Gå til innhold

Deler til salgs

Ranger emnet


Dre Racing

Anbefalte innlegg

-Turbonetics turbo

-T03/T04 steg 5

- inconel aksel

- 360 graders lager

- brukt i 4 måneder, ingen slark, som NY

- klarer 450hk, og 1.8 bar

 

PRIS 7500,-

 

 

Nå fikk jeg litt ville tanker her. Hadde jeg satt på den og skrudd opp til 1.8bar hadde jeg faen meg fått 400gamp ( bytte dyser også men )

 

Er ikke interesert i å diskutere prisen? Helst nedover ;)

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B21ET har ikke mer bensin eller luft til ca 200 hester, så det hjelper nok lite. Kjøp deg heller en nyere liten turbo som spoler fortere opp, feks turbo fra B230FK. T3 turboen som står på B21ET orginalt er i utgangspunktet faktisk for stor for motoren..

 

Originally posted by volvo242-1981

Vet du hvor mye den hjelper på en b21et?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktrykk er trykket som blir i eksosmanifolden. dette skal helst ikke overstige turbotrykket! så jeg laget en kobberspiral for og kjøle ned lufta litt, og dro den inn i ett vanlig turbotrykksmeter.

baktrykket med dette turbooppsettet fulgte turbotrykket helt opp til 2 bar!

 

kan sikkert diskutere pris på turboen. men tror sikkert noen vil ha den, hehe. er bolt on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 405 toppen med eller uten dysehull?

 

Old-Volvos-Never-Die

B21ET har ikke mer bensin eller luft til ca 200 hester, så det hjelper nok lite. Kjøp deg heller en nyere liten turbo som spoler fortere opp, feks turbo fra B230FK. T3 turboen som står på B21ET orginalt er i utgangspunktet faktisk for stor for motoren..

 

Er bedre med nærmere 200hk enn 170 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhh meget POTENTE deler det dær...

nais bil oxo...

 

 

Ikke for å klaga, men jeg hadde aldri lagt en turbo i gresset med grenrør. Det samme gjelder toppen....

???? hva i allverden foregår i gresset dær du bor?

en topp, turbo og grenrør får vell 1000000000 ganger mer bank ved 1.8 bars turbotrykk og 8000+ rmp en ved en 2 minutters fotoseanse i gresset....

:confused: drunk

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JEPS

en topp, turbo og grenrør får vell 1000000000 ganger mer bank ved 1.8 bars turbotrykk og 8000+ rmp en ved en 2 minutters fotoseanse i gresset....

:confused: drunk

 

 

Det er helt sant....;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JEPS

Ahhhh meget POTENTE deler det dær...

nais bil oxo...

 

 

 

???? hva i allverden foregår i gresset dær du bor?

en topp, turbo og grenrør får vell 1000000000 ganger mer bank ved 1.8 bars turbotrykk og 8000+ rmp en ved en 2 minutters fotoseanse i gresset....

:confused: drunk

 

Ja, helt enig. Men det er ikke sikkert det blir så bra hvis det kommer et jord/sand-korn inn i turboen, deretter inn i ett av lagrene... Det er små muligheter for at det skjer, men som allt annet så kan det skje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår