Gå til innhold

Mats`erns S13 prosjekt.

Ranger emnet


Mats`ern

Anbefalte innlegg

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by a32

Hel rått prosjekt Mats'ern!

 

Siden du har dobble innsugskanaler i toppen, har du også da 4 ekstra små spjeld i innsugsmanifolden? Som er vakuum-styrt?

Har sett det på noen veldig få 200SX'r, men har aldri d-montert en...

 

 

stemmer stemmer..

 

kan du vennligst forklare meg hvorfor jeg har de spjeldene ?

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5:

"Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mats`ern

 

 

stemmer stemmer..

 

kan du vennligst forklare meg hvorfor jeg har de spjeldene ?

 

 

Dette systeme gir mer effekt på toppen, uten att man mister effekt på lavere turtall ( som i pose og sekk :) )

Husker ikke helt hva det heter...tror det bare heter Variable Intake (VI). På Maxima i USA kaller de det for MEVI, som står for Middle East Variable Intake.

 

Jeg har det samme type innsugs-system på min Maxima. Også noen (eller alle?) RB26-motorer har det samme systemet (og sikkert flere).

Hvis jeg sammenligner min Maxima med US-Maxima'n som ikke har dette systemet, så har motorene like mye effekt helt opp til 5500 rpm, derfra fortsetter min og øke, mens US-Maxima'n minker. Min har ikke mye mer HK, men det er populert og etter-montere dette på US-Maxima'n og samtidig øke turtalls-sperra med 500 rpm.

 

Jeg vet ikke hvor mye det har å si på CA18DET-motoren, men det burde vel være litt siden de har konstruert dette.

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

 

 

Dette systeme gir mer effekt på toppen, uten att man mister effekt på lavere turtall ( som i pose og sekk :) )

Husker ikke helt hva det heter...tror det bare heter Variable Intake (VI). På Maxima i USA kaller de det for MEVI, som står for Middle East Variable Intake.

 

Jeg har det samme type innsugs-system på min Maxima. Også noen (eller alle?) RB26-motorer har det samme systemet (og sikkert flere).

Hvis jeg sammenligner min Maxima med US-Maxima'n som ikke har dette systemet, så har motorene like mye effekt helt opp til 5500 rpm, derfra fortsetter min og øke, mens US-Maxima'n minker. Min har ikke mye mer HK, men det er populert og etter-montere dette på US-Maxima'n og samtidig øke turtalls-sperra med 500 rpm.

 

Jeg vet ikke hvor mye det har å si på CA18DET-motoren, men det burde vel være litt siden de har konstruert dette.

 

oh.. nice..

 

alt som gir mer effekt er bra :D

;)

 

Dagens fangst..

 

APR studs og Nye lykter.

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5:

"Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mats`ern

 

Det er 8 små runde hull istedenfor 4 ovale..

 

vekfordelingen er 52/48 om jeg ikke tar helt feil

 

jeg ser jo på bildet at det er åtte hull istedet for fire (!), det var derfor jeg lurte:

blir manifolden seendes ut som en rekkeåtter, eller skal du ha fire runners som gaper over hvert av parene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sindrulf

 

jeg ser jo på bildet at det er åtte hull istedet for fire (!), det var derfor jeg lurte:

blir manifolden seendes ut som en rekkeåtter, eller skal du ha fire runners som gaper over hvert av parene ?

 

blir som en rekkeåtter om du ;)

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5:

"Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg har også doble innsugsporter på sin s13. Vi driver å gjør stort sett det samma som deg med den for tiden. men på original bunn. Er det stor forskjell på dobbel, og enkel- toppen?

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mats`ern

Da var det klart for en liten lørdags oppdatering.

 

I dag har jeg strippa motoren for div deler.

 

Det var jo moro.

 

 

Fant også en liten ting på et av stemplene. ( glad jeg har kjøpt nye )

 

Det var ene låseringen som hadde forsvunnet ned i bunnpanna. den hadde ligget å "irritert" stempelet i en liten stund. Som dere kan se på bilde.. ( stemplet til venstre.. med rød ring på ... der ser man at slitasjen har fjernet små deler av godset på stempelet.

 

 

motorstripp 009_!.JPG

 

motorstripp 020_1.JPG

 

 

 

 

må bare mobbe deg litt jeg nå, du så ikke like bli ut som på bildet forran motoren som når vi fant stempel klipsa og diverse spoon i bunnpanna på motoren er i våres når vi skifta råde lagra dine:op

 

he he..

-toyota mr2 mk1 (banebil)

-toyota mr2 mk3 (vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skidracer

En venn av meg har også doble innsugsporter på sin s13. Vi driver å gjør stort sett det samma som deg med den for tiden. men på original bunn. Er det stor forskjell på dobbel, og enkel- toppen?

 

det er faktisk snakk om at det er en del ja.

 

gir endel pga ekstra flow.

 

jeg vet ikke hvor mye. men det skal vist hjelpe litt

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5:

"Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by steffen karlstad

 

 

 

 

må bare mobbe deg litt jeg nå, du så ikke like bli ut som på bildet forran motoren som når vi fant stempel klipsa og diverse spoon i bunnpanna på motoren er i våres når vi skifta råde lagra dine:op

 

he he..

 

hysj nå :P

 

hehe

 

Nå fikser jeg hvertfall alt

 

JULEGAVEN HAR KOMMET!!!!!!

 

Stempler og råder fra USA er på posten :D :cool:

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5:

"Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rage

Åhåhåhåhå, da kommer nissen snart?

 

Nissen er en kar i stavanger som skal gjøre jobben med borring og montering.

 

Så blokka mi skal ned dit snart. også kommer den nyvaska og nyborra tilbake ;)

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5:

"Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår