Gå til innhold

startproblemer

Ranger emnet


mjepson

Anbefalte innlegg

Jeg var på evje og starta bilen på morningen når jeg kom ut fra "hotellet". Starta fint, kjørte ned til butikken jeg installerte. Skulle bort på lokale gatekjøkkenet og kjøpe meg en snadderloff med kjøttdeig! og bilen starta så vidt... satt der borte i 30 min og så fikk jeg ikke start på bilen. så etter 1 minutt med variabel vriing på nøkkelen så fikk jeg start og kjørte bort og parkerte ved butikken igjen.

 

Så når jeg skulle hjem til stavanger senere på dagen så var den helt død. Fikk noen til å skue meg igang og satte på vei... kom 40 min fra Evje og fant ut jeg hadde lite bensin. stoppa bilen ved bensinstasjon, fyllte bensin... og måtte få noen til å skue meg igang igjen.

 

Har kjøpt ett batteri på biltema nå og parkert bilen i bakke så jeg er klar til imorgen...

 

Men om noen har noen formeninger så kom med dem...

 

Jeg har min teori om at batteriet er fucked... det kan vel ikke være dynamoen siden batteriet ikke tappes når bilen kjører med forsterkeren i full drift. Dynamoen røyk på forrige bil og da kunne jeg ikke kjøre lenge med rødt lys i dashboardet med anlegg på.

 

Det merkelige er at det ikke lyser rødt i dashboardet når bilen er igang...

 

Målte forøvrig også spenning på batteriet når jeg ikke fikk start og det lå godt under 12-14 volt/amper eller hva det nå er dere elektrikere måler i :)

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer det kunn "klikkelyd" når du vrir på nøkkelen?

hvist ja ta en hammer og dunk på startmotoren... prøv å start nå.. starter denn nå er d startmotoren som må skiftes...

 

du kan oxo teste at dynamoen lader batteriet ved å starte bilen og legge ey voltmeter over + og - polene, få noen til å øke turtallet på bilen.. da skall volten stige på voltmeteret.. gjør den d er dynamoen ok!

 

du bør oxo ta en sjekk av tennpluggene. tørk av de og prøv på nytt.

 

prøv dette du det er det enkleste du kan prøve =)

 

MVH peri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår