m0nster Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Hei Kjører for tiden en E30 318i med en 92 mod motor (m40). For litt siden når jeg skulle forbi en trailer på tredje merket jeg at den sperrer på rundt 5500 rpm... Motoren begynner bare å jukse :mad: Har sjekket fordeler og rotor, og alt ser ut til å være i orden der (noe slitasje, men ingen sprekker, og da skal det jo ikke oppføre seg sånn). Hva kan dette være? Tennledninger? Eller en eller annen føler som ikke virker som den skal? Siter 93' Civic HB trykkoker 78' Ascona B (parkert, foreløpig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Slitt kam og løftere? Du hører om det tikker... Om det er tilfelle så klarer du ikke dra den til org sperra lengre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Originally posted by m0nster Hei Kjører for tiden en E30 318i med en 92 mod motor (m40). For litt siden når jeg skulle forbi en trailer på tredje merket jeg at den sperrer på rundt 5500 rpm... Motoren begynner bare å jukse :mad: Har sjekket fordeler og rotor, og alt ser ut til å være i orden der (noe slitasje, men ingen sprekker, og da skal det jo ikke oppføre seg sånn). Hva kan dette være? Tennledninger? Eller en eller annen føler som ikke virker som den skal? Sjekk motstanden i tennpluggkablene dine.. Dersom det er mekanisk turtallsperre, kan det hende at fjøra på rotoren er litt slakk?.. Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0nster Skrevet Oktober 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Jo, motoren tikker litt, men ikke mer enn den gjorde for 30 000 km siden, mener jeg ihvertfall... Han jeg kjøpte den av påstod at den bare hadde gått 100k når jeg kjøpte den, da har den isåfall gått 130 nå, og det er vel ikke så mye at kammen og løfterne blir slitt? Kan jo også være at han ikke snakka sant da :mad: Mekanisk turtallsperre aner jeg ikk om det er, hva er vanlig på 92 mod motorer, og hvor sitter isåfall den fjæra? Skal se om jeg får målt kablene i morra ihvertfall... Takker for tipsa! Kommer tilbake til saken når jeg har fått målt kablene... Siter 93' Civic HB trykkoker 78' Ascona B (parkert, foreløpig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Kammen er en svakhet på m40.. ryker ofte mye tidligere enn 100k. Det finnes tilfeller hvor folk har bytta til alt nytt og så er det like ille etter 20k km. Det er elektronisk turtallssperre på denne, ligger innebygget i hjernen til bilen. Kan hende pluggene dine er dårlige da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0nster Skrevet Oktober 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Målte pluggledningene i går: 1: 5,80 kiloohm 2: 5,80 kiloohm 3: 5,78 kiloohm 4: 5,84 kiloohm Fra coil til fordeler: 2,16 kiloohm. Stemmer dette sånn noenlunde? Fant noen plugger jeg kjøpte i vinter, skal se om jeg får skifta dem i løpet av uka (har ikke tlgang på verksted der jeg bor nå, så må låne eller stikke hjem hver gang :() Kan tyde på at det er kammen da? Noe særlig å hente på å sette inn kvasskam i den motoren? Noen som kan anbefale noe? Siter 93' Civic HB trykkoker 78' Ascona B (parkert, foreløpig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.