Excaliburz Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Noen som vet hvor jeg kan finne stempel til en Ford Sierra Cosworth billigst mulig? Hørte på Cylinder- og motorboring i Trondheim, men der skulle de ha ca.1100kr pr stempel... Jeg mener å ha hørt folk som har fått i stempel til rundt 1500-2000 kr for alle 4, men er det noen som vet hvor jeg får det? Setter pris på alle svar. Mvh. Kim Henriksen Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 800-1500 er normal pris på stempler pr. stk. ja.. skal du ha smidde stempler mahle osv koster dette ifra 2000 og oppover.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Originally posted by Excaliburz Noen som vet hvor jeg kan finne stempel til en Ford Sierra Cosworth billigst mulig? Hørte på Cylinder- og motorboring i Trondheim, men der skulle de ha ca.1100kr pr stempel... Jeg mener å ha hørt folk som har fått i stempel til rundt 1500-2000 kr for alle 4, men er det noen som vet hvor jeg får det? Setter pris på alle svar. Mvh. Kim Henriksen finnes billige stempler ja.. mahle som er fra vw motor.. de er forholdsvis solide og helt greie å bruke. husker ikke fra hvilken motor...hvis ikke så vet jeg om en som selger wrc stylestempler til ca 5 lapper.. nye.. utfrest for ventiler osv... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Tja...brukte SAAB 900 turbo-stempler...de tåler endel,og da borrer du bare 0.20,så har du friske/rette sylindre også.. :) (Ford = 90.82mm,SAAB = 91mm) :) Edit: Som sagt lengre ned i tråden...nyere SAAB...ikke de gamle 900'ene,da de har 90. Sånn. Da gjenstår det bare å piske informanten. :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 dette var rart da min bror har brukt cosworth stempeler i sin saab 16v turbo motor. cosworth har nok bedre stempler enn saab og tror du har mixet litt med noen tall ellers så kompangserer ringene for det men det høres ikke sansynlig ut da sabb motoren er borra litt Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by TurboXs dette var rart da min bror har brukt cosworth stempeler i sin saab 16v turbo motor. cosworth har nok bedre stempler enn saab og tror du har mixet litt med noen tall ellers så kompangserer ringene for det men det høres ikke sansynlig ut da sabb motoren er borra litt SAAB-stemplene er Mahle...er vel like bra eller bedre enn orginale Cossie-stempler. Tror du stempelringer kompanserer for 0.20 i stempelforskjell???:rolleyes: Godt med skjørtebank i den da...Er vel heller det at han har kjøpt ettermarkeds Cossie-stempler når han borra den,tenker jeg...enklere og billigere å få tak i enn oversize SAAB,sikkert. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 borring og dim har jeg ikke snøring på men det er brukte org cosvorth stempler vi monterte i den motoren. har 2 kompiser til som har gjort det og ingen har brukt overdim Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Er moro å se at folk bruker så mye tid og innsats på å bygge motorene sine feil. Hvorfor ikke gjøre det rett til å begynne med, slik at en slipper å rive maskina i småbiter to ganger i året? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Originally posted by TurboXs borring og dim har jeg ikke snøring på men det er brukte org cosvorth stempler vi monterte i den motoren. har 2 kompiser til som har gjort det og ingen har brukt overdim Får lære meg å lese jeg tror jeg...Eldre SAAB har 90 mm standard...stemte det. De nyere (93 og opp) har større. Jaja..alle kan ta feil. Da passer de nok,for da er blokka borra til å passe de brukte cossiestempla...hadde en kar her som satset livet sitt på at ALLE 900'ene hadde 91 i borr...får si til ham at han er død nå. :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 øyvind: har ingen problemer med det jeg bygger jeg , men overdim og borring og slikt er har jeg ikke satt meg inn i. hvem trimmede motorer skal ikke ses over a. har kjørt 150 km med min volvo motor nå men den blir sett over i vinter. saaben virker bra den tror jeg. lillebroren min som har den. lader vel 1 bar nå tror jeg Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Originally posted by TurboXs øyvind: har ingen problemer med det jeg bygger jeg , men overdim og borring og slikt er har jeg ikke satt meg inn i. Hva med stempel-til-sylindervegg-klaring da? Eller stempelringgap? Tar du hensyn til dette når du bygger, eller er det heller ikke verdt å sette seg inn i tror du? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 hva om jeg her proffe folk til å hjelpe meg med slikt. kan tenke på andre ting jeg da vet du. Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Originally posted by TurboXs hva om jeg her proffe folk til å hjelpe meg med slikt. kan tenke på andre ting jeg da vet du. Ja, det er ingen som har hevdet at det er særlig enkelt å bygge opp en god motor. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.