Gå til innhold

Galant GTI-16v DYNAMIC4 Spleiselag !!!!


v|ncenT^

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg og Jafo har tenkt og grublet litt, han trenger diverse deler og jeg trenger også noe diverse.. Og derfor har vi tenkt på å spleise på en delebil, og få med andre hvis andre skulle trenge noen deler !

 

Den hittils utvalgte bilen blir da :

 

http://www2.blocket.se/view/3532475.htm?caller=nbl_s&l=0&c=1&city=0

 

60859_abl_s.jpg

 

Vi har da også tenkt å prute litt på prisen, er vi heldige så får vi den for 13000,- eller noe... Vi får se hvor mye han er villig til å selge den for.

 

Hvis vi bestemmer oss for å kjøpe den ( inkludert flere som vil være med å spleise ) så kan Jafo hente den, og ordne papirer og avgifter ( moms ) for å få den legalt inn i landet !

 

Jafo og jeg har da tenkt å bruke disse delene selv:

 

Fanger foran, Fanger bak

Cruisecontrol

Sideskjørt

Dashboard

Dempere

Motor

Gir

Vinkeldrev

 

Deler som er igjen:

 

Interiør ( utenom dash ) som jeg har 2stk. av allerede !

Bremser og slikt

Selve det rustfrie karosseriet med dører å hûv =)

Lys, og alt det elektriske ledningsnettet.

Galant GTI-16v Rustfritt Effektanlegg !!!!

4x4 Drivlinje med bakaksling og full pakke

4WS sats!

OG MYE MYE MER !

 

Ergo så skal vi også kvitte oss med noen av våres eksisterende deler.

 

Jafo skal da selge sin gamle GTI-16v motor+girkasse ! ( 4G63 - 16V DOHC N/A )

Jeg skal selge en -92 bakfanger og en -91 frontfanger. og mye MYE mer!

 

 

Så her er muligheten for å skaffe seg bra deler meget stor.. Bare å ta kontakt hvis du vil være med å spleise/kjøpe deler !

 

PS: Gi oss beskjed så fort som mulig hvis du vil være med å spleise, da vi må få hentet den før snøen faller =)

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp, den "gamle" motoren min er en sånn, 2.0 16v, 146 hp

Den tikker en del, før den får fram olje :S, men er ikke sikker på om jeg orker ett motorbytte til ennå, da..

 

Litt mere info fra selger:

Den går fint och startar alltid. Allt som står med i annonsen fungerar.

Det är lite rost underbilen men inget som dem klagar på bilbesiktningen över.

Däcken är väl inte dem bästa men om du köper bilen så kommer

jag att ordna mycket förmånliga priser på däck åt dig om du vill.

Nu är ju inte jag så kunnig på växellåda och sådant men jag har inte upplevt något konstigt eller fel på varesig växellådan eller övriga delar av drivlinan. Jag tycker att det fungerar bra iallafall, och jag har aldrig haft några problem med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QUOTE]Originally posted by v|ncenT^

Til Daggy: her kan du få tak i nytt interiør !!!

 

Takk for at du har meg i tankene, Vincent, og takk for at det er bil du henker:-).....

 

Ja, jeg kunne vel trenge et nytt førersete, men jeg funderer på å la galanten få en rolig alderdom som donator! Finner ikke ut av vannlekkasjen inn i bilen, og begynner å bli lei av dogg og dyvåte gulvtepper! Dessuten har bilen på en måte gjort sitt. I tillegg "fant" galanten og jeg en tunnell vannet hadde gravet under veien på gården - 1,5 meter dyp. Chassiet lå plutselig nedpå, gitt! Ingen større skader som jeg kan se, men døra var treg å få opp når den stod med hjulet nedi. Frykter vridningen har forsterket lekkasjeproblemene. Den får nå gå frem til en større feil oppstår. Clutchen f.eks tror jeg ikke har vært byttet på de 352000 km den har gått. Hadde passet om den tok kvelden rett før ny årsavgift forfaller.

 

Da blir det en ny galant (88-92)!

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

si fra når den kvelder da.. jeg trenger hjerne..

 

Det skal jeg gjøre, men ikke sitt og vent! Galantene er slitesterke, vet du. Bare så du er oppmerksom på det: Min er i utgangspunktet en 2,0 manuell, og det ville forundre meg om det ikke lå flere slike rundt på hoggerne.

 

Er litt usikker på hva som hører til 2,0 og 2,4 på bilen min, det var Saga Auto som byttet til 2,4 motor for meg. Dersom denne hjernen sitter bak kickpanel'et er det nok orginal 2,0.

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daggy

 

Det skal jeg gjøre, men ikke sitt og vent! Galantene er slitesterke, vet du. Bare så du er oppmerksom på det: Min er i utgangspunktet en 2,0 manuell, og det ville forundre meg om det ikke lå flere slike rundt på hoggerne.

 

Er litt usikker på hva som hører til 2,0 og 2,4 på bilen min, det var Saga Auto som byttet til 2,4 motor for meg. Dersom denne hjernen sitter bak kickpanel'et er det nok orginal 2,0.

 

2.4? Åssen motor er det da? Oppborra galantmotor eller er det noe annet snacks? Mye gamp utgjør den ?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

2.4? Åssen motor er det da? Oppborra galantmotor eller er det noe annet snacks? Mye gamp utgjør den ?

 

Nei, ikke mer spennende enn at Saga Auto satte inn en 2,4 fra en Sapporo da 2-literen skar seg for en tre år tilbake. Har dysene fra 2-literen for å klare utslippskravene, og da går den på 0,75 l/mil i stedet for 0,95 med de store dysene. Jeg mister sikkert litt toppeffekt (skal være 125-130hp?), men beholder bunndraget. Det passer en gubbekjører som meg perfekt.

 

Om andre vurderer et slikt bytte så må jeg skyte inn at motorstyringene 2,4/2 liter egentlig ikke skal funke sammen, men gjør det likevel! Men ikke 100%: Check enginge lampa lyser en gang i blandt på landeveiskjøring, får den litt mager blanding? Rettes ved å gi bånn gass på høyt gir i tre sekunder. Litt nøkkete gange har den også. Motorens karakteristikk passer nok veldig bra sammen med automat, men jeg vet ikke om Galantens automat tåler dette uten forsterkning/ekstra kjøling.

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår