Gå til innhold

500 hk!

Ranger emnet


Evolve

Anbefalte innlegg

Er ikke en corsworth en 2.0l og en b230 2,3l? :D

men cosworth var jo bygd til og være "sports" bil.. det er ikke tic`ne til volvo.. de er bygd til famely people..

 

hehe... sweedish power 4 life..

 

Sign by:

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dere kan jo foreksempel spørre Poffs hvor mye motor osv koster hos ham. Det at Volvo er spesielt billig å bygge er en myte som bør legges død.Dette er jevnt over ganske like summer samme åssen motor man bygger på. Ihvertfall når det gjelder effekter opp mot 500hk.

 

Spørsmålet er jo selfølgelig hvor holdbar og anvendelig motoren skal være. Men skal du ha 500hk som er "holdbare" og anvendelige i en rødblokk så vil nok prisen på en motor komme på rundt 130-150000.++ Dette er standard pris for å ta ut den effekten av en 4'er. Nesten uten unntak. Årsak: ALT må skiftes.

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med 2Fast4all, ca. samme pris for hva man trimmer med.. det blir brukt custom trim parts, det handler om hva man liker og hva man ikke liker.. jeg liker volvo og bare volvo, men har respekt til de som digger coswort motorer... :D

 

Sign by:

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er en direkte følge av hva man er istand til å klare selv.

Er man helt grønn blir det veldig dyrt og motsatt.

Eksempel: I 2002 ble det bygd to helt like volvomotorer på Skinne,den ene er min og den andre er KRH sin.

Hesteantallet ble helt likt,550 ved 6500 o/m.

Prisen på min motor ble 74k,jeg gjorde alt selv unntatt programmeringen,KRH gjorde ingenting selv for han er ikke spesielt flink med motorer,og betalte 230k for den samme type motor...

Vi betalte heller ikke det samme for delene,i og med at jeg jobber på Skinne,så det skal nevnes i hans forsvar..

Eksempel: KRH bruker nye typen blokk med underspyling,og marineveiva til den koster ca.10k,mens jeg bruker gamle typen blokk med sentertrøst som jeg monterte underspyling i og marineveiva til den kostet 1750 kroner.

Verdi-råder og JE-stempel kom på ca.22k for KRH,mens jeg ga snaue 10k for det samme...

 

Jo mer en gjør selv,jo billigere blir det.

;)

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C20let (Calibra turbo/vectra turbo) kan jeg få bygd med hk garanti på 400hk. for ca 80000kr.

montert og justert med ett års garanti koster litt mere.

Da har du topp som tåler 600hk og blokk som tåler 500+

Så kommer drivverk... forsterket fordelingskasse ca 18000+2500 i montering. Original girkassa til calibra turbo holder 400hk men ikke lenge...det er utprøvd hehe så der må man gjøre noe også..

 

Tror 500 ekte hk uansett motor koster over 100k montert spesiellt når man i tillegg må ha skikkelig drivverk.

 

Oppsettet på 400hk (kun motor)

For å få 400hk må du ha dette:

Underspyling, dyser og montering: 2.000

Turbo: 7.000

Blybronselager i råder og veiv: 1.000

ARP toppstuds: 1.600

Smidde C20LET Mahle stempel: 5.500

Smidde råder: 7.500

Toppakning, stål: 500

Grenrør: 7000

Elecromotive Tec3: 17.200

Bronsestyringer: 2.500

Porting: 4.000

Innsug: 6.000

Dyser: 4.500

Pakningner: 600

Olje&filter: 300

Nytt registersett: 2300

Justerbare kamdrev: 2.400 (ikke helt nødvendig, men veldig kjekt å ha)

Protrim har en Vectra 4x4 med dette oppsettet og det går ille bra.

Men på rudskogen røyk en vannslange og det er kjip business med en slik motor... resultat.. havari. nytt prosjekt pågang med RWD Vectra og samme motor men mere hk.

 

Perry

 

Perry

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en eller anne plass her at man kan sette turbo (type stor!) på en 960-sekser uten å bytte innmaten. Det var visst bare å senke kompen ved å dreie ner stempla. Stemmer detta? Hvor mye trykk kan man lade med før man må gjøre no mer med inn maten?

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en motor tilsalgs jeg om den rett kjøperen drar opp noen kroner..

 

393hk 505Nm @1.7bar

 

B21 borret til 2,2L med smidde mahle stempler

betongfyllt

meget bra portet 531 med 2mm større ex. ventiler og grom kam!!

gromt grenrør i rustfritt

Tubonetics E-50 steg 5 T3/t4 hybrid

Autronic smc med directfire

helt ny turbonetics evolution wastegate

stor intercooler fra krb

3" jt eksos med 1 potte

siemens 720 dyser i originalt innsug (230ET)

 

prisen: BUD!! men selger den ikke til gibortpris!!

 

Henrik H her på forumet har vært med en tur han på ca 1.4bar

 

Motoren går BRA og er sina helt til 7000rpm som sperren ligger på..

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på noe mere cc enn det jeg har nå

 

Supramotor/gir hadde vært veeeldig bøst i mine øyne!!

 

Men dette havner da i en annen prisklasse desverre, for en standard supramotor går altfor dårlig, dermed er singleturbo,sprut,kammer+++ løsningen :)

 

60lapper, da er vi veldig nære, selger også med 5trinns bmw getragkasse med spakstell tilpasset til 240 og en helt ny (ukjørt) 2platet tiltonclutch

 

DVS. grom motor,clutch, og gir!!!

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har lyst på sånn 400hk motor, har penger til det og, har bil til det og, men jeg vet hva som skjer hvis jeg kjøper :D -Jeg kommer til å kjøre meg i hjel !! :op

 

Tenk deg en supramotor med twin-turbo a'! Det hadde vært rått :) :)

 

P.S: Sundin: -Følger datasprut & tenning også med?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår