classic Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Originally posted by BurnPr00f Nei! Feil, -Volvo-motor i Opel!!, se her: http://www.hilmersson-racing.com/start.asp?show=ea :D var smertelig klar over den. men hva er det svenskene ikke putter volvo motor i da? er vel neppe pga at den er bedre, heller vel mer mot at den er mer kjent og lettere tilgang på deler. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 mulig... har sett masse opel'er med volvo-motorer. Spesielt opel'er til bane-kjøring (sjekk ut: ticco's side -De to oplene på siden. ) Det er egentlig ganske rart, men sånn er det. Egentlig bryr jeg meg ikke så mye om sånt.. folk får gjøre hva dem vil. Dem som liker opel får bare gjøre det og dem som liker volvo får også fortsette å gjøre det. Men uansett synes jeg det er morro å diskutere:) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Sier bare Ronnie Hilemersson f.eks. hans er bremset til 578hk.. drit bra motor det, en opel :D nei vent litt.. han byttet jo til til volvo motor han :cool: BurnPr00f: har mulig R trekk liggende.. E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Originally posted by E-K Racing Sier bare Ronnie Hilemersson f.eks. hans er bremset til 578hk.. drit bra motor det, en opel :D nei vent litt.. han byttet jo til til volvo motor han :cool: BurnPr00f: har mulig R trekk liggende.. E-K Racing Volvo B230 block, ... ej betongfyllt han måtte også ta å bytte ut andre deler, til fordel for opel: Volvo 1031 bakaxel från 240 med lamelldiff Corvette ZR1 skivor och bromsok, fram och bak Getrag 262 från BMW (girkasse) Volvo 240 servostyrväxel (hehe, denne er nok bare pga. den passer på motoren) En ting kunne han stole på opel: Opel 529 orange, egen garagelack. mao. lakken kunne han bruke fra opel! supert! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 her er forresten en fra TPC sin "Oppskrift": 960 2,5 block 960 3,0 vev T5 kolvar 960 std stakar Kamaxlar med 9,7mm lyft. Fönster i vevhus Std topp med mirafrästa ventiler Volym 2761cc Motorn lämnade 415hk/575Nm vid 1,0bar. Höjde sen till 1,5bar, gav minst 500hk enligt slutfarter på 201m. Det er en ganske billig sammensatt motor. en slik trim på 3.0 literen, ville vel gitt enda mer. 2.5 motoren har jeg sett til salgs for 5-7 lapper. så må man jo ha turbomanifoil fra s80t6 motoren, + turboer. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Originally posted by DaButcher Volvo B230 block, ... ej betongfyllt han måtte også ta å bytte ut andre deler, til fordel for opel: Volvo 1031 bakaxel från 240 med lamelldiff Corvette ZR1 skivor och bromsok, fram och bak Getrag 262 från BMW (girkasse) Volvo 240 servostyrväxel (hehe, denne er nok bare pga. den passer på motoren) En ting kunne han stole på opel: Opel 529 orange, egen garagelack. mao. lakken kunne han bruke fra opel! supert! volvo akslen, eller skal jeg si dana? tåler mye. det skal den ha. igjen vil jeg påstå at det til stor grad skyldes deletilgang. finnes mange sterke bakaksler innenfor GM. Commodore f.eks. bremser tar man de største man kommer over til best mulig pris. corvette er GM, likeså er Opel. Getrag 262 ble også levert i Opel, 262 4-trinns i senator/monza og 262CR 5-trinns i Ascona/Manta 400 ang servo, så spiller det vel liten rolle hvem tannstang du har. er vel pumpa som bør passe på motorn. manta a kom ikke med servo, og dessuten har han helt custom forstilling etter hva jeg husker. 240 tannstanga er rimelig lik orginalen i lengden, og ingen Opel rwd har hatt tannstang og servo. det må i såfall bli omega b. rekord og omega a har snekke. derfor volvo tannstanga. men jeg skjønner ikke helt hvorfor. hadde gladlig ofra servo for og få kort styring. jaja, smaksak. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 han har vell kortstyring i volvo tannstanga da? opelragger har volvo servo tannstang på kadetten sin, å den passa ikke så veldig bra heller for å si det sånn, hehe :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Originally posted by joppa han har vell kortstyring i volvo tannstanga da? opelragger har volvo servo tannstang på kadetten sin, å den passa ikke så veldig bra heller for å si det sånn, hehe :P har snakka med kollevold, de påstår at kortstryringa ikke passer i servo tannstanga. hadde planer om det jeg og :D men viø heller ha kort styring enn servo, selv om begge deler hadde frister. kan vel også forklare hvordan mobeck.com kan selge sellholm volvo servo tannstang med kort styring tilpassa opel til 8000kr +++ Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 heller kortstyring enn servo ja ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Originally posted by classic har snakka med kollevold, de påstår at kortstryringa ikke passer i servo tannstanga. hadde planer om det jeg og :D men viø heller ha kort styring enn servo, selv om begge deler hadde frister. kan vel også forklare hvordan mobeck.com kan selge sellholm volvo servo tannstang med kort styring tilpassa opel til 8000kr +++ sjekk denne siden: http://www.r-a-c-e-r-s.net/Nye%20rally%20volvo.htm se da på bildet øverst til venstre, samt nederst til høyre.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 yes, sett det før. men noe sånt er det ikke plass til i Opel'n gitt :rolleyes: Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 jeg er på viddene her men hva med en V8? Vet det ikke er verken Volvo eller Opel men faktisk veldig lett og ikke fullt så dyrt å få masse hk ut av dem! Har tittet på kompressormatet 350 i sverige og prisene er ikke så alle værst. Så til neste vinter hvis alt går bra så blir nok heller en slik en enn den 350 TPI med NOS og electromotive. Rå kraft er mest gøy! Er skikkelig noob da det kommer til å legge ut bilder her så bilde av motor får dere bare vente med! Og slakt meg gjerne anngående V8, men jeg kjører fortsatt 240 med det! Så piss on you! ;) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Dette var første posten min og så ser jeg det står Lada Poster på meg??? Hvordan kom den dit og hvordan får jeg byttet den? Eller er det en slik som forandrer seg etterhvert som jeg poster mer? Lada er gøy bil det men ikke akkurat Volvo! Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg