-EKS- Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Er ikke en corsworth en 2.0l og en b230 2,3l? :D men cosworth var jo bygd til og være "sports" bil.. det er ikke tic`ne til volvo.. de er bygd til famely people.. hehe... sweedish power 4 life.. Sign by: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fast4all Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Dere kan jo foreksempel spørre Poffs hvor mye motor osv koster hos ham. Det at Volvo er spesielt billig å bygge er en myte som bør legges død.Dette er jevnt over ganske like summer samme åssen motor man bygger på. Ihvertfall når det gjelder effekter opp mot 500hk. Spørsmålet er jo selfølgelig hvor holdbar og anvendelig motoren skal være. Men skal du ha 500hk som er "holdbare" og anvendelige i en rødblokk så vil nok prisen på en motor komme på rundt 130-150000.++ Dette er standard pris for å ta ut den effekten av en 4'er. Nesten uten unntak. Årsak: ALT må skiftes. Siter Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bludnik Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Originally posted by 2Fast4all Men hva er det volvo overdimensjonerer???? Har den erfaringen at som regel det meste må byttes for å passere 3-350hk. Så ble 240 f.eks. lever med rundt 115 hk da... De fleste i så fall... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Originally posted by bludnik Så ble 240 f.eks. lever med rundt 115 hk da... De fleste i så fall... ;) Kremt... Ingen Volvo 240 kom med 115Hk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fast4all Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Originally posted by bludnik Så ble 240 f.eks. lever med rundt 115 hk da... De fleste i så fall... ;) Vennligst les hele tråden før du kommenterer noe... TAKK!! Siter Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Jeg er helt enig med 2Fast4all, ca. samme pris for hva man trimmer med.. det blir brukt custom trim parts, det handler om hva man liker og hva man ikke liker.. jeg liker volvo og bare volvo, men har respekt til de som digger coswort motorer... :D Sign by: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Prisen er en direkte følge av hva man er istand til å klare selv. Er man helt grønn blir det veldig dyrt og motsatt. Eksempel: I 2002 ble det bygd to helt like volvomotorer på Skinne,den ene er min og den andre er KRH sin. Hesteantallet ble helt likt,550 ved 6500 o/m. Prisen på min motor ble 74k,jeg gjorde alt selv unntatt programmeringen,KRH gjorde ingenting selv for han er ikke spesielt flink med motorer,og betalte 230k for den samme type motor... Vi betalte heller ikke det samme for delene,i og med at jeg jobber på Skinne,så det skal nevnes i hans forsvar.. Eksempel: KRH bruker nye typen blokk med underspyling,og marineveiva til den koster ca.10k,mens jeg bruker gamle typen blokk med sentertrøst som jeg monterte underspyling i og marineveiva til den kostet 1750 kroner. Verdi-råder og JE-stempel kom på ca.22k for KRH,mens jeg ga snaue 10k for det samme... Jo mer en gjør selv,jo billigere blir det. ;) Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 C20let (Calibra turbo/vectra turbo) kan jeg få bygd med hk garanti på 400hk. for ca 80000kr. montert og justert med ett års garanti koster litt mere. Da har du topp som tåler 600hk og blokk som tåler 500+ Så kommer drivverk... forsterket fordelingskasse ca 18000+2500 i montering. Original girkassa til calibra turbo holder 400hk men ikke lenge...det er utprøvd hehe så der må man gjøre noe også.. Tror 500 ekte hk uansett motor koster over 100k montert spesiellt når man i tillegg må ha skikkelig drivverk. Oppsettet på 400hk (kun motor) For å få 400hk må du ha dette: Underspyling, dyser og montering: 2.000 Turbo: 7.000 Blybronselager i råder og veiv: 1.000 ARP toppstuds: 1.600 Smidde C20LET Mahle stempel: 5.500 Smidde råder: 7.500 Toppakning, stål: 500 Grenrør: 7000 Elecromotive Tec3: 17.200 Bronsestyringer: 2.500 Porting: 4.000 Innsug: 6.000 Dyser: 4.500 Pakningner: 600 Olje&filter: 300 Nytt registersett: 2300 Justerbare kamdrev: 2.400 (ikke helt nødvendig, men veldig kjekt å ha) Protrim har en Vectra 4x4 med dette oppsettet og det går ille bra. Men på rudskogen røyk en vannslange og det er kjip business med en slik motor... resultat.. havari. nytt prosjekt pågang med RWD Vectra og samme motor men mere hk. Perry Perry Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Leste en eller anne plass her at man kan sette turbo (type stor!) på en 960-sekser uten å bytte innmaten. Det var visst bare å senke kompen ved å dreie ner stempla. Stemmer detta? Hvor mye trykk kan man lade med før man må gjøre no mer med inn maten? Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundinracing Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 har en motor tilsalgs jeg om den rett kjøperen drar opp noen kroner.. 393hk 505Nm @1.7bar B21 borret til 2,2L med smidde mahle stempler betongfyllt meget bra portet 531 med 2mm større ex. ventiler og grom kam!! gromt grenrør i rustfritt Tubonetics E-50 steg 5 T3/t4 hybrid Autronic smc med directfire helt ny turbonetics evolution wastegate stor intercooler fra krb 3" jt eksos med 1 potte siemens 720 dyser i originalt innsug (230ET) prisen: BUD!! men selger den ikke til gibortpris!! Henrik H her på forumet har vært med en tur han på ca 1.4bar Motoren går BRA og er sina helt til 7000rpm som sperren ligger på.. Siter 1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s" 2010 Audi A3 ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!) Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Gjedda til Sundin flytta bra på seg den, i tillegg til en pent og kontrolert bremsing så var jeg frelst :) Hva en 500hk volvomotor koster, tja det har vel egentlig euro-1 svart på.. Kommer helt ann på kontakter og hva man gjør selv. Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Må vel gi 60 laken eller mer for den motoren, eller hva sundin :) Hvorfor skal du selge den motoren a'? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundinracing Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Jeg har lyst på noe mere cc enn det jeg har nå Supramotor/gir hadde vært veeeldig bøst i mine øyne!! Men dette havner da i en annen prisklasse desverre, for en standard supramotor går altfor dårlig, dermed er singleturbo,sprut,kammer+++ løsningen :) 60lapper, da er vi veldig nære, selger også med 5trinns bmw getragkasse med spakstell tilpasset til 240 og en helt ny (ukjørt) 2platet tiltonclutch DVS. grom motor,clutch, og gir!!! Siter 1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s" 2010 Audi A3 ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!) Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 selger du kun kløsjen? sleng i en bmw M5 sekser da vel :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 hehe, har lyst på sånn 400hk motor, har penger til det og, har bil til det og, men jeg vet hva som skjer hvis jeg kjøper :D -Jeg kommer til å kjøre meg i hjel !! :op Tenk deg en supramotor med twin-turbo a'! Det hadde vært rått :) :) P.S: Sundin: -Følger datasprut & tenning også med? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.