Gå til innhold

Senkesett

Ranger emnet

SpYder

Anbefalte innlegg

Noen som har no tips til hvor og hvordan senkesett/senkefjærer jeg burde kjøpe??

har planer om å senke den 40mm og mest sannsynlig oxo bytte dempere. jo, skal det..

tenkte på settet dem har på http://www.autospar.no til 2699,- men er vell noen som har no mening om hva jeg burde og ikke...

ser foresten at dem anbefaler å bytte til senkeskål, er det noe jeg MÅ ha eller? oxo har dem 2 utgaver, hvem burde jeg kjøpe? måjeg ha forann og bak?

håper på svar...

<> 98 VW Golf 1.8 Highline

[x] 92 VW Golf 1.8 hjÆlkjørt og solgt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel føler vel at det settet der er for mykt...mens en kompis av meg synes demperne er alt for stive (dog på en golf 1). Senkeskålene er mest for å unngå at bilen blir lavere bak en foran, det blir fort sånn med lik senk foran og bak. Senkeskålene får du KUN til fronten, og de senker normalt 10-15mm ekstra. Sikkert greit å ha, jeg har 40-40 senk, og synes bilen sitter litt feil.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar..

hmm... blir for myk??? har ikke planer om at den skal bli like stik som om jeg setter på gule koni... vil bare kjøpe no litt "bedre" enn org, siden jeg skal senke den...

men hva mener du med at bilen sitter feil med 40-40 senking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med "sitter feil" mener jeg at det ikke ser ut som bilen er "i vater"...at den er litt lavere bak enn foran...ser ut som jeg har last i. Det settet de har på Autospar er sikkert et helt kurant sett til prisen.

Problemet med en senket bil som er for myk er at det fort subber og slår nedi og sånt.

Skulle jeg kjøpt nytt senkesett nå (noe jeg forhåpentligvis gjør neste vår) og ikke da gått for coilovers, hadde jeg nok kjøpt minimum 60-40.

For å si det sånn, det er bedre at bilen er litt lavere foran, sånn at den får litt aggressiv holdning, enn at du går hver bidige dag og irriterer deg over at den er lavere bak, som jeg gjør. To each his own, men jeg ville nok klinka til med senkeskåler med det samme du bytter greiene, du må jo ha forstillingskontroll etterpå, da er det dumt å måtte gjøre både jobben OG forst.kont. 2 ganger om du ikke blir fornøyd.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.jenssen

Med "sitter feil" mener jeg at det ikke ser ut som bilen er "i vater"...at den er litt lavere bak enn foran...ser ut som jeg har last i. Det settet de har på Autospar er sikkert et helt kurant sett til prisen.

Problemet med en senket bil som er for myk er at det fort subber og slår nedi og sånt.

Skulle jeg kjøpt nytt senkesett nå (noe jeg forhåpentligvis gjør neste vår) og ikke da gått for coilovers, hadde jeg nok kjøpt minimum 60-40.

For å si det sånn, det er bedre at bilen er litt lavere foran, sånn at den får litt aggressiv holdning, enn at du går hver bidige dag og irriterer deg over at den er lavere bak, som jeg gjør. To each his own, men jeg ville nok klinka til med senkeskåler med det samme du bytter greiene, du må jo ha forstillingskontroll etterpå, da er det dumt å måtte gjøre både jobben OG forst.kont. 2 ganger om du ikke blir fornøyd.

ja, blir sikkert ikke stiv. er ikke meningen heller... men tenkte bare på det settet som alt til org... men hvem av de senkeskålene skal jeg kjøpe a? de til 699 eller dem til 349???

men må jeg på fortsillings-kontroll etterpå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwgolf2

ja..det "skal" være lavere forran. slik er det bare :) gå for minimum 40/60 senk.

holder det ikke med 40-40 settet å senkeskåler som senker 10-15mm til forann?? da blir det jo 50/55mm forann og 40 bak....

håper det blir brukbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det koster litt ja, men det er verdt hver enkelt krone.

det dyreste er om du kjøper et justerbart senkesett, da må du nok ut med 12.000 vil jeg anta. (kommer an på type og leverandør)

Et vanlig ikke justerbart senkesett kan du nok greie å kjøpt for 4000. kommer an på hvor du kjøper det, det smarteste er om du greier å få kontakt med hovedfabrikken til en eller annen leverandør av senkesett å høre på pris. er du heldig får du kjøpt gjennom dem, vet om flere som har greid det.

mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jÅnni

ja, blir sikkert ikke stiv. er ikke meningen heller... men tenkte bare på det settet som alt til org... men hvem av de senkeskålene skal jeg kjøpe a? de til 699 eller dem til 349???

men må jeg på fortsillings-kontroll etterpå??

Tror det skulle holde med dem til 349,-

Ja, du MÅ ha forstillinskontroll etterpå.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider