Gå til innhold

Min bil!!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Motoren er nyoverhalt og trimma(300hk??) for tre år siden, har gått ca to timer etter dette. Den skal ut for så jeg får lakkert motorrommet og rydda opp i alt lednings kjafs. Automat-kassa(727) er overhalt og preppa og i bakakselen er alt nytt bortsett fra stikkaksla.3,54:1 utveksling og sperre.

360front.jpg

Legg merke til pyg 104 lyktene dem har klart å smi inn.....Yuck :mad:

hornetbak.jpg

Her har jeg skjært vekk og sveisa litt.... begynner å se ut som det en gang gjorde :)! Lurer litt på om jeg skal bruke disse 17" felga- med mer gummi såklart.

hornet17II.jpg

 

http://home.online.no/~tom-roee/artimages/hornet/hornet-ute.jpg

Selvfølgelig er det litt rust å skjære bort også.....he he he! var værst i gulvet på sjaffis sia. men å sveise litt er jo bare gøy....øøh billig hvertfall!

rustvs%20gulv.jpg

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ERA: Er flere som er glad i å sveise her ser jeg........:)!

Ser BRA ut med de hjulbuene! original buene svelger vel ikke akkurat no særlig med hjul.

Joda, ganke artige de hornet`a ja, ikke så mange av dem som går lenger, dem ække no poppis+dem ruster ganke friskt!

Bilen som står på bukker i bakgrunnen er også min.Det er en -64

Rambler American 2dht. Kjøpte bilen da jeg var 17, var egentlig meninga med bare en lett shining....... Men høvelbenken som satt der var for slapp, kjøpte en større og nyere høvelbenk og gjorde nesten bilen ferdig. Da skjønte jeg at V8 var tingen-kjøpte meg en AMC 360 motor men den var jo lav kompa...kjøpte nye høy komp stempler, kam og ett Offenhauser innsug for to fireportere. her skulle det bli futt :D! MEN så fant jeg ut at nothing beats cubic inches-360 motor og stempler blei solgt og en AMC 401 motor og en nyoverhalt 727 automat blei innkjøpt(gøy med smidde råder og veiv!)Nå hadde jeg brennt av mye penger og gikk lei. siden har bilen stått der. motoren ligger på varme kabla i sove rommet....... får vel gjøre den ferdig når hornet er klar......:rolleyes:

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ratata

Ser jo nesten ut som at den lille brune skal velte, jo! ;)

LOL

 

Ja den krenger ille mye med det 32mm stab staget fra ræser bilen til PK med uni balls rett i brua :D

 

Spørr han lange han lå nesten i fanget mitt når vi testa hva bilen tålte i svinger :D :D :D

 

Håper og få i 4p før banekjøring så slipper vi og bli kasta rundt så ille :cool:

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

vrak13.jpg

Dette er en av grunnene til at jeg satser på bremser og kjøreegenskaper på Horneten..... Eide og taka(rulla vel 3-4 ganger) med denne Rambler American for non år tilbake. Stor fart, sving,litt sladd og 5,5 runder på rattet fra fullt til fullt var ikke bra. Klatra ut av vraket uten annet enn ett totalt tilintetgjort ego-KJEMPE-flaks(var ikke sikkerhets belter i den)!!

 

360x727.jpg

Er ferdig med å sveise opp gulvet inni bil og grunna, fronten er ferdig sveisa og grunna og motor/gear er ute- skal demontere motor for å bl.a. å modde olje systemet litt.

 

LIFTER_GALLEY.JPG Her er ett bilde av hva som skal gjøres med olje systemet- slangen dere ser gjør at olje mengden som går til de bakre bærelagra nesten dobles-Kjekt!! Oljesystemet er Amc åtternes akilleshæl- dårlig fløde originalt.

 

360_2X4port.jpg Hmmmm..... kanskje monterer jeg Offy innsuget med to tverrstilte Holley`s..... Innsuget er egentlig ment for 401`en min men det hadde vært gøy å sjekke forskjellen mellom dette og Torker innsuget!:)

 

360_u_topp.jpg Har finni ut hvor mye komp stempla mine gir også-10,8:1 med standard borring. Min 360 er borra 0,30 over så kompen nå er nærmere 11:1. Har ikke gått mange timene de her!!:)

 

MB_330skive.jpg

MB_330skive_s.jpg Her skal det ikke stå på bremsene hvertfall! 330mm skiver fra nyeste utgaven av MB S500.... 32mm tykke. Holder dem til å bremse ned 2tonns luksusdamper fra 250km/t så holder dem på min 1450kg "slådde" også! Kalipper valg er ikke klart ennå. Nava på bilen er jo støpt sammen med skiva så jeg må ta ei økt i dreibenken for å dreie vekk skiva slik at det bare er ett lite smekkert nav igjen med anleggsflate for MB-skiva.

Som dere sikkert skjønner har dette spora godt ut, skulle jo kun være en lett shining......... men nå er det godt på vei en full restaurering. :rolleyes: Den blir neppe ferdig til 4.juli( ække så nøye egentlig for da er jeg på Quartfastivalen å ser på RAMMSTEIN!) men den SKAL gasses med i sommer!!!

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

vrak13.jpg

Dette er en av grunnene til at jeg satser på bremser og kjøreegenskaper på Horneten..... Eide og taka(rulla vel 3-4 ganger) med denne Rambler American for non år tilbake. Stor fart, sving,litt sladd og 5,5 runder på rattet fra fullt til fullt var ikke bra. Klatra ut av vraket uten annet enn ett totalt tilintetgjort ego-KJEMPE-flaks(var ikke sikkerhets belter i den)!!

 

360x727.jpg

Er ferdig med å sveise opp gulvet inni bil og grunna, fronten er ferdig sveisa og grunna og motor/gear er ute- skal demontere motor for å bl.a. å modde olje systemet litt.

 

LIFTER_GALLEY.JPG Her er ett bilde av hva som skal gjøres med olje systemet- slangen dere ser gjør at olje mengden som går til de bakre bærelagra nesten dobles-Kjekt!! Oljesystemet er Amc åtternes akilleshæl- dårlig fløde originalt.

 

360_2X4port.jpg Hmmmm..... kanskje monterer jeg Offy innsuget med to tverrstilte Holley`s..... Innsuget er egentlig ment for 401`en min men det hadde vært gøy å sjekke forskjellen mellom dette og Torker innsuget!:)

 

360_u_topp.jpg Har finni ut hvor mye komp stempla mine gir også-10,8:1 med standard borring. Min 360 er borra 0,30 over så kompen nå er nærmere 11:1. Har ikke gått mange timene de her!!:)

 

MB_330skive.jpg

MB_330skive_s.jpg Her skal det ikke stå på bremsene hvertfall! 330mm skiver fra nyeste utgaven av MB S500.... 32mm tykke. Holder dem til å bremse ned 2tonns luksusdamper fra 250km/t så holder dem på min 1450kg "slådde" også! Kalipper valg er ikke klart ennå. Nava på bilen er jo støpt sammen med skiva så jeg må ta ei økt i dreibenken for å dreie vekk skiva slik at det bare er ett lite smekkert nav igjen med anleggsflate for MB-skiva.

Som dere sikkert skjønner har dette spora godt ut, skulle jo kun være en lett shining......... men nå er det godt på vei en full restaurering. :rolleyes: Den blir neppe ferdig til 4.juli( ække så nøye egentlig for da er jeg på Quartfastivalen å ser på RAMMSTEIN!) men den SKAL gasses med i sommer!!!

 

Detta ser meget bra ut men får du kjørt i sommer?

 

Bremsene der skulle jeg også hatt driver og kikker litt på C5 calippere de er store og billige kombinere det med skiver fra no annet så er vi på g.

 

Hva er avstand fra der felgen legger ann og inn til skiva på de MB skivene???

 

Hadde vært greit og vite om jeg kunen bruke de skivene også for de har riktig bolt mønster for meg og Ratata.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skivene koster1052+mva for stykket, og har ca51mm fra felgens annleggsflate og inn til skiva(hadde ikke en skive løst så jeg måtte måle på en bil her på jobben)

MEN de har boltsirkel på112, dere har vel4,75"- ca120,4mm??

Kalippera koster 3243 pr stk uten mva og er pene 4 stempla.

Bilen skal gå i sommer, men om jeg blir ferdig med undrestellet er en annen ting........:)

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh ja, glemte å skrive at dette er priser fra bertel O steen på lørenskog. skivene er sikkert billigere andre steder (Autotrio kanskje??)

 

Hva er prisen på C5 kalippera?

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

Skivene koster1052+mva for stykket, og har ca51mm fra felgens annleggsflate og inn til skiva(hadde ikke en skive løst så jeg måtte måle på en bil her på jobben)

MEN de har boltsirkel på112, dere har vel4,75"- ca120,4mm??

Kalippera koster 3243 pr stk uten mva og er pene 4 stempla.

Bilen skal gå i sommer, men om jeg blir ferdig med undrestellet er en annen ting........:)

 

Hmm det var mye jeg trenger noe som er 35mm.

 

Har de det trodde de hadde 5 på 120 jeg men det var altså før.

 

Men de calippera er vel i stål kjøp Brembo eller AP de er lettere og i Alu.

 

JA sats på og få kjørt litt spesielt på bane det inspirerer til mere mekking til vintern.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

Eh ja, glemte å skrive at dette er priser fra bertel O steen på lørenskog. skivene er sikkert billigere andre steder (Autotrio kanskje??)

 

Hva er prisen på C5 kalippera?

 

Oki kan sikker finne de billigere.

 

C5 koster ca 6500,- for Skiver Calippere og endel småting som trengs samt klosser det var fra EAT i sverige så de kan muligens skaffes billigere.

 

Men detta er 2 stempla glide åk ikke 4 stempla men de gir sammen bremse effekt som 4 stempla.

 

Men jeg lurte på og bruke Calippera herfra pga plass også AP skiver med Alu hatter.

 

Lykke til med Prosjetet

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en -73 hornet hatchback!

Jasså du driver med en rebel! Er endel karer på jobben som driver med AMC, så jeg kan høre om dem veit om no sete til deg!

Ellers veit jeg om en som heter kjell blåhella som har mye brukt til rambler/amc! kan sikkert fikse fram nr til han om du vil.

 

Var forøvrig innom sverre kahrs i sta og handla meg div snacks.... kom ut med ett par bæreposer og 8500kr mindre på konton....:)

litt instrumenter fra autometer, en megashifter, non løftere osv.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, koster å fixe jah, men er verdt det :D

 

Jeg skal hente kjerra i kveld eller i morra, kommer an på om formen tar seg litt bedre opp (øl er gift) :)

 

Ikke helt sikker på setene enda, er mugg på de, men vet ikke hvor dypt det sitter, setene ser helt bra ut ellers, skal teste med teppe vasker om det funker. ( skallen som har den har latt den stå med vindu åpent en hel vinter og vår, ikke helt god fyr )

 

Eier ikke peil på motor dog, men får vel lære The hard way :D

Har heldigvis masse kamerater å syte til hvis det skal gå feil av og til :D

Moderator kan gjerne slette min konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår