Gå til innhold

spørsmål ang 245...

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

hvorfor har jeg har opplegg for 2stk batteri i motorrommet på min 245 77mod (motor = B19A)... kablene gikk til starter (hvor den andre plusskabelen var tilkoblet og jord... noen som har noe likedans eller vet hvorfor?? og der er EN BENSINMOTOR som har stått i siden NY....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JEPS

ikke så dumt om man har stor stereo, men hvor står batteri nr 2?

er ikke luftfilteret i veien? eller kanskje ikke...

tror NEPPE det har vært noen bil med stort anlegg i... pga det har vært en fellesskjøp bil til gamling kjøpte den, han jeg kjøpte den fra..

batteriet var plassert på andre siden av orginalplassen til batterien står... så spylertanken var flyttet til ca der luftfilteret står på litt nyere biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tosk

altså GLT er TURBO motor, d du har bilde av er INGEN glt motor;)

nei nå missforsto du... Er det forskjell på bremser/forsterker på GLT og turbo??? jeg vet at jeg bare har en DL:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

bka_motor.jpg

her er en org turbo bil, den har større bremsforsterker... må jeg og ha en slik viss jeg skal ha turbo, el kan jeg bare bruke man orginale??

Min B21ET-motor så helt lik ut som den på bildet da jeg kjøpte den, er værtfall samme store bremseforsterker! Vet ikke om man må bytte bremseforsterkeren når man skal ha turbo, men det er jo bare å montere turbomotor og se om det holder det:D hehe :op

GLT er ikke turbo nei!

AT-motorene står det turbo-merke på innsuget der slangen fra turboen går inn på innuget, er sånn svart boks. AT har heller ikke K-jetronic-innsprut som man ser på den på bildet, ser det på at den har sånn svart box (luftmengdemåler) nederst med mange slanger som det går bensin i...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

er det noen der ute i norges land som har volvo med dobble dynamoer?? tenkte på å montere på bilen min, så tenkte jeg skulle høre om det er å anbefale...:rolleyes:

den bruker vel mere bensin hvis man har to dynamoer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider