Gå til innhold

Ble stoppet av biltilsynet i dag:)

Ranger emnet

Cathan

Anbefalte innlegg

Hadde ikke klistret på oblatene så de vinket meg inn. Han som sjekket meg ville ha vognkort og førerkort. Jeg sa at jeg bare leverte fra meg vognkortet pga at han ikke er politi eller noe sånt.

Da kom en annen bort til meg og sa at jeg ikke skulle være vanskelig ellerså fikk jeg 500 i forelegg pga at jeg ikke hadde det.

Da han begynte å skrive sa jeg stopp og at jeg ville se hvor det står i veitrafikkloven.

han fant frem:

§ 10. Trafikkontroll m.m.

Fører av kjøretøy skal straks stanse for kontroll når det kreves av politiet eller kontrollpersonell fra regionvegkontoret. Føreren plikter å vise fram dokumenter som det er påbudt å ha med under kjøringen, og straks etterkomme påbud gitt med hjemmel i denne lov.

Departementet kan gi andre offentlige tjenestemenn myndighet til å foreta kontroll og gi påbud som nevnt i første ledd.

Endret ved lover 10 april 1981 nr. 8, 12 juni 1987 nr. 64, 23 juni 1995 nr. 40 (i kraft 1 okt 1995), 21 juni 2002 nr. 39 (i kraft 1 juli 2002 iflg. res. 21 juni 2002 nr. 576). Fra

Etter det fikk han se førerkortet. Stoppet varte ca 10 min.lovdata.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, biltilsynet har vert svært aktive i Bergens distriktet i de siste ukene. De har hatt utallige kontroller i Nordhordland også, har mange kamerater som må inn å vise bilen pga dekk/felger, senking og diverse.

Har faktisk hatt kontroller seint på kveldene både torsdager og fredager.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cathan

Etter det fikk han se førerkortet. Stoppet varte ca 10 min.lovdata.no

Vel, en god krangel forlenger livet. Det er jo lov å prøve seg litt. Tenk på alle de du sparte for kontroll mens du oppholdt kontrollørene :-)

Kanskje en stakkar med 1 cm for brede dekk som slapp å få avskiltet bilen sin elns.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider