Gå til innhold

hjeeeeelp!

Ranger emnet

audun34

Anbefalte innlegg

Kjørte RX-7`en min til shell og sku fylle bensin, stoppa bilen, fyllte bensin, og så starta den ikke! jeg har ingen anelse om hva som kan være galt, alt funka før jeg stoppa den for å fylle. har prøvd å slepe den i gang, har sjekka bensinfiltre.

noen som har noen tips?!

er så rart, ene øyeblikke går den som ei klokka, 2min senere starter den faen ikke :(

edit: er montert K&N sportsfilter og dumpventil nylig.. er det noe der som kan ødelegge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

For det første - Topp beskrivelse i topicen din - NOT

Sjekk hva som mangler. Bensin, gnist eller kompresjon?

Ta ut en plugg, eller 2, og sjekk om det er bensin på den (lukt).

Sjekk også om det er gnist på den. Er den våt med bensin, så ser du sjelden noen gnist, så bruk en annen plugg du har liggende.

Til slutt kan du sjekke kompresjonen. Her skal man egentlig ha metere, men en "low tech approach" som virker, er å ta ut en plugg på hvert kammer, og kjenne med fingeren. Mangler en apex eller flere, så vil man kjenne en vesentlig forskjell på pulsene.

Ut å skru, og inn igjen på PC'n med resultatene.

Lykke til.

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tatt ut en tennplugg og den var fuktig og helt kollsvart. så lure på om det er pluggene som må skiftes. skal teste resten av det du skrev, takk for tips! :D

ang. topic: nylig fått kjerra, ekstremt desperat og fortvila.

edit: nei, har ikke fyllt diesel :p 98 blyfri, jeg sjekka rett etter fylling. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audun34

har tatt ut en tennplugg og den var fuktig og helt kollsvart. så lure på om det er pluggene som må skiftes. skal teste resten av det du skrev, takk for tips! :D

ang. topic: nylig fått kjerra, ekstremt desperat og fortvila.

Hei.

Du får sjekke gnisten, og evt kompen.

Angående topic, så kan du gå inn å gjøre den om. Edit-knappen.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider