Gå til innhold

6.5 td 98mod ønskes kjøpt

Ranger emnet


rower

Anbefalte innlegg

Jeg har nok desverre bare sprekte blokker liggende.Men skal holde øynene åpne.For øvrig kan du bruke alle motorer fra C/K fra 94 og opp.Kun små forandringer opp gjennom årene.(Fra 97 fikk de utboringer for oljespyling av stemplene ,og ironisk nok er det ofte her de sprekker) De gamle 6.2'ene er fysisk lik og alt passer over men det er kansje ikke den beste løsningen.PS motorer fra van/Hummer passer ikke ettersom de bla har en helt annen vinkel på innsugsboltene.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6.5 fra van er et annet sted å lete, men innsug/turbo-oppsett er helt ulikt ditt eget.

 

6.2 og 6.5 topplokk kan byttes over begge veier, men bunndelene er helt forskjellige.

Er annen diameter på både rammelager og rådelager, men mulig kam og løftere kanskje er det eneste man kan flytte over (ikke prøvet selv)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva tar han for en ny motor ,kan han overhale motor med sprekt blokk.kan få ny motor fra statene hos minges universal servic .

de er fra hummer som de bruker i marinen den her forsterket sylinder foringer og er byget for å kjøres hart med .de skal ha 72000 .-ink mva for den det er da blokk\topper\turbo diselpumpe\manifoiler\registere\altså komplete start klare alt fabriksnytt .er dette dyrt :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sprekk i bokka kan ikke repareres den må byttes.

Men ja han hel overhaler også motorer borrer, sliper veiv osv.

 

Vet at han sliter med og få tak i blokker da dette er et vanlig problem.

 

Tja 50 lapper + mva er ikke billig men da ern jo ny.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 90 % av tilfellene sprekker blokkene i nederste del av sylinderen og gjennom ved lageroverfallene og de må¨kasseres.En sjelden gang sprekker de oppe i selve sylinderen og de kan kansje repareres med en foring.(Har bare opplevd det en gang.Har foresten den blokken liggende men jeg garanterer ikke at den kan fikses.Den har en langsgående sprekk omtrent der som øvre stempelring vender ved ØD.)

Hummer bruker samme motor som van med 6.5 TD og det er stor forskjell mellom de motorene og de til C/k truck. Jeg ser Minge påstår de skal passe til alt men jeg skjønner ikke hvordan han kan påstå det.På C/K går boltene til innsuget inn i toppene i ca 45 graders vinkel slik som på de aller fleste V8'ere, men van Hummer motoren har bolter som går vannrett ned i innsuget.I tillegg har van motorene turboen fastmontert i bakant av motoren.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener loddrett? Men skjønner... Er ganske sikker på at longblock til C/K og G skal være samme, bare med ulike innsug (dog med samme vinkel på boltene til nedre del av innsuget. Den øvre delen av innsuget står derimot festet med loddrette bolter ja, og turboen ligger oppi/nedi V'en på G'ens motor, men kan ikke huske turboen sitter satt fast i bakkant av motoren sist gang jeg bytta termostater på en ca '99 mod G30... Eller sist gang jeg bytta de hersens fleksirøra fra eksosmanifoldene.... Eller sist gang jeg bytta oljetrykksbryteren... Van suger å skru på, uansett motor og årsmodell!

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår