Gå til innhold

defekt alarm

Ranger emnet

duxx0

Anbefalte innlegg

Har en 94 modell passat som nettop har fått bytta coilen, problemet når er at alarmen er defekt, skjer ingenting uansett hvilken fjernkontroll jeg bruker og jeg har skiftet sikringa.

Noen ideer?

Er en DEFA alarm står Tpye 41013B på fjernkontrollen..

noen tips?

et annet problem er lav driftstemperatur.. f.eks jeg kjører et godt stykke, og tempen holder seg litt for lav etter min mening (uavhengig av om jeg bruker varmeappartet), stopper og står stille noen minutter går tempen opp til over driftstemp..

hmmn termostaten som er gåen?

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder alarmen spørs det om ikke du har en 800 serie og disse er det en del feil på. Det er sentral enheten som har skylden.

Vet noen har mått kode om kontrollene 2-3 ganger i uka.

Hva står det forresten på alarm klistremerkene dine i rutene, står det patriot er det 500/700 serien.

Husker ikke hva det står på 800 serien.

Jeg har vel en 500 sentral enhet til overs hvis det er en sånn type.

Det skal forresten stå en lapp f.eks. i hanskerommet hvilken type alarm du har. Hvis den er lovlig montert vel og merke.

Det er nok termostaten din som er defekt.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også problem med alarmen min... Stresser voldsomt for å få den aktivert og mer for å deaktivere den. Har prøvd med ny fjernkontroll, men det virket ikke noe bedre... Det sitter en liten brun "boks" på størrelse med en fyrstikkeske på rattstammen med en rød lysdiode på. Det er indikatoren på at den er på eller av og mottakeren for signal fra fjernkontrollen.

Noen tips? Kan det være støv eller noe inne i den boksen som blokkerer? Noe jeg kan prøve? Det er DEFA alarm, fra sen 80/tidlig 90-tall... Vet ikke når det er montert.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Italiano power

Jeg har også problem med alarmen min... Stresser voldsomt for å få den aktivert og mer for å deaktivere den. Har prøvd med ny fjernkontroll, men det virket ikke noe bedre... Det sitter en liten brun "boks" på størrelse med en fyrstikkeske på rattstammen med en rød lysdiode på. Det er indikatoren på at den er på eller av og mottakeren for signal fra fjernkontrollen.

Noen tips? Kan det være støv eller noe inne i den boksen som blokkerer? Noe jeg kan prøve? Det er DEFA alarm, fra sen 80/tidlig 90-tall... Vet ikke når det er montert.

Du har en Defa Spectra 32xx.

Det som er problemet med disse er at fjernkontrollen må være veldig nærme den brune boksen din som er mottaker og kúpesensor. Og de skal helst "se" på hverandre. Hvis du har mulighet til å flytte den til toppen av dashboardet.

En test er å prøve å ha vinduet oppe og peke rett mot mottaker, er den bedre da, er det enten fjernkontroll eller mottaker eller begge som er slitne.

Uansett prøv å få mottaker så høyt opp, nærme vinduet og med blinkende lyset mot vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by duxx0

største problemet er vel at jeg ikke har noe hanskerom :P

men omkode fjernkontrollene.. er det stress?

Er ikke så mye stress, men det virker innviklet første gangene.

Først må du finne ut hvilken alarm du har.

Har du kodelappen som fulgte med alarmen? Ellers må du enten ta ut sentral enheten, eller skrive opp alle nummere på den og dra innom noen som selger defa alarmer evt innom en vag forhandler for å få denne koden, spør da samtidig etter hvilken type alarm du har hvis dette ikke skulle stå på sentral enheten.

Så kikker på på defa.no etter din alarmtype og finner ut hvordan du koder den.

Hvis du ikke finner de der, send meg en pm med e-mail adressen din, så sender jeg deg disse pdf dokumentene.

Forresten: En fin måte å sjekke alarmtype. På sirenen din i motorrommet, er det A og B knapper der? Da er det en patriot, ellers er det en 800 serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant sentralenheten (sirenen) og fant bare et serialnummer på den resten var visket ut

ser av regninger på service at omkoding av fjernkontroller er gjort flere ganger :/ (koster visst rundt 900spenn)

hmmn eneste problemet nå ser ut til å være pinkoden....

men kan jeg bare ringe til en defa forhandler og spørre eller må jeg møte opp med sentralenhet evt bil og be om den :P

og en ting til.. har TO fjernkontroller, hvordan skal jeg programmere begge to samtidig

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått alarmen min til å funke, men det så mørkt ut en stund... Dro først på en alarmforhandler for å sjekke kontrollene og eventuelt bytte batteri. Da trykket han på kontrollene og konstaterte... Nei, du må ha ny kontroll... (målte med noe greier) Så fikk jeg låne en ny kontroll for å sjekke om det var noe galt med mottakeren i bilen. Da gikk det på samme vis, etter 10/15 trykk ble alarmen aktivert og ikke f om jeg fikk den av igjen... Da sa han, du må ha ny alarm. Koster 3500...

Da sa jeg, får la den være der som skrekk og advarsel selv om den ikke virker...

Dro hjem litt skuffet...

Dagen etterpå bestemte jeg meg for å ta saken i egne hender. kjøpte nytt batteri på butikken satt i kontrollen å trykket... Da virket alarmen 100% perfekt. Gjøken i butikken hadde brukt det nesten utladete batteriet i den nye kontrollen og under testen av de gamle. Ikke rart alarmen ikke ville. Fant også ut at jeg har fjernstyrt s.lås, ikke bare manuelt som jeg trodde... Har bare hatt bilen i 3 uker skjønner du.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider