Gå til innhold

318i sperrer på 5500 rpm

Ranger emnet


m0nster

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjører for tiden en E30 318i med en 92 mod motor (m40). For litt siden når jeg skulle forbi en trailer på tredje merket jeg at den sperrer på rundt 5500 rpm... Motoren begynner bare å jukse :mad: Har sjekket fordeler og rotor, og alt ser ut til å være i orden der (noe slitasje, men ingen sprekker, og da skal det jo ikke oppføre seg sånn). Hva kan dette være? Tennledninger? Eller en eller annen føler som ikke virker som den skal?

93' Civic HB trykkoker

78' Ascona B (parkert, foreløpig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by m0nster

Hei

 

Kjører for tiden en E30 318i med en 92 mod motor (m40). For litt siden når jeg skulle forbi en trailer på tredje merket jeg at den sperrer på rundt 5500 rpm... Motoren begynner bare å jukse :mad: Har sjekket fordeler og rotor, og alt ser ut til å være i orden der (noe slitasje, men ingen sprekker, og da skal det jo ikke oppføre seg sånn). Hva kan dette være? Tennledninger? Eller en eller annen føler som ikke virker som den skal?

 

Sjekk motstanden i tennpluggkablene dine..

Dersom det er mekanisk turtallsperre, kan det hende at fjøra på rotoren er litt slakk?..

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, motoren tikker litt, men ikke mer enn den gjorde for 30 000 km siden, mener jeg ihvertfall... Han jeg kjøpte den av påstod at den bare hadde gått 100k når jeg kjøpte den, da har den isåfall gått 130 nå, og det er vel ikke så mye at kammen og løfterne blir slitt? Kan jo også være at han ikke snakka sant da :mad:

 

Mekanisk turtallsperre aner jeg ikk om det er, hva er vanlig på 92 mod motorer, og hvor sitter isåfall den fjæra?

 

Skal se om jeg får målt kablene i morra ihvertfall...

 

Takker for tipsa! Kommer tilbake til saken når jeg har fått målt kablene...

93' Civic HB trykkoker

78' Ascona B (parkert, foreløpig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte pluggledningene i går:

1: 5,80 kiloohm

2: 5,80 kiloohm

3: 5,78 kiloohm

4: 5,84 kiloohm

 

Fra coil til fordeler: 2,16 kiloohm.

 

Stemmer dette sånn noenlunde?

 

Fant noen plugger jeg kjøpte i vinter, skal se om jeg får skifta dem i løpet av uka (har ikke tlgang på verksted der jeg bor nå, så må låne eller stikke hjem hver gang :()

 

Kan tyde på at det er kammen da? Noe særlig å hente på å sette inn kvasskam i den motoren? Noen som kan anbefale noe?

93' Civic HB trykkoker

78' Ascona B (parkert, foreløpig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår