Gå til innhold

Sportsfilter og senkefjærer

Ranger emnet


fluid85

Anbefalte innlegg

Originally posted by fluid85

De fjærene de har til bilen min er på 35mm.. Noe jeg kanskje syntes er litt i minste laget.. Har du noe erfaring med disse fjærene? Blir de litt lavere etterhvert, sånn som jamex og andre blir?

 

Har en kamerat som har en Almera 1,5... han har senket denne 35mm eller 40mm... husker ikke helt.. men med 17" Felger med 225/35 dekk så er dette helt ypperlig. Dette er da på Orginal dempere. :)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

 

Har en kamerat som har en Almera 1,5... han har senket denne 35mm eller 40mm... husker ikke helt.. men med 17" Felger med 225/35 dekk så er dette helt ypperlig. Dette er da på Orginal dempere. :)

 

Sånn utseende messigt mener du??? ;)

 

Og 225 dekk.. på ein Almera.. helsike, det er bare så VIDT det går på ein Primera jo.. Trodde ikkje Almera'n hadde noge serligt bedre plass under hjulbuene.. Men det er jo kos med litt skrubbing her og der :D

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

luftdempere er tingen... Kjører med den i normal modus til vanlig. Skal du kjøre litt aktivt så trykker du på sport knappen. Da blir bilen skikkelig stiv. Du kan også velge litt aktivt - moderat avstivet og soft-myk og deilig til cruising. Eneste er at jeg kan ikke vise fram bilen på stripa senket... Det skjer først automatisk når jeg kjører over 120, eller kjører veldig aktivt. Alle valg skjer automatisk hvis jeg sitter den i auto modus... Demperene regulerer seg etter lasten også, slik at kjørehyden alltid er helt lik. Eller hvis underlaget er helt flatt så synker bilen litt sammen og den blir litt senket...

Skal jeg kjøre på dårlig vei trykker jeg på høy knappen. Da blir det like høyt under bilen som en RAV4. :) Hvis ikke så heves den automatisk hvis jeg glemmer meg.

 

Btw, er en "vanlig" Galant hvis du lurer... ;)

 

Når det gjelder åpen filter, så har jeg en del negative opplevelser... Har selv prøvd det på gammelbilen min, kompiser sine biler osv... Det blir det samme... Lager mer lyd, bruker mer bensin hvis du gir på litt og i flere tilfeller går bilen faktisk dårligere...

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da fint gå ann og lure 120 km/t signalet som går til demper styringa???

 

Men det høres jo rimeligt "porno" ut det systemet ditt..!

Koster sikkert akkuratt så mye som det virker som du får for pengene og..!

 

 

 

Og åpent luftfilter kan som regel bli dårligere ja.. Suger stort sett inn mye mer varm luft enn orginal filter boksen.. CAI som dei kaller det på engelsk er nok mer og ettertrakte.. (eller mekke sammen selv) Kald Luft Inntak blir jo passende Norsk oversettelse ;)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Moldvarp

Må da fint gå ann og lure 120 km/t signalet som går til demper styringa???

 

Men det høres jo rimeligt "porno" ut det systemet ditt..!

Koster sikkert akkuratt så mye som det virker som du får for pengene og..!

 

 

 

Og åpent luftfilter kan som regel bli dårligere ja.. Suger stort sett inn mye mer varm luft enn orginal filter boksen.. CAI som dei kaller det på engelsk er nok mer og ettertrakte.. (eller mekke sammen selv) Kald Luft Inntak blir jo passende Norsk oversettelse ;)

 

Demperene ble byttet 20.000 km før jeg overtok bilen og jeg har bare kjørt 1500 km etter det, så det skal holde en stund. Han betalte litt over 30.000 for å bytte det.

Kan vel nappe ut sikringen, men da mister demperene all effekt og bilen synker "helt" sammen og skrangler og rister... Men, den blir lav da... :D

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd og kjøre ein Citron BX på gummiputene... hehe... Kan ikkje akkuratt skryte av bremse strekningen med det!!

Men den ser jo "fet" ut når den er så låg..!

 

(ta ordet "fet" med en klype salt.. siden bilen i seg selv ikkje er noge serligt "fet")

 

 

Edit:

 

Og 30 000 får jo 15 000 for coilovers til og virke som småpeng.. :rolleyes:

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår