Gå til innhold

Ideer om Bagasjerombygging?

Ranger emnet

gsi-power

Anbefalte innlegg

Hei!

Har veldig lyst til å forvandle mitt bagasjeromm til et stereo-rom :D

Ser mange som har både subber, forsterkere, og masse annet rart innebygget meget fint baki bagasjerommet. Hva blir mest brukt som vegg til dette, det som befinner seg bak selveste stoffet utenpå, er det sponplater, fineer o.l...? Det at mange har bygget noe ned i selveste gulvet der, sikkert bygget ut ekstrahjul-rommet nedi gulvet, som fesk forsterkeren ligger, slik at du ser den med plastplate over, om noen skjønner, digger slikt, veldi fint å se på, men må da være en lettere jobb på dette, en de som er proff på dette, som røsker ut alt av ting og tang..?

Spm: Noen der ute som har samma tankene som meg, evt. Noen som har prøvd dette og har noen oppskrift å følge, evt hvilket matriale man kan bruke og hvordan jeg kan bygge det?

Takknemlig for svar og synspunkter ;)

PS: Bilen er en 91mod bmw 318i E-36 :cool:

Bilder mottas med stor takk :D

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MDF kan brukes, og sponplater, du kan også støpe i glassfiber eller kevlar om du ønsker.

Reservehjul brønnen kan brukes til høyttaler/forsterker kasse.

Avhengi av hvor stort rom det er der.

Har sett biler som har fått plass til 12” sub i trykk kasse, og forsterkere. Eks Primera P10 kan en klare det.

BMW vet jeg ingenting om. Kunne likt å sett nedi der, bilder??

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer om å bygge anlegg i min E36 ja.. I reservehjulsbrønnen.. GOD PLASS der.. Ta ut reservehjulet, og utnytte den plassen.. Har behov for å benytte den skiposen osv så jeg kan ikke ha sub i veien... Tenkte å felle ned en 12" og en monoblokk i hjulbuebrønnplassen ca.. Har planene klare, det bare er prioritert litt ned.. :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM du har skipose.. lag en portet kasse, med to 12". basserne noe skråstilt inn mot midten, porten på kassa ut mot skiposen. glasvegg bak på kassa, altså ut mot bagasjen. fell ned forsterker/kondensator/delefilter whatever du nå må ha, i gulvet, med glass over... :D

// Fredrik Olastuen //

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider