fluid85 Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Jeg skal kjøpe meg sportsfilter og senkefjærer nå. Problemet er bare at jeg ikke har peiling på hvilke merker som er bra/dårlige og hvilke websider jeg skal titte på. Noen som kan hjelpe meg med dette? Siter Nissan Car Club Norway "Sånn ærre i racing.." - Nissan Almera 2000 1,5L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Eibach og H&R lager veldig gode fjærer hvertfall. Ta en titt på Powerzone De selger H&R til de fleste biler :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid85 Skrevet Oktober 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 H&R er jo faenmeg dobblet så dyre som alle de andre jeg har kikka på.. Men hvis de er dobbelt så bra som alle andre så er det jo verdt det :) Siter Nissan Car Club Norway "Sånn ærre i racing.." - Nissan Almera 2000 1,5L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Disse er utviklet av "proffer" i industrien (mener jeg da...) for å si det slik. Du gjør hvertfall IKKE et dårlig kjøp, og får med litt sikkerhet i samme slengen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid85 Skrevet Oktober 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 De fjærene de har til bilen min er på 35mm.. Noe jeg kanskje syntes er litt i minste laget.. Har du noe erfaring med disse fjærene? Blir de litt lavere etterhvert, sånn som jamex og andre blir? Siter Nissan Car Club Norway "Sånn ærre i racing.." - Nissan Almera 2000 1,5L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Får kjøpe deg et H&R Cup-Kit som senker 60/40 Koster vel rundt 5-6 høvdinger, men det er verdt det... Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Originally posted by fluid85 De fjærene de har til bilen min er på 35mm.. Noe jeg kanskje syntes er litt i minste laget.. Har du noe erfaring med disse fjærene? Blir de litt lavere etterhvert, sånn som jamex og andre blir? Har en kamerat som har en Almera 1,5... han har senket denne 35mm eller 40mm... husker ikke helt.. men med 17" Felger med 225/35 dekk så er dette helt ypperlig. Dette er da på Orginal dempere. :) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Originally posted by AXi0N Har en kamerat som har en Almera 1,5... han har senket denne 35mm eller 40mm... husker ikke helt.. men med 17" Felger med 225/35 dekk så er dette helt ypperlig. Dette er da på Orginal dempere. :) Sånn utseende messigt mener du??? ;) Og 225 dekk.. på ein Almera.. helsike, det er bare så VIDT det går på ein Primera jo.. Trodde ikkje Almera'n hadde noge serligt bedre plass under hjulbuene.. Men det er jo kos med litt skrubbing her og der :D Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid85 Skrevet Oktober 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Så det blei fint med 35mm senking altså? Jeg har 17" felger og 215/45 dekk.. Siter Nissan Car Club Norway "Sånn ærre i racing.." - Nissan Almera 2000 1,5L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Supraguy Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Sportsluftfilter er vel bare til og kjøpe på torshov til 250 kr.. Er faktisk veldig kult og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 luftdempere er tingen... Kjører med den i normal modus til vanlig. Skal du kjøre litt aktivt så trykker du på sport knappen. Da blir bilen skikkelig stiv. Du kan også velge litt aktivt - moderat avstivet og soft-myk og deilig til cruising. Eneste er at jeg kan ikke vise fram bilen på stripa senket... Det skjer først automatisk når jeg kjører over 120, eller kjører veldig aktivt. Alle valg skjer automatisk hvis jeg sitter den i auto modus... Demperene regulerer seg etter lasten også, slik at kjørehyden alltid er helt lik. Eller hvis underlaget er helt flatt så synker bilen litt sammen og den blir litt senket... Skal jeg kjøre på dårlig vei trykker jeg på høy knappen. Da blir det like høyt under bilen som en RAV4. :) Hvis ikke så heves den automatisk hvis jeg glemmer meg. Btw, er en "vanlig" Galant hvis du lurer... ;) Når det gjelder åpen filter, så har jeg en del negative opplevelser... Har selv prøvd det på gammelbilen min, kompiser sine biler osv... Det blir det samme... Lager mer lyd, bruker mer bensin hvis du gir på litt og i flere tilfeller går bilen faktisk dårligere... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Må da fint gå ann og lure 120 km/t signalet som går til demper styringa??? Men det høres jo rimeligt "porno" ut det systemet ditt..! Koster sikkert akkuratt så mye som det virker som du får for pengene og..! Og åpent luftfilter kan som regel bli dårligere ja.. Suger stort sett inn mye mer varm luft enn orginal filter boksen.. CAI som dei kaller det på engelsk er nok mer og ettertrakte.. (eller mekke sammen selv) Kald Luft Inntak blir jo passende Norsk oversettelse ;) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Originally posted by Moldvarp Må da fint gå ann og lure 120 km/t signalet som går til demper styringa??? Men det høres jo rimeligt "porno" ut det systemet ditt..! Koster sikkert akkuratt så mye som det virker som du får for pengene og..! Og åpent luftfilter kan som regel bli dårligere ja.. Suger stort sett inn mye mer varm luft enn orginal filter boksen.. CAI som dei kaller det på engelsk er nok mer og ettertrakte.. (eller mekke sammen selv) Kald Luft Inntak blir jo passende Norsk oversettelse ;) Demperene ble byttet 20.000 km før jeg overtok bilen og jeg har bare kjørt 1500 km etter det, så det skal holde en stund. Han betalte litt over 30.000 for å bytte det. Kan vel nappe ut sikringen, men da mister demperene all effekt og bilen synker "helt" sammen og skrangler og rister... Men, den blir lav da... :D Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Har prøvd og kjøre ein Citron BX på gummiputene... hehe... Kan ikkje akkuratt skryte av bremse strekningen med det!! Men den ser jo "fet" ut når den er så låg..! (ta ordet "fet" med en klype salt.. siden bilen i seg selv ikkje er noge serligt "fet") Edit: Og 30 000 får jo 15 000 for coilovers til og virke som småpeng.. :rolleyes: Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid85 Skrevet Oktober 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Er det du refererer til som CAI jeg skal ha, hvis ikke er det jo ikke noe vits.. Må jo få kjegla vekk fra motoren. Til ett sted det ikke er så varmt i motoren. Siter Nissan Car Club Norway "Sånn ærre i racing.." - Nissan Almera 2000 1,5L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.