donjon Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Hei! Har en '87 240 som har gått 360000. Denne har ei ventilasjonsvifte som har gått fra å hyle litt innimellom til å hyle alltid, på alle hastighetstrinn. Om sommeren går det greit å kjøre uten vifta i gang, men må få fiksa det til vinteren. Er det noen som har vært borti det samme problemet, og som har bytta vifta? Har en mistanke om at det er veldig mye arbeid å gjøre dette, men må man så må man... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 alle viftene på mine 240'er har hylt, ikke at jeg har hattså mange alltså :) Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Minn hyler på hakk 2og 3 Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 jejejeje så er det mange som har vifter som hyler, men det var jo ikke det han spurte om... ja du må nok bytte, å ja det er rimelig mye arbeid! vet dette er noe de ofte har gjort mange ganger på volvo verkstedene, så det kan være en mulighet å sjekke pris dær, da slipper du i allefall å bli plaget! men det går jo å gjøre selv, men da er det mye som må skrues av... Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 litt offtopic, men jeg har et annet problem med min vifte. om ejg kjører i humper, i sving, tar viften borti noe.. da hører jeg skrapelyd fra viften.. det enkleste er vel bare å bytte ut hele "modulen", kanskje man kan bytte den hos en hugger og få "Innbytte-rabatt"? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 det enkleste er kanskje og forsøke å olje der det piper.. kan komme langt med det. og det er billig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bakk1 Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Dette med vifta burde du sjekke, jeg hadde det samme problemet i fjor på akkurat samme tida, da tok vifta fyr og begynte og ryke som fan, det var all plastikk som smelta, så gikk bra, kjøpte "ny" vifte for 400,- Tok 5 timer og skifte denne, men da hadde jeg aldri gjort det før, så mer erfaren nå, Trenger du hjelp så har jeg råd, pluss at jeg har bilder fra når jeg skifta. ( Til deg som hører ulyder fra vifta, sjekk etter om løv og annet dritt i "varmeapperat boksen", når jeg skifta så jeg noe løv og sånt, og jeg hadde de beskytelses gittrene og sånn, så i teori'n skulle det ikke komme noe inn dit, men teori i praksis:) ) Siter Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat) x MB 300ce 91/94mod. Sportline x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50 Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjon Skrevet Oktober 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 bakk1, vil være svært takknemlig for alle råd og all hjelp som kan få et bytte av vifte til å gå lettere og raskere! Frustrerende å ikke ha en framgangsmåte klar før man begynner. locked, Høres ut som det er skikkelig slark i noen lager, så tviler på at det hjelper å smøre. JEPS, skal høre hva de skal ha på (Volvo-)verksted for å gjøre jobben også ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bakk1 Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 bare si i fra vist dette blir aktuelt, så sender jeg bilder og noen tips, På volvo regner jeg med at de skal ha litt for mye, men har du råd så anbefaler jeg deg og kjøpe helt ny vifte, den koster vel rundt tusen lappen. Gjør du det selv skal jeg love deg du blir kjent med bil'n din,og du blir sint på bilen din;) Siter Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat) x MB 300ce 91/94mod. Sportline x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50 Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 er jo ikke vanskelig å bytte i et hele tatt, er bare jævlig mye som må skrus bort og som tar lang tid. har du god tid/mye tålmodighet er det ikke noe problem å gjøre selv. Så om et verksted skal ha 1000kr timen, selv om dem har gjort det før så må de også skru løs alt sammen. og det blir dyrt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjon Skrevet Oktober 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Nå har jeg sjekka hva Wist i Trondheim skal ha for å bytte vifta. De vil ha 6700,-(!) Fire timer arbeid til 1000 kroner timen. Vifta koster 2758,- De vet å ta seg betalt de verkstedene, men det er jo mye arbeid. Skal prøve å høre på et ikke-Volvoverksted, men tror jeg gjør det selv uansett. Håper å finne ei billigere vifte et sted, helst ny. Ellers er vel huggern aktuell for å finne brukt vifte, men når det er så mye arbeid, skulle jeg vel satt inn ny vifte, så det ikke begynner å hyle igjen etter kort tid. Jada neida. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjon Skrevet Oktober 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 ...og prisen hos Mekonomen er 1357,- Andre steder de kan ha denne kupevifta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Originally posted by donjon Nå har jeg sjekka hva Wist i Trondheim skal ha for å bytte vifta. De vil ha 6700,-(!) Fire timer arbeid til 1000 kroner timen. Vifta koster 2758,- Ja.. du kan irritere deg mye for 4000kr.. så sett i gang å skru :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Originally posted by bakk1 Dette med vifta burde du sjekke, jeg hadde det samme problemet i fjor på akkurat samme tida, da tok vifta fyr og begynte og ryke som fan, det var all plastikk som smelta, så gikk bra, kjøpte "ny" vifte for 400,- Tok 5 timer og skifte denne, men da hadde jeg aldri gjort det før, så mer erfaren nå, Trenger du hjelp så har jeg råd, pluss at jeg har bilder fra når jeg skifta. ( Til deg som hører ulyder fra vifta, sjekk etter om løv og annet dritt i "varmeapperat boksen", når jeg skifta så jeg noe løv og sånt, og jeg hadde de beskytelses gittrene og sånn, så i teori'n skulle det ikke komme noe inn dit, men teori i praksis:) ) sleng opp bildene du har. Nå skal jeg ta opp vifta. å jeg har lyst til å får den sammmen igjen. :D Det er letest nå man vet åssen man skal gjøre det, bare ikke flekke å rive Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjon Skrevet Oktober 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Yes, da fikk jeg skifta vifta. Brukte ni timer totalt, men da holdt jeg på med mye annet samtidig og. Uansett mye penger spart, og det gikk uten noen store problemer. Hvis man har gjort det før, så klarer man det sikkert på fire timer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg