Dinglevims Skrevet Desember 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2002 Fikk lappen på fredag og har storkost meg med bmw-en frem til ikveld. Da begynte den å bare kutte uten grunn. Kjører litt og så stopper den. Virker nesten som om den ikke får bensin eller.no. Det er det samme om jeg gir på eller ikke, høyt eller lavt turtall, høy eller lav fart. Plutselig bare stopper motoren. Må ut og ta av og på batteripolene for at den skal starte igjen. Noen som vet hva dette kan være? Bilen er foresten en 1985 745iA. Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsgeorg Skrevet Desember 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2002 har ikke vært borti dette problemet før, men det kan jo virke logiskt at det er noe galt i det elektriske systemet, men det er jo fortsatt rart at motoren stopper... Har du nettopp montert noe nytt i bilen? Det kan jo også hende at bensinfiltret ditt er tett, så dette kan du jo sjekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Desember 10, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2002 Fikk nytt batteri igår, men jeg kjørte en god del etter det før problemet begynnte. Bilen har gått fint idag, men jeg skal ta å sjekke bensinfilteret. Merkelige greier... Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Desember 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2002 Grattulerer med lappen i allefall! Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Desember 10, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2002 Originally posted by HiiP Grattulerer med lappen i allefall! Tusen takk! Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFanatic Skrevet Desember 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2002 Grattis med lappen og valg av bilmerke! ;) Er ikke sikker på hva dette kan komme av, spesielt ikke siden du får den i gang igjen ved å koble batteriet fra og til igjen. Kanskje bensinpumpa begynner å bli sliten, eller kanskje releet begynner å spille deg noen elektriske puss? Tips: legg ut en tilsvarende post på BMW Klubbens diskusjonsforum, der er det mange personer med MYE teknisk innsikt - spesielt på BMW! Vet det er mange som kjører 745 av samme årgang som deg også...så der burde det være muligheter! Du kjenner kanskje til sidene, men adressen til BMW Klubben er uansett www.bmwccn.no. Der kan du gå inn på hovedsiden og klikke på "Fora" under "Nyheter" eller alternativt klikke her. Lykke til med turbo-sjuer'n din! :) Siter Leketøyet : 1999 BMW Z3 2.8 Coupé Bruksbilen: 1991 VW Passat 1.8CL stv. Tidligere biler: 1983 BMW 323i, 1992 BMW 325i AC Schnitzer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Desember 11, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2002 Originally posted by BimmerFanatic Grattis med lappen og valg av bilmerke! ;) Er ikke sikker på hva dette kan komme av, spesielt ikke siden du får den i gang igjen ved å koble batteriet fra og til igjen. Kanskje bensinpumpa begynner å bli sliten, eller kanskje releet begynner å spille deg noen elektriske puss? Tips: legg ut en tilsvarende post på BMW Klubbens diskusjonsforum, der er det mange personer med MYE teknisk innsikt - spesielt på BMW! Vet det er mange som kjører 745 av samme årgang som deg også...så der burde det være muligheter! Du kjenner kanskje til sidene, men adressen til BMW Klubben er uansett www.bmwccn.no. Der kan du gå inn på hovedsiden og klikke på "Fora" under "Nyheter" eller alternativt klikke her. Lykke til med turbo-sjuer'n din! :) Takk! Skal ta en tur inn på sidene til BMW Klubben og høre der. Tenkte jeg skulle melde meg inn også... Tror den kan være bensinpumpa. Det kommer av og til noen ganske stygge lyder fra den. Får ta å bytte den så fort jeg finner en varm garasje. Takk for hjelpen! Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FOBO Skrevet Desember 12, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2002 Har du sjekka pluggane??? kan hende dem er jævli sota? ta og sjekk dem også Siter 2007 Renault Traffic *Arbeidsbil* 2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil* 1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil* 1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil* 1986 Mazda 323 *vinterbil* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Desember 12, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2002 Hadde samme problem på en Golf en gang. Dårlig kontakt på batteripolene... Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacmania Skrevet Desember 12, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2002 jeg byttet plugger på golfen her om dagen.. og den døde når jeg smalt inn clutch'n og den ville ikke gå på tomgang.. måtte ha noe gasspådrag for å holde liv i den.. Men høres litt merklig ut det problemet der.. men er jo bmw.. der kan jo alt skje ;) vag 4 ever :) Siter Mazda mx5 -91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Desember 12, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2002 jepp, det tyder vel bare på dårlig kontakt på polene det der Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Desember 13, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2002 Virker som det var polene ja. Pussa vekk all dritt og møkk og satt de på skikkelig. Bilen starter hver gang og går som bare det... Men nå er det bremsene og varmeanlegget.... Uff! Har en liten følelse av at jeg kommer til å ha en eller annen feil konstant på denne bilen. Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsgeorg Skrevet Desember 13, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2002 hehe... da jeg fikk lappen for 3 mnd siden så kjøpte jeg med min opel vectra gt... jeg har vært to ganger på verksted og mekket mye selv på bilen, men nå er det bare bremsene igjen som jeg har problemer med... men hvem vet... før jeg har fått fikset bremsene får man vel et nytt problem. Men jeg regner med at når man nettopp har kjørt opp, og har kjøpt sin første bruktbil, så er det vanlig at man har litt problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Desember 13, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2002 Jeg fikk jo lappen for en uke siden idag. Før det hadde bilen bare gått noen få km på et års tid... Er ikke det beste å begynne å bruke den da når det er så jævli kaldt ute. Tror årsaken til mine bremseproblemer er vann i bremseveska og da sier det seg jo selv hva som har skjedd når det er -10 grader ute. I tilleg har jeg en megalekasje i AC-anlegget så det er kobla ut... Like kaldt inne i bilen som ute. Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Desember 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2002 Fikk selv lappen for litt over ett år siden. Har hatt to biler, og litt problemer med begge. Trodde jeg skulle bli rik på å ha bil jeg :) Sorry at d er litt "off topic" Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg