Evolve Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Lurte på hvor mye du må ut med for å få ca 500 hk i en ft motor? Og da mener jeg alt..understell..bremser..o.s.v Er en som påstår at Calibra Turbo motor er en bedre motor enn volvo motoren, og at det er mulig å ta ut mer av denne..?! Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 volvo motoren kan du hente mer ut av.. vanskelig å si hva det vil koste da det spørs hva en vil ha av deler... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Originally posted by Evolve Lurte på hvor mye du må ut med for å få ca 500 hk i en ft motor? Og da mener jeg alt..understell..bremser..o.s.v Er en som påstår at Calibra Turbo motor er en bedre motor enn volvo motoren, og at det er mulig å ta ut mer av denne..?! Kremt!! Man prøver ikke å nevne at en (SKR)Opelmotor er bedre enn en Volvo motor! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Originally posted by Evolve Er en som påstår at Calibra Turbo motor er en bedre motor enn volvo motoren, og at det er mulig å ta ut mer av denne..?! Er han en nær venn av deg? Hvis ikke,gi han fingeren fra meg;) fucku Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 volvo er flink til å overdimmensjonere ting og tang, ikke sats på noe skr(opel) deler. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Originally posted by Evolve Lurte på hvor mye du må ut med for å få ca 500 hk i en ft motor? Og da mener jeg alt..understell..bremser..o.s.v Er en som påstår at Calibra Turbo motor er en bedre motor enn volvo motoren, og at det er mulig å ta ut mer av denne..?! Trenger du bremser å understell for å få 500 hester da?? :D:D:D Calibra motor bra? bedre enn volvo? Hehe, hvem har du snakkt med? hehe:) men iallefall, du må vel ha 100 lapper tenker eg for å ha en slik bil som du ønsker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 for 500hk i en b230 motor må du ut med 150.000 :op det er bare motoren ;) kan sikkert tenke deg resten Sign by: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Oktober 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Er en kamerat av meg som påstår at han kan få mer ut av en Opel calibra turbo motor og at dette vil koste rundt det samme som det gjør for en volvo.. jeg påstod at det var både billigere og at det var mer å hente ut av en volvo motor.. Men da sa han at jeg trodde jeg kunne alt...men men... Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Originally posted by Evolve Men da sa han at jeg trodde jeg kunne alt...men men... Høres ut som det er han som er "verdensmesteren"......:rolleyes: Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Enig :D Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Originally posted by Evolve Er en kamerat av meg som påstår at han kan få mer ut av en Opel calibra turbo motor og at dette vil koste rundt det samme som det gjør for en volvo.. jeg påstod at det var både billigere og at det var mer å hente ut av en volvo motor.. Men da sa han at jeg trodde jeg kunne alt...men men... Ja, han har vel 300 hester med effektanlegg og litt høyere ladetrykk på opel motoren og han tenker jeg.. på hjul! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fast4all Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by DaButcher volvo er flink til å overdimmensjonere ting og tang, ikke sats på noe skr(opel) deler. Ikke noe galt om Volvo (for det kan jeg ikke si jeg som ikke har annet) Men hva er det volvo overdimensjonerer???? Har den erfaringen at som regel det meste må byttes for å passere 3-350hk. Gearkasser med litt hold i finnes jo nesten ikke. (M90 da) Differ osv er det jo bare å finne ei geit å kaste etter. Råder: Skifte Stempel: Skifte (Ikke B23ET) Skal du opp i 500hk så det jo bar B23ene son har veiv som holder. Problemet med B23'ene da er blokkene som fylles. God løsning for 500hk i en Volvo 4'er må jo være: B230FT blokk, 16V topp (bearbeidet), Nye stempel og råder samt lager, Omslipt B23 veiv eller Marineveiv eller Billet stål-veiv+++++++++++++ Men da snakker vi sviiiindyr motor. Men selfølgelig så kan man bruke 2,3 eller 2,5L 20V femmer: Bytte råder, svarve ned stempel, bytte grenrør, turbo, dyser, eksosanlegg,lmm,gassspejeld, bensinpumper og trykkregulator og skifte programvare så er du der ihvertfall om man skifter clutch.:D Siter Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Originally posted by 2Fast4all Ikke noe galt om Volvo (for det kan jeg ikke si jeg som ikke har annet) Men hva er det volvo overdimensjonerer???? Se på andre merker, hvor mye det der koster å øke effekten.. Der snakker man samme sum for å få 100hk, som mange hundre i en volvomotor. volvo tåler mye juling orginalt også, i forhold til de fleste andre biler. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fast4all Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Legg frem et kostnadsoverslag da på 450hk i en volvo 4'er vs 450hk i foreksempel en cosworth 4'er..... Siter Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Originally posted by 2Fast4all Legg frem et kostnadsoverslag da på 450hk i en volvo 4'er vs 450hk i foreksempel en cosworth 4'er..... Så koster en Cosworth 100.000,- mer enn hva en Volvo koster også..... Motoren er 10-15000,- dyrere i innkjøp. Er ikke bare og skru opp trykket på en Cosworth heller. Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.