Gå til innhold

bmw m535 motor (ombygging)

Ranger emnet

sagers

Anbefalte innlegg

noen som vet hvor mye dreimoment det er i denne 3.5l motoren?

motoren er trimmet.skal være ca 240+ sies det. men jeg vet ikke :)

bilen som motoren skal oppi er en 88mod E34 520ia 12v....

noen som vet hvor mye gir kasse, bremser og drivverk tåler på denne 520?

er klar over at dissse tinene må byttes, men er bare nyskjerrig på om jeg kan kjøre litt med det før jeg skifter det.

kast ut det dere vet..

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sagers

noen som vet hvor mye dreimoment det er i denne 3.5l motoren?

motoren er trimmet.skal være ca 240+ sies det. men jeg vet ikke :)

bilen som motoren skal oppi er en 88mod E34 520ia 12v....

noen som vet hvor mye gir kasse, bremser og drivverk tåler på denne 520?

er klar over at dissse tinene må byttes, men er bare nyskjerrig på om jeg kan kjøre litt med det før jeg skifter det.

kast ut det dere vet..

:D

Tror ikke gearkassen passer..Mn dersom den passer,så holder det nok en stund..Er bilen din førstegangsregistrert før 1997?...jeg hadde også planer om å slenge en 3.5 i bilen min,mn den var førstegangsregistrert etter 1997 så det ble bare en 2.5 på meg:(

Er litt kjipt dersom du krasjer og biltilsynet får kloa i deg...

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du betale avgifter for de hk`ene og det slagvolumet (og evnt. ekstra kg) bilen får ekstra, det er temmlig dyrt og definitivt ikke verdt det.

120 000 for slagvolum

+100 000 for hk

=220 000

220 000

-55% bruksfradag

=99 000 kr i avgifter å betale

Dette er ca. pris, det kan være litt mindre eller litt mere.

Edit: tror det er ca. 330 nm i M535i motoren.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar. den er registrert mai 1997..er det køddent da eller?

hvordan får du bilde på profilen din a?

Er den registrert etter 1997 må du betale avgifter for å få den godkjent :mad: :mad: (husker ikke måneden,kanskje du er heldig ;) )

For å få bilde i profilen din må du gå på usercp (øverst til høyre på denn siden) så går du på "edit options"..det er viktig at bildet er i riktig størrelse

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jarli

Er den registrert etter 1997 må du betale avgifter for å få den godkjent :mad: :mad: (husker ikke måneden,kanskje du er heldig ;) )

For å få bilde i profilen din må du gå på usercp (øverst til høyre på denn siden) så går du på "edit options"..det er viktig at bildet er i riktig størrelse

Uten å være skråsikker så mener jeg det er etter 01.01.96.

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. lurer på om det er fra 01.01.96 den regelen kom. å om jeg ikke bommer helt nå så må det betales avgifter fra den dagen denne regelen kom og frem til idag. å fra det resterende fra 129hk til 218hk. og noen få kg

dette vil da komme under 20 laper... for bilen skal jo ikke betales komplett på nytt.det vil da bli for dumt..:D så da er det jo ikke så gæli!!hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. lurer på om det er fra 01.01.96 den regelen kom. å om jeg ikke bommer helt nå så må det betales avgifter fra den dagen denne regelen kom og frem til idag. å fra det resterende fra 129hk til 218hk. og noen få kg

dette vil da komme under 20 laper... for bilen skal jo ikke betales komplett på nytt.det vil da bli for dumt..:D så da er det jo ikke så gæli!!hehe

Om det ikke er jeg som har misforstått så mener du at bilen din er imporert i Mai 1997, avgiftene for det ekstra slagvolumet og effekten vil komme på 220000 kr om bilen var ny, siden den er førstegangsregistrert i Norge i Mai 1997 så kommer bruksfradrag på 55%, summen å betale på avgiftene da blir 99000 kr.

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

Lenke til kommentar
Del på andre sider