Gå til innhold

500 hk!

Ranger emnet


Evolve

Anbefalte innlegg

Originally posted by BurnPr00f

Nei! Feil, -Volvo-motor i Opel!!, se her: http://www.hilmersson-racing.com/start.asp?show=ea :D

 

var smertelig klar over den.

 

men hva er det svenskene ikke putter volvo motor i da?

 

er vel neppe pga at den er bedre,

heller vel mer mot at den er mer kjent og lettere tilgang på deler.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mulig... har sett masse opel'er med volvo-motorer. Spesielt opel'er til bane-kjøring (sjekk ut: ticco's side -De to oplene på siden. )

Det er egentlig ganske rart, men sånn er det. Egentlig bryr jeg meg ikke så mye om sånt.. folk får gjøre hva dem vil. Dem som liker opel får bare gjøre det og dem som liker volvo får også fortsette å gjøre det. Men uansett synes jeg det er morro å diskutere:)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare Ronnie Hilemersson f.eks. hans er bremset til 578hk..

drit bra motor det, en opel :D nei vent litt.. han byttet jo til til volvo motor han :cool:

 

BurnPr00f: har mulig R trekk liggende..

 

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by E-K Racing

Sier bare Ronnie Hilemersson f.eks. hans er bremset til 578hk..

drit bra motor det, en opel :D nei vent litt.. han byttet jo til til volvo motor han :cool:

 

BurnPr00f: har mulig R trekk liggende..

 

E-K Racing

 

Volvo B230 block, ... ej betongfyllt

 

han måtte også ta å bytte ut andre deler, til fordel for opel:

Volvo 1031 bakaxel från 240 med lamelldiff

Corvette ZR1 skivor och bromsok, fram och bak

Getrag 262 från BMW (girkasse)

Volvo 240 servostyrväxel (hehe, denne er nok bare pga. den passer på motoren)

 

En ting kunne han stole på opel:

Opel 529 orange, egen garagelack.

 

mao. lakken kunne han bruke fra opel! supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er forresten en fra TPC sin "Oppskrift":

960 2,5 block

960 3,0 vev

T5 kolvar

960 std stakar

Kamaxlar med 9,7mm lyft.

Fönster i vevhus

Std topp med mirafrästa ventiler

Volym 2761cc

 

Motorn lämnade 415hk/575Nm vid 1,0bar.

Höjde sen till 1,5bar, gav minst 500hk enligt slutfarter på 201m.

 

Det er en ganske billig sammensatt motor.

en slik trim på 3.0 literen, ville vel gitt enda mer.

 

2.5 motoren har jeg sett til salgs for 5-7 lapper.

så må man jo ha turbomanifoil fra s80t6 motoren, + turboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

Volvo B230 block, ... ej betongfyllt

 

han måtte også ta å bytte ut andre deler, til fordel for opel:

Volvo 1031 bakaxel från 240 med lamelldiff

Corvette ZR1 skivor och bromsok, fram och bak

Getrag 262 från BMW (girkasse)

Volvo 240 servostyrväxel (hehe, denne er nok bare pga. den passer på motoren)

 

En ting kunne han stole på opel:

Opel 529 orange, egen garagelack.

 

mao. lakken kunne han bruke fra opel! supert!

 

volvo akslen, eller skal jeg si dana? tåler mye.

det skal den ha.

igjen vil jeg påstå at det til stor grad skyldes deletilgang.

finnes mange sterke bakaksler innenfor GM.

Commodore f.eks.

bremser tar man de største man kommer over til best mulig pris.

corvette er GM, likeså er Opel.

Getrag 262 ble også levert i Opel, 262 4-trinns i senator/monza og 262CR 5-trinns i Ascona/Manta 400

 

ang servo, så spiller det vel liten rolle hvem tannstang du har.

er vel pumpa som bør passe på motorn.

manta a kom ikke med servo, og dessuten har han helt custom forstilling etter hva jeg husker.

240 tannstanga er rimelig lik orginalen i lengden,

og ingen Opel rwd har hatt tannstang og servo.

det må i såfall bli omega b.

rekord og omega a har snekke.

 

derfor volvo tannstanga.

men jeg skjønner ikke helt hvorfor.

hadde gladlig ofra servo for og få kort styring.

 

jaja, smaksak.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by joppa

han har vell kortstyring i volvo tannstanga da?

opelragger har volvo servo tannstang på kadetten sin, å den passa ikke så veldig bra heller for å si det sånn, hehe :P

 

har snakka med kollevold, de påstår at kortstryringa ikke passer i servo tannstanga.

hadde planer om det jeg og :D

men viø heller ha kort styring enn servo,

selv om begge deler hadde frister.

kan vel også forklare hvordan mobeck.com kan selge sellholm volvo servo tannstang med kort styring tilpassa opel til 8000kr +++

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by classic

 

har snakka med kollevold, de påstår at kortstryringa ikke passer i servo tannstanga.

hadde planer om det jeg og :D

men viø heller ha kort styring enn servo,

selv om begge deler hadde frister.

kan vel også forklare hvordan mobeck.com kan selge sellholm volvo servo tannstang med kort styring tilpassa opel til 8000kr +++

 

sjekk denne siden:

http://www.r-a-c-e-r-s.net/Nye%20rally%20volvo.htm

se da på bildet øverst til venstre, samt nederst til høyre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er på viddene her men hva med en V8? Vet det ikke er verken Volvo eller Opel men faktisk veldig lett og ikke fullt så dyrt å få masse hk ut av dem! Har tittet på kompressormatet 350 i sverige og prisene er ikke så alle værst. Så til neste vinter hvis alt går bra så blir nok heller en slik en enn den 350 TPI med NOS og electromotive. Rå kraft er mest gøy! Er skikkelig noob da det kommer til å legge ut bilder her så bilde av motor får dere bare vente med! Og slakt meg gjerne anngående V8, men jeg kjører fortsatt 240 med det! Så piss on you! ;)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår