Moldvarp Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Originally posted by fluid85 Er det du refererer til som CAI jeg skal ha, hvis ikke er det jo ikke noe vits.. Må jo få kjegla vekk fra motoren. Til ett sted det ikke er så varmt i motoren. Det og stappe kjegla på midt oppi motoren blir WAI.. (Warm Air Intake) Menst CAI derimot får kald luften fra ein annen plass... Eksempelvis rett over hjulbuen, rør fra front fangeren som går direkte opp osv... Tror det var PiperCross sitt Viperkit som hadde sånn rundt brødboks med filteret inni, og slanger ut på begge sider..! Dermed fekk du filteret oppi motor rommet, menst alikevel godt med kald luft inn.. (uten og få det meste av vann og skit med opp i filteret..) Apropos det der med vann og skit.. det finnes ein slags "bypass" ventil for luftinntak som har kon filteret nerme bunnen på frontfangere, oppi hjulbuen, eller lignende plasser som "siler" ut vann.. litt drit og få vann i motoren.. Norge er jo litt utsatt for dette fenomenet kalt regn..! Men det er ikkje bare bare og stappe på ka som helst her.. eller kor langt som helst.. Det blir som grenrør, det er anbefalte lengder og størrelse på rør etter filteret for maksimal effekt..! (har vel noe med dette her og ha nok luft ferdig filtrert i rørene til og klare og fylle sylindrene ved 1 periode) Du finner sikkert noge om det på internett..! Bare til og søke! ;) Edit: Og forresten.. angående luftfilter typer.. Er nok greiest og holde seg til kjente merker..! K&N, PX, Kingdragon, Green Cotton osv.. Dei du har sitt mest reklame for :D Alltid greit og vite at motoren får helt ren luft inn, og ikkje så mye fy fy partikler.. Sånn med en gang ville eg kaldt Jamex sitt konfilter for skit..(men eg har ikkje erfaring på dette her. bare det at eg såg det blei solgt på ein jalla plass for 150 kroner eller no..) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camryfellow Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Jeg kjører med 15" tommere fordi jeg har lyst til å senke en del uten å få problemer med hjulbuer (dels fordi jeg går etter et annet utseende en bling bling, og dels for jeg ikke har råd hehe) Men uansett så lurer jeg på hvor mye 60/40 dempere koster.. .rimelige altså... Siter - 98' Saab 9-5 2.3t x 97' e39 523i x 89' Camry 2.0 xli x 83' 240 (Julesleda) Smoking tyres can seriously damage your wealth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 60/40 dempere spørs det nå på, men 60/40 fjører koster vel ikke mer en 70 kroner fra biltema..! (Baufil..!! :D) Hvilken bil er det for? Letteste er bare og ringe til ein plass og spør om dei har, og ka dei tar for d..! (vist du ikkje finner noen som selger brukt) Og når du sier rimelige, så er du bare ute etter utseende tenker eg? Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camryfellow Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Blir ikke baufil nei... Sitte der å justere helt til du har kutta for mye, og hopping ut av koppen gidder jeg ikke. Skal vel ha noe som er TÜV godkjent men billig ja... Driter i om merket og slik spikkeri, Se på hva slags bil jeg har a, gidder ikke kaste så mye penger i en Camry. Legger heller av de store investeringene i neste bil. Siter - 98' Saab 9-5 2.3t x 97' e39 523i x 89' Camry 2.0 xli x 83' 240 (Julesleda) Smoking tyres can seriously damage your wealth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by Moldvarp Har prøvd og kjøre ein Citron BX på gummiputene... hehe... Kan ikkje akkuratt skryte av bremse strekningen med det!! Men den ser jo "fet" ut når den er så låg..! (ta ordet "fet" med en klype salt.. siden bilen i seg selv ikkje er noge serligt "fet") Edit: Og 30 000 får jo 15 000 for coilovers til og virke som småpeng.. :rolleyes: Skal love deg at bremsestrekningen ikke blir lenger med luftdemperene som sitter på Galanten... Demperene justerer seg med en gang. Kjører du f.esk og bilen står på auto og du bråsvinger, da justerer demperene trykket slik at bilen ikke skal krenge. Det samme hvis du skal akselrere raskt. Da justeres demperen slik at du skal få all effekten ned i bakken... Kan faktsik merke et lite "rykk" hvis du står stille å ruser motoren... Det er demperene. Jeg syns egentlig 30.000 ikke er så ille, men så må du huske at det er jo orginalmontert , å da er det billigere enn hvis du skal kjøpe det til en annen bil. Så f.esk et slikt sett til en annen bil. Det kostet rundt 45.000. Da kunne du bare heve å senke bilen manuelt med en knapp Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.