240stig Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Min B23AT vil ikke gå reint uansett hva jeg stiller tenninga på. Har prøvd fra 12 til 30 grader og den rykker og napper uansett. Nå står tenninga på ca 13-14 grader og den går jevnt og fint opp til 3000rpm så rykker den jævlig opp til 4000 så drar den jevnt igjen. Den samme tendensen viser seg hele tida, er mellom 3000 og 4000rpm den rykker. Er forøvrig der ladetrykket kommer for fullt også. Har bytta fordelerlokk, rotor, tennkabler og plugger. Skjønner faen ikke hvorfor den nekter å gå bra. Kan jo hende jeg må bytte hele fordeleren, eller er det andre ting jeg bør sjekke i tillegg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 er vakum slangen koblet rett? Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Hører du tenningsbank kanskje? hva med å skru ned tenningen? Kom det helt plutselig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240stig Skrevet Oktober 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 vakumslangen er koblet riktig tror jeg, men skal sjekke den skikkelig for å være sikker. tror ikke det er tenningsbank, har skrudd ned tenninga til rundt 12 grader nå og den rykker fremdeles, kan prøve enda lavere. turtelleren lever sitt eget liv, den hopper litt opp og ned, så derfor tror jeg det er tenninga. jeg kjøpte bilen nylig, og har renovert motoren med nye smidde stempler og stempelringer, så jeg har aldri fått den til å gå reint egentlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrainMass Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Dersom du har fordeler med vakuumklokke og impulsgiver bør du sjekke vakuumslangen mellom vakuumklokka og innsugings/innsprøytningsmanifoilen, og generelt alle vakuumslanger. Du kan også åpne fordelerlokket og øvre delen av fordeleren samtidig som du suger i vakuumslangen inn til vakuumklokka (på fordeleren), og se om systemet nedi fordeleren beveger seg. Gjør det ikke det er det noe galt med vakuumklokka. Jeg måtte bytte impulsgiveren for å få slutt på problemet. Den i samarbeid med vakuumklokka styrer tenningspunktet avhengig av turtall i motoren min. Så om du har samme system som meg så kan dette være til hjelp. Men jeg må legge til at jeg ikke har samme motortype (B230A). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Bare for morrosjyld prøv og koble ut turtelleren på Coilen.... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 sikker på at det ikke er bensinpumpa di som holder på å legge inn årene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240stig Skrevet Oktober 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Dersom du har fordeler med vakuumklokke og impulsgiver bør du sjekke vakuumslangen mellom vakuumklokka og innsugings/innsprøytningsmanifoilen, og generelt alle vakuumslanger. Du kan også åpne fordelerlokket og øvre delen av fordeleren samtidig som du suger i vakuumslangen inn til vakuumklokka (på fordeleren), og se om systemet nedi fordeleren beveger seg. Gjør det ikke det er det noe galt med vakuumklokka. Jeg måtte bytte impulsgiveren for å få slutt på problemet. Den i samarbeid med vakuumklokka styrer tenningspunktet avhengig av turtall i motoren min. Så om du har samme system som meg så kan dette være til hjelp. Men jeg må legge til at jeg ikke har samme motortype (B230A). Hmm, det prøvde jeg, og ingenting rørte på seg nedi der. Skal undersøke dette litt nærmere. Evt sjekke bensintilførselen også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Er du sikker på at 12grader fortenning er korrekt til den motoren? Husker ikke hva det står i boka nå jeg... *måseetternårjegkommerhjem* Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240stig Skrevet Oktober 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Er du sikker på at 12grader fortenning er korrekt til den motoren? Husker ikke hva det står i boka nå jeg... *måseetternårjegkommerhjem* Nei, jeg er ikke sikker på hva som er optimalt for akkurat den motoren, men i haynes står det 12 grader på turbomotor, så jeg gikk ut ifra det. Har prøvd mye forskjellig da, men det samme skjer uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Har du prøvd å sette på en annen coil? Har vært borti rare symptomer på dem før... Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240stig Skrevet Oktober 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Har bytta absolutt alt av tenningsdeler nå, ny coil og fordeler med elektronisk tenning. Det begynner å komme seg, nå går den bra på 1 og 2 gir men med full gass på 3 og 4 sliter den litt fra 3000 og oppover, virker liksom som noe bremser. Lurer på om det er for mye mottrykk i avgassen ellerno. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Er det lenge siden forgasseren fikk rens/service sist? Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Hvilket ladetrykk har du? prøvd 0 graders fortenning på tomgang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240stig Skrevet November 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Gasserne har nok ikke blitt gjort noe med på noen år tror jeg. Noen som veit hvem som kan gjøre service på dellorto rundt oslo-området? Har null peiling på det selv. Kjører bare 0,7 i ladetrykk. Har ikke prøvd under 10 grader fortenning, nå har jeg rundt 17-18 grader, og bilen går bra på 1 og 2 gir, men så blir den mongo når jeg slenger i 3 og skal dra videre fra 3000rpm og oppover. Hører ikke noe tenningsbank heller, den bare vil ikke dra videre liksom, rykker litt og er treig å få opp på turtall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.