Gå til innhold

Stopper...

Ranger emnet

Dinglevims

Anbefalte innlegg

Fikk lappen på fredag og har storkost meg med bmw-en frem til ikveld. Da begynte den å bare kutte uten grunn. Kjører litt og så stopper den. Virker nesten som om den ikke får bensin eller.no. Det er det samme om jeg gir på eller ikke, høyt eller lavt turtall, høy eller lav fart. Plutselig bare stopper motoren. Må ut og ta av og på batteripolene for at den skal starte igjen. Noen som vet hva dette kan være? Bilen er foresten en 1985 745iA.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med lappen og valg av bilmerke! ;) Er ikke sikker på hva dette kan komme av, spesielt ikke siden du får den i gang igjen ved å koble batteriet fra og til igjen. Kanskje bensinpumpa begynner å bli sliten, eller kanskje releet begynner å spille deg noen elektriske puss?

Tips: legg ut en tilsvarende post på BMW Klubbens diskusjonsforum, der er det mange personer med MYE teknisk innsikt - spesielt på BMW! Vet det er mange som kjører 745 av samme årgang som deg også...så der burde det være muligheter!

Du kjenner kanskje til sidene, men adressen til BMW Klubben er uansett www.bmwccn.no. Der kan du gå inn på hovedsiden og klikke på "Fora" under "Nyheter" eller alternativt klikke her.

Lykke til med turbo-sjuer'n din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BimmerFanatic

Grattis med lappen og valg av bilmerke! ;) Er ikke sikker på hva dette kan komme av, spesielt ikke siden du får den i gang igjen ved å koble batteriet fra og til igjen. Kanskje bensinpumpa begynner å bli sliten, eller kanskje releet begynner å spille deg noen elektriske puss?

Tips: legg ut en tilsvarende post på BMW Klubbens diskusjonsforum, der er det mange personer med MYE teknisk innsikt - spesielt på BMW! Vet det er mange som kjører 745 av samme årgang som deg også...så der burde det være muligheter!

Du kjenner kanskje til sidene, men adressen til BMW Klubben er uansett www.bmwccn.no. Der kan du gå inn på hovedsiden og klikke på "Fora" under "Nyheter" eller alternativt klikke her.

Lykke til med turbo-sjuer'n din! :)

Takk! Skal ta en tur inn på sidene til BMW Klubben og høre der. Tenkte jeg skulle melde meg inn også...

Tror den kan være bensinpumpa. Det kommer av og til noen ganske stygge lyder fra den. Får ta å bytte den så fort jeg finner en varm garasje.

Takk for hjelpen!

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det var polene ja. Pussa vekk all dritt og møkk og satt de på skikkelig. Bilen starter hver gang og går som bare det... Men nå er det bremsene og varmeanlegget.... Uff! Har en liten følelse av at jeg kommer til å ha en eller annen feil konstant på denne bilen.

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... da jeg fikk lappen for 3 mnd siden så kjøpte jeg med min opel vectra gt... jeg har vært to ganger på verksted og mekket mye selv på bilen, men nå er det bare bremsene igjen som jeg har problemer med... men hvem vet... før jeg har fått fikset bremsene får man vel et nytt problem.

Men jeg regner med at når man nettopp har kjørt opp, og har kjøpt sin første bruktbil, så er det vanlig at man har litt problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jo lappen for en uke siden idag. Før det hadde bilen bare gått noen få km på et års tid... Er ikke det beste å begynne å bruke den da når det er så jævli kaldt ute. Tror årsaken til mine bremseproblemer er vann i bremseveska og da sier det seg jo selv hva som har skjedd når det er -10 grader ute. I tilleg har jeg en megalekasje i AC-anlegget så det er kobla ut... Like kaldt inne i bilen som ute.

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider