Gå til innhold

Billigste stempel Cosworth?

Ranger emnet


Excaliburz

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg kan finne stempel til en Ford Sierra Cosworth billigst mulig? Hørte på Cylinder- og motorboring i Trondheim, men der skulle de ha ca.1100kr pr stempel...

Jeg mener å ha hørt folk som har fått i stempel til rundt 1500-2000 kr for alle 4, men er det noen som vet hvor jeg får det?

 

Setter pris på alle svar.

 

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Excaliburz

Noen som vet hvor jeg kan finne stempel til en Ford Sierra Cosworth billigst mulig? Hørte på Cylinder- og motorboring i Trondheim, men der skulle de ha ca.1100kr pr stempel...

Jeg mener å ha hørt folk som har fått i stempel til rundt 1500-2000 kr for alle 4, men er det noen som vet hvor jeg får det?

 

Setter pris på alle svar.

 

Mvh. Kim Henriksen

 

finnes billige stempler ja.. mahle som er fra vw motor.. de er forholdsvis solide og helt greie å bruke. husker ikke fra hvilken motor...hvis ikke så vet jeg om en som selger wrc stylestempler til ca 5 lapper.. nye.. utfrest for ventiler osv...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...brukte SAAB 900 turbo-stempler...de tåler endel,og da borrer du bare 0.20,så har du friske/rette sylindre også.. :)

 

(Ford = 90.82mm,SAAB = 91mm) :)

 

Edit: Som sagt lengre ned i tråden...nyere SAAB...ikke de gamle 900'ene,da de har 90. Sånn. Da gjenstår det bare å piske informanten. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboXs

dette var rart da min bror har brukt cosworth stempeler i sin saab 16v turbo motor. cosworth har nok bedre stempler enn saab og tror du har mixet litt med noen tall ellers så kompangserer ringene for det men det høres ikke sansynlig ut da sabb motoren er borra litt

SAAB-stemplene er Mahle...er vel like bra eller bedre enn orginale Cossie-stempler. Tror du stempelringer kompanserer for 0.20 i stempelforskjell???:rolleyes: Godt med skjørtebank i den da...Er vel heller det at han har kjøpt ettermarkeds Cossie-stempler når han borra den,tenker jeg...enklere og billigere å få tak i enn oversize SAAB,sikkert. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboXs

borring og dim har jeg ikke snøring på men det er brukte org cosvorth stempler vi monterte i den motoren. har 2 kompiser til som har gjort det og ingen har brukt overdim

Får lære meg å lese jeg tror jeg...Eldre SAAB har 90 mm standard...stemte det. De nyere (93 og opp) har større. Jaja..alle kan ta feil. Da passer de nok,for da er blokka borra til å passe de brukte cossiestempla...hadde en kar her som satset livet sitt på at ALLE 900'ene hadde 91 i borr...får si til ham at han er død nå. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øyvind: har ingen problemer med det jeg bygger jeg , men overdim og borring og slikt er har jeg ikke satt meg inn i. hvem trimmede motorer skal ikke ses over a. har kjørt 150 km med min volvo motor nå men den blir sett over i vinter.

 

 

saaben virker bra den tror jeg. lillebroren min som har den. lader vel 1 bar nå tror jeg

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboXs

øyvind: har ingen problemer med det jeg bygger jeg , men overdim og borring og slikt er har jeg ikke satt meg inn i.

Hva med stempel-til-sylindervegg-klaring da? Eller stempelringgap? Tar du hensyn til dette når du bygger, eller er det heller ikke verdt å sette seg inn i tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår