Gå til innhold

500 hk?

Ranger emnet


Evolve

Anbefalte innlegg

Originally posted by Tape-R

ca 1000 kirke timer, godt vennskap med gud og et mirakel....

 

dette er da EXPLUDERT moms...

 

hihi.. steike... har alldri hort om en slik en calibra iallefall.. men for all den.. bare aa prove ... noen maa hvere forst.;) Allt maa vel skiftes ut sikkert.. driv verk... kasse... motor... allt.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Protrim i Valdres bygger motorer til Opel (deriblant råe på c20let)

De har blant annet en Vectra med 4x4 (forsterka for x antall tusen kr) og c20let med topp som tåler opp mot 600hk og blokk som tåler 500+hk. Motoren har dette oppsettet og er bremsa til 400hk

For å få 400hk må du ha dette:

Underspyling, dyser og montering: 2.000

Turbo: 7.000

Blybronselager i råder og veiv: 1.000

ARP toppstuds: 1.600

Smidde C20LET Mahle stempel: 5.500

Smidde råder: 7.500

Toppakning, stål: 500

Grenrør: 6.500

Elecromotive Tec3: 17.200

Bronsestyringer: 2.500

Porting: 4.000

Innsug: 6.000

Dyser: 4.500

Pakningner: 600

Olje&filter: 300

Nytt registersett: 2300

Justerbare kamdrev: 2.400 (ikke helt nødvendig, men veldig kjekt å ha)

 

Hvis PRotrim bygger motoren for deg og starter den første gang og justerer så får du ett års garanti. Eventuell montering og justering av motor kommer i tillegg.

 

SÅ har du drivverket... dette er som kjent DYRT men det er en viktig investering om du skal ha seriøse krefter..

Forsterket fordelingskasse: Ca. 18.000kr. Montering 2500.

 

Skal man ha 450hk må man dimensjonere for 450hk. Det som ryker fortest er gir- og fordelingskasse. På 450hk så kan du ikke kjøre 200.000km uten å overhale. Regner med at ca. 100.000km så må du slipe ventiler og skifte stempelringer.

 

Regner med at det vil gå med ca 100000+ for en slik motor montert og justert.

 

Ring Protrim på 90917900 og hør med dem :)

 

Perry

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Bruttern min har levert inn calibra'n sin hos gutta i valdres! Dem driver å bygger den om nå, og totalt så blir der ca 450hk! Han betalte 110 000,- ! Bilen går så SYKT bra!!! kjørte RÆVA av en escort cossie med 400hk!! Men dem skifta jo faen meg alt på bilen omtrendt også! Største turboen fra Volvo eller noe, Datasprut osv...! ganske feit kjerre må jeg si! Prøvde å kjøre fra na med a4'n min (280hk) ..men det gikk jo..ikke så bra:D ..Men det jeg sier...Skal du trimme bilen din, så gjør det skikkelig! bedre å gjør alt på engang, enn å ta litt å litt..

Mvh Karl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by karl-atle

hvordan går de å trimme en calibra med forhjulstrekk. vil den ikke spinne noe volsomt? :rolleyes:

 

da hadde jeg lagt ned de første 10k i og bygge om til rwd i allefall.

 

hadde personlig aldri brukt så mye penger på og forsterke fordelingskassa.

ikke om en skal over 400hk.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får også kit til C20XE (16v) på opp til 290hk uten kompressor eller turbo.

 

Hvis du f.eks legger bortimot 30k på bordet (samme som det koster å bygge om til c20let+girkasse og evnt. fordelingskasse) så har du et råskinn av en sugemotor.

 

Satt på med en som har c20xe med SBD kit som skal gi rundt 215hk og det var noe sinnsykt å det gikk.. jaja livet begynner ved 7000rpm sier jeg bare *sukk* for en lyd :D

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår