Gå til innhold

bensin prisene går opp med 1krone i dag..

Ranger emnet

Mr.X

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by TBI

Litt moro sak jeg har lagt merke til de siste ukene er at prisene økes på på onsdager her i Trondheim. Prisen er høyest onsdag til lørdag men synker så drastisk til mandag tirsdag for så å øke igjen på onsdag ..

Flere som har lagt merke til dette?

Det er like dan i oslo også. men nu skal jo minste prisen settes til 10.50 så da kommer det litt ann på om dem kan sette den så mye høyere utover i uka.. Håper nu ikke det.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faens drittland! her er vi av de største oljeprodusentene i verden og tjener FETT på det..så skal vi faen meg betale et lass med skatt, og nå stiger avgiftene på bensin enda mer...det er helt sykt hvor mye staten suger til seg..hvordan klarer andre land seg?? de som ikke tjener milliarder på oljen?? og likevel har mindre skatt og avgifter en her i faens norge...sykt..inn med Hagen!!!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dere virkelig at Norge er ett slikt drittland? Har funnet ut at jeg bor rimelig godt og greit jeg :) .

Har det jeg trenger og det er somregel ikke noe problem å anskaffe det som jeg ønsker heller såfremt jeg bare går litt inn for det. Men hvorfor høye og skrike så mye når bensinen blir 1 krone dyrere? Det blir 80 kroner mere for en full tank som jeg somregel aldri fyller opp (men jeg liker det ikke jeg heller for det er jo en prinsippsak for min del).

DCA : Det er bare å stemme. Stemte FRP sist jeg og stemmer FRP igjen :rolleyes:

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at olje og bensinprisen varierer litt, men det blir jo enda større utslag av at det er 65% avgifter. Burde heller hatt en fast avgift per liter.

Hadde det vært lavere engangsavgifter, hadde jeg hatt større forståelse for bensinavgiftene.

Anbefaler å ta en kikk her for en komplett oversikt over alle(?) norske avgifter!

PS! Dinside.no har flere ganger skrevet om hvordan bensinprisene varierer i takt med ukedagene slik noen skriver her...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg litt enig med veilside her - vi har det tross alt godt her i Norge.

MEN: De innfører jo nye avgifter i hytt og gevær. På de særeste tingene. Det er jo egen avgift på kullsyren i brus! Koster skjorta og en fot å ha en grei bil her i landet. (...men likevel har vi en del greie biler ;))

Ang det med hoppende bensinpris:

Jeg jobber på HydroTexaco, og her går bensinen vanligvis opp til fullpris klokken 11.00 på tirsdager. Denne uken holdt det til onsdag. Utover uka så blir det priskrig med den lokale Statoilen, og prisene synker jevnt. Passer derfor alltid på å fylle i helgen eller på mandagen :D

Hjelper også litt på med HydroTexaco-kortet. 35øre rabatt pr liter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere nyhetene... prisen kan bil enda dyre

Jeg oppfordrer alle som ha mulighet til det å sette bilen hjemme noen dager og bruke buss,sykkel eller gå så i protest mot bensin prisen...

vurdere mere og mere vårt naboland

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoMan

Så dere nyhetene... prisen kan bil enda dyre

Jeg oppfordrer alle som ha mulighet til det å sette bilen hjemme noen dager og bruke buss,sykkel eller gå så i protest mot bensin prisen...

Det er akkurat det de vil at vi skal gjøre...det er "ikke politisk korrekt" å ikke benytte seg av det elendige kollektivtilbudet her i landet...man skal sløse sin tid (og tid ER penger..spes hvis man heller jobber og tjener penger den tiden man ville brukt mens man venter en time på bussen,25 min på toget derfra...etc.. :rolleyes: ),da er man "i systemet" helt riktig/miljøvennlig/uten et liv man kan ta egne valg.

Hadde jeg bodd i min gamle leilighet,og ikke brukt bilen til jobben derfra,hadde reisen til og fra jobben kostet meg to timer og 25 min daglig i venting..istedenfor 35 min i bilen. De to timene er for meg verdt rundt 300kr (i lønn hvis jeg heller kunne jobbet de to timene på jobben),og da med tanke på at man da brukte kanskje 45-50kr i bensin/fordelte samlede bilutgifter per dag,i forhold til 80 kr i bussbiletter per dag...da har jeg "tjent" 250kr på tid jeg hadde ventet bort,istedenfor 300+ i tap PLUSS biletten.....og fremdeles forstår ikke politikerene at kollektivt er upraktisk med en gang man ikke bor i/nær sentrum,og DYRERE enn bil med en gang man tar med tids/lønns/livskvalitets-tapet...:rolleyes: :mad:

Litt off topic,men jeg måtte lette på trykket. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbef de som bor i nærområde om å fylle i kveld (det varer vel kanskje ut mot klokka tolv i morgen.. På 123 langs storgata er det 95 blyfri til 7.94, og omtrent det samme på Statoil Kjeller tenker jeg.. Håper det er til hjelp for de få som kanskje leser poster enda på denne tiden av døgnet...

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inegn som har tenkt at politikerne vil at norge skal kunne få en annen eksportvare enn olje? det politikerne vil her er at alle i norge skal kjøpe en think eller to pr husstand, å derav kan thik vidreutvikle sine elbil fetisher så andre land i verden kanskje blir lurt til å tro at alle i norge VIL ha elbiler å at det er så fint med elbiler, vips har norge noe annet enn BARE olje å tjene penger på, for.. vi har faktisk ikke en jævla eksportvare utenom olja, som vi tjener noe på..

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider