Gå til innhold

Forsterker/sub plassering

Ranger emnet

fred_stian

Anbefalte innlegg

har kjøpt meg stereo nå... Bl.a. Rockford Fosgate P4004 (4 kanals forsterker) men finner ikke helt ut hvor jeg skal plassere den...Noen tips? Skal ha en liten sub baki der også, en 8" med forholdsvis liten kasse da..... Hakke måla i hue, men tror forsterkeren er større enn subben.... Så hvor plasserer folk forsterkeren sin????

Og hvordan fester dere subben? Tenkte på lastestropper så det går ann å ta den ut hvis nødvendig men finner ingen steder å feste den....

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som Redlightning sier, også lager du enda en plate ca. 10 cm. over der igjen, så skrur du fast forsterkeren i det nederste gulvet, og monterer plexi i det øverste laget så det dekker akkurat forsterkere. Må også bygge en "boks" rundt forsterkeren, så ser man den i tillegg som du kan ha ting i bagasjerommet uten at den er i veien.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort som det blir nevnt her, lagd en bunnplate som passer inn mellom hjulrommene. Men hos meg nytter det ikke å skru kassa fast pga tyngden. Jeg har bygd såpass stor kasse at hele rommet bak dekkes, dvs fra hjulromm til hjulromm og nesten helt bak til nedre del av bakruta. Basselementene er rettet mot seteryggen på skrå liksom. Bassrefleksene har jeg dratt opp gjennom hatthylle i 22mm MDF. Slo på 152" lekte foran og bak for å sikre mot beveglese forrover og bakover. Kassa er akkuratt så stor at jeg må bruke litt makt for få presset den inn mellom hjulrommene, så den sklir ikke sideveis. Om jeg skulle kræsje reiser alt som er baki der uavhengig om det er limt med mel og vann eller sveiset fast. Snakker av erfaring. Kassa jeg har bygd veier nå også rundt 100kg så den sitter planta godt under kjøring. Finnes mange gode patenter på slikt, men du lærer best av egne erfaringer. Jeg valgte å skru forsterkerne mine på baksiden av kassa mot bakluka, lett å komme til og ikke så altfor stygt selv om det ikke er så voldsomt fancy med plexieglass og greier.

Edit: Skriveleifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider