Gå til innhold

500 hk!

Ranger emnet


Evolve

Anbefalte innlegg

Lurte på hvor mye du må ut med for å få ca 500 hk i en ft motor? Og da mener jeg alt..understell..bremser..o.s.v

Er en som påstår at Calibra Turbo motor er en bedre motor enn volvo motoren, og at det er mulig å ta ut mer av denne..?!

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Evolve

Lurte på hvor mye du må ut med for å få ca 500 hk i en ft motor? Og da mener jeg alt..understell..bremser..o.s.v

Er en som påstår at Calibra Turbo motor er en bedre motor enn volvo motoren, og at det er mulig å ta ut mer av denne..?!

 

Kremt!! Man prøver ikke å nevne at en (SKR)Opelmotor er bedre enn en Volvo motor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evolve

Er en som påstår at Calibra Turbo motor er en bedre motor enn volvo motoren, og at det er mulig å ta ut mer av denne..?!

 

Er han en nær venn av deg?

 

Hvis ikke,gi han fingeren fra meg;)

 

 

fucku

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evolve

Lurte på hvor mye du må ut med for å få ca 500 hk i en ft motor? Og da mener jeg alt..understell..bremser..o.s.v

Er en som påstår at Calibra Turbo motor er en bedre motor enn volvo motoren, og at det er mulig å ta ut mer av denne..?!

 

 

Trenger du bremser å understell for å få 500 hester da?? :D:D:D

 

Calibra motor bra? bedre enn volvo? Hehe, hvem har du snakkt med? hehe:)

 

men iallefall, du må vel ha 100 lapper tenker eg for å ha en slik bil som du ønsker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en kamerat av meg som påstår at han kan få mer ut av en Opel calibra turbo motor og at dette vil koste rundt det samme som det gjør for en volvo.. jeg påstod at det var både billigere og at det var mer å hente ut av en volvo motor.. Men da sa han at jeg trodde jeg kunne alt...men men...

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evolve

Men da sa han at jeg trodde jeg kunne alt...men men...

 

 

Høres ut som det er han som er "verdensmesteren"......:rolleyes:

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evolve

Er en kamerat av meg som påstår at han kan få mer ut av en Opel calibra turbo motor og at dette vil koste rundt det samme som det gjør for en volvo.. jeg påstod at det var både billigere og at det var mer å hente ut av en volvo motor.. Men da sa han at jeg trodde jeg kunne alt...men men...

 

 

 

Ja, han har vel 300 hester med effektanlegg og litt høyere ladetrykk på opel motoren og han tenker jeg.. på hjul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

volvo er flink til å overdimmensjonere ting og tang, ikke sats på noe skr(opel) deler.

 

Ikke noe galt om Volvo (for det kan jeg ikke si jeg som ikke har annet)

Men hva er det volvo overdimensjonerer????

Har den erfaringen at som regel det meste må byttes for å passere 3-350hk.

Gearkasser med litt hold i finnes jo nesten ikke. (M90 da)

Differ osv er det jo bare å finne ei geit å kaste etter.

Råder: Skifte

Stempel: Skifte (Ikke B23ET)

Skal du opp i 500hk så det jo bar B23ene son har veiv som holder.

Problemet med B23'ene da er blokkene som fylles.

God løsning for 500hk i en Volvo 4'er må jo være:

B230FT blokk, 16V topp (bearbeidet), Nye stempel og råder samt lager, Omslipt B23 veiv eller Marineveiv eller Billet stål-veiv+++++++++++++ Men da snakker vi sviiiindyr motor.

 

Men selfølgelig så kan man bruke 2,3 eller 2,5L 20V femmer:

Bytte råder, svarve ned stempel, bytte grenrør, turbo, dyser, eksosanlegg,lmm,gassspejeld, bensinpumper og trykkregulator og skifte programvare så er du der ihvertfall om man skifter clutch.:D

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2Fast4all

 

Ikke noe galt om Volvo (for det kan jeg ikke si jeg som ikke har annet)

Men hva er det volvo overdimensjonerer????

 

Se på andre merker, hvor mye det der koster å øke effekten..

Der snakker man samme sum for å få 100hk, som mange hundre i en volvomotor.

 

volvo tåler mye juling orginalt også, i forhold til de fleste andre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2Fast4all

Legg frem et kostnadsoverslag da på 450hk i en volvo 4'er vs 450hk i foreksempel en cosworth 4'er.....

 

 

Så koster en Cosworth 100.000,- mer enn hva en Volvo koster også.....

Motoren er 10-15000,- dyrere i innkjøp.

Er ikke bare og skru opp trykket på en Cosworth heller.

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår