Gå til innhold

Peterbilt på ekeberg.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

åh knuuuull meg i ræva....

en sliken skal jeg ha om noen år!!

Det er en ny freighliner i norge for tiden. så en svart sak med prøveskilt og skilt fra usa... sikkert nylig importert. sto på nesset i ås.

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scania blir vel bare puslinger i forhold til disse trekkvognene;) Får vel ganske store motorer i australske Roadtrains vel.

Grunnen til at disse bilene ikke er å se i Norge og ellers i europa er lengdereglene for transport på vei her. I europa er det tillatt total lengde for hele settet (bil og henger). I USA er det bare restriksjoner på hengeren...Trekkvogna kan være så stor som du bare vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

åh knuuuull meg i ræva....

en sliken skal jeg ha om noen år!!

Det er en ny freighliner i norge for tiden. så en svart sak med prøveskilt og skilt fra usa... sikkert nylig importert. sto på nesset i ås.

Det skal jeg og. Vil ha en Peterbilt 359.

Hvor er Nesset i Ås hen? Har du bilde av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kristian S.

Det skal jeg og. Vil ha en Peterbilt 359.

Hvor er Nesset i Ås hen? Har du bilde av den?

Sving av mot Nesodden ved E6 Tusenfryd sørover, før Nordbytunnellen. Bare følg gamle E6 forbi blant annet en bensinstasjon, så kommer du til Nesset etter en 2-3km. "Akershus bil", en liten båthavn og en kiosk ligger der innerst i bunnefjorden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det den her kanskje? peterbiltjumpking.jpg

Har aldri sett eller hørt om en svart og gul en...

Det er i hvertfall 5 Peterbilter i Norge. Det er nok flere som har Kenworth.

1987transam/69z-28: Har du sett på sida mi? Der er det en del bilder: http://www.pegs.no/seatkrutes/lastebilforside.htm

Sida er dårlig, men det er bilder i hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nismo

Scania blir vel bare puslinger i forhold til disse trekkvognene;) Får vel ganske store motorer i australske Roadtrains vel.

Grunnen til at disse bilene ikke er å se i Norge og ellers i europa er lengdereglene for transport på vei her. I europa er det tillatt total lengde for hele settet (bil og henger). I USA er det bare restriksjoner på hengeren...Trekkvogna kan være så stor som du bare vil.

Hehe, disse lastebilene er steinrå, ingen tvil om det. Men de er undermotoriserte etter norske forhold. Tror det er mer normalt med ca 400 hk, og ikke over 500 som vi gjerne har her på bjerget. Har litt med veier å gjøre også sikkert, ikke så jævli bratt i usa, ihvertfall ikke der disse kjører:) Og at Scania er statusmerke i USA bør vel også nevnes...

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kristian S.

Var på Nesset en tur i dag. Så ikke noe Freightliner der. Hvor på Nesset sto den den?

Den sto langs veien der for en stund siden, kjører forbi der hver dag, men den har ikke stått der på en stund nå! Er vel sikkert 14 dager siden jeg så den sist! Så en blå, gammel Peterbilt på Nesodden tidligere i høst:)

Nå:00 Peugeot 406 Coupe V6

X:11 Passat 170TDI 4-M, 09 Tahoe, 00 A6 1.8TQ, 07 V50 2.0D, 97 V40 TD, 98 Peugeot 406 Coupe, 2x98 Peugeot 406 SVTi, 99 Peugeot 206 XS, 87 Peugeot 309 GTi, 91 Peugeot 405, 92 Sierra CLX, 86 Caravelle, 89 Caravelle Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider