Gå til innhold

Ny bil. BMW E36 - Coupè eller sedan?

Ranger emnet

Sfinx

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenker på å kjøpe meg en ny bil..

Har sett på noen E36 318iS og noen E36 320i og 325i sedan.

Er litt i tvil på hva jeg skal kjøpe meg.

Synes E36 coupè er fine biler men det er jo mer praktisk med sedan.

Men hvis jeg skal kjøpe meg coupè, så står det på 318iS. De har blitt ganske så billige nå. Hvertfall i forhold til 320 og 325.

Men på den andre siden så hadde det vært gøy med 6`er under panseret og. Fin lyd :)

Trenger ingen racerbil heller da , så 318iS holder sikkert i massevis. Er det noen her som har erfaringer med 318iS?

Går de greit? Det er en 1.8 16v ikke sant? Med ca 140hk. Det burde da vel gå greit det? Den blir jo kanskje slakk i forhold til 320 og 325, men uansett.

Synes dere at jeg skal gå for det? Den er jo også billigere i drift da.

Enten så blir det iS eller 320/325 sedan.

Hva er mest bil for pengene?

Tenkte en max pris på 90 - 95 000 kr.

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får en rimelig velholdt og fin 318is for 90-95 tusen iforhold til en 320 eller vertfall en 325. Jeg hadde en is og jeg var storfornøyde med den. Det har vert endeløse diskusjoner her på forumet om hva som er sprekest av 320 eller 318is. Det er jo 2 vidt forskjellige motorer da, men jeg syns is'en sparka bra ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en 6-er uansett. 318is er jo en grei bil og er bare 0.2sek senere på 0-100 enn 320'n. 6-er-lyden er noe du aldri går lei av og du vil ikke angre på den. Kjøp også en coupé. Ser mye bedre ut. Du har vel neppe barn og familie så coupé er...ja. Sier ikke mer.

Kosebil: BMW 525d ///M-sport - 2007

Servicevogn: Toyota HiAce 2,4td - 1999

Borte vækk: Peugeot Partner 1,9D - 2001

Borte vækk: Audi A6 1,9 TDi avant - 1998

Borte vækk: VW Golf 1,8 - 1986

Borte vækk: VW Passat 1,9TDi - 1994

Borte vækk: BMW E30 325iX - 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider