Gå til innhold

Kjøpe og trimme Seat Ibiza?

Ranger emnet

le0n

Anbefalte innlegg

Har en kompis som har skal kjøpe seg ny bil nå, og han ender sannsynlivis opp med en Seat Ibiza 1.4 Stella med 60 hk og en toppfart på 157 km/h (???!) ...

Det positive er at det er en 2001 modell som ikke har gått mer en 25.000 km. Den ser også rimlig bra ut, med et stiligt intreniør osv.

Det jeg lurte på var om dette er noe til bil?

Er Ibiza'ene god kvalitet på?

Han skal gi 129.000 kr for den og den skal gjennomgå storservice før den leverest.. Er det et bra kjøp? Tenker ikke på listepris, men det og gi så mye penger for en Seat Ibiza?

En annen ting jeg lurer på er om trimming.

Han har tenkt og chippe den, og få på effektannlegg for og få opp trøkket lit.. Hvor mye vil dette ha og si i hk?

Er det noen andre alternativer som ikke koster hundrevis av tusen (og som ikke er og skifte motor) ? Det mest gunstige?

Mvh le0n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro at det enkleste og beste alternativet er å heller kjøpe en Ibiza med 1.8T motor (156hk).. går ikke så verst de..

et minus med Ibiza'n er at det er integrert cd/kasett-spiller i dash'en på den..noe som gjør det vanskelig å sette inn en annen cd-spiller..

men ellers er det vel helt kurante biler..men det er jo VAG da ;) :D

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen er nok mest fornuftig slik en er original, om han tenker økonimisk i det hele tatt.

Den kan senkes, styles og stashes som andre biloer, men motormessig er det lite revolusjonerende produkter å oppdrive til fornuftige beløp til en slik motor.

Chiptrim av en 1,4 60hk tviler jeg på gir mer enn 5-6 hk. Uten turbo er det ikke så mye og få gjort før det koster. Skal du først se etter trim til denne finnes det jo kompressorkit og turbokit til Polo, som burde kunne brukes her.

:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bedre å finne seg en bil som har gått litt lenger men med større motor. De fleste biler er ikke oppbrukt selv om de har gått 100K. Satse på noe som har gått 50-100K. Ville jeg gjordt, men folk prioriterer foskjellig.:)

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke jeg som skal kjøpe den, det er en kompis og han har allerede skrevet kjøpskontrakt så... Det blir nok den bilen!

Men han lurte jo på og kjøpe turbo til denne, og vist det er det beste alternativet så vil jeg tro han gjør det...

Ikke vits i og øse ut penger får 5-6 hk iallefall.

Hvor mye vil et turbokit koste da?

Til Polo? Hvorfor, finnes det ikke til Seat?

Yeah yeah, finner vell ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by le0n

Er ikke jeg som skal kjøpe den, det er en kompis og han har allerede skrevet kjøpskontrakt så... Det blir nok den bilen!

Men han lurte jo på og kjøpe turbo til denne, og vist det er det beste alternativet så vil jeg tro han gjør det...

Ikke vits i og øse ut penger får 5-6 hk iallefall.

Hvor mye vil et turbokit koste da?

Til Polo? Hvorfor, finnes det ikke til Seat?

Yeah yeah, finner vell ut av det!

Kompressor kitet til POlo passer vel til seat og vel.. er vel samme motoren tipper jeg. Men får mye anna rått for 100k

wrrooommmm prrrrrrr wroooomm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiven kan du sikkerk skaffe på skroten, ev kjøp en komplett 1,6L motor fra en Ibiza/Polo. Kammen kan jeg skaffe. Tipper den kommer på ca 3500,-. Da kan du eventuelt også få de målen på løft og durasjon du ønsker.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider