Gå til innhold

Ryggelys på høyre side?

Dulle

Anbefalte innlegg

Jeg drev å bytta en blinklyspære i dag, og da drev jeg og sjekka at alle lysa funka samtidig. Da oppdaga jeg til min store skrekk at det ikke lyste i tåkelyset på høyre side bak. "Helvette heller" tenkte jeg, og gikk resolutt inn på Esso og kjøpe enda en pære til 11 kroner. Så, når jeg åpna holderen til pærene gikk det jo opp for meg at det ikke skal være noe lys på den siden..det er visst ulovlig det ;)

Men da tenkte jeg at jeg kunne prøve å skaffe meg et høyre tåelys da, bare for morro. Jeg liker at ting er..hva sier man..synkront?

Men, spørsmålet er da: Er det noen som har gjort dette? Neon som hatr prøvd å fjerne den gummikklædden som sitter i lampeholderen og bloker for lampa?

Må den borres/skjæres opp, eller finnes det en intelligent løsning for å få ut denne saken?

-sn|pez

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som NissanPrimera her på forumet. Satte i svakere pærer på begge siden å kjørte med tåkelyset på så ble det doble baklamper :=)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæhh?? For noge skit.. Koffer har ikkje eg det? (eller har eg?)

Må sjekke neste gang eg skal ein tur med bilen..

Synst og huske at den ene var ryggelys, og den andre var tåkelys.. Men og bytte ut tålelyset med et ryggelys fra ein bil fra england, ville gi meg 2 ryggelys som ser identiske ut.. (bare asynkront då altså! ;) )

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med det er P11 dere snakker om, P10 har et tåkebaklys på venstre side, og ryggelysene over tåkebaklysene i midten, på begge sider altså.

og angående de tåkebaklysene, alt jeg trengte å gjøre var å fjerne den plata som var der pæra skulle stå, alt av ledere og slikt var lagt opp fra før av, så var bare å hive i pæra etter jeg fjernet det, så funket alt glimmers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PrimeraSRI

Gjør som NissanPrimera her på forumet. Satte i svakere pærer på begge siden å kjørte med tåkelyset på så ble det doble baklamper :=)

Husk å modde tåkelysbryteren, så slipper du å ha det fæle gule lyset lysende inne i kupeen, og i tillegg kan du skru av og på de ekstra baklysene når du måtte ønske.

Jeg har en tegning på hvilke 2 ledninger som skal byttes om på hjemme...et sted...hvis det er noen som trenger, så send meg en mail...

thumpsup

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2011 Volvo V60 R-Design
- 2003 Toyota Rav4
- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony606

regner med det er P11 dere snakker om, P10 har et tåkebaklys på venstre side, og ryggelysene over tåkebaklysene i midten, på begge sider altså.

og angående de tåkebaklysene, alt jeg trengte å gjøre var å fjerne den plata som var der pæra skulle stå, alt av ledere og slikt var lagt opp fra før av, så var bare å hive i pæra etter jeg fjernet det, så funket alt glimmers

Hvordan fjernet du den lille platen? borret du bare rundt?

baklykt.jpg

--> Nissan Primera 96 <--

X - Toyota Corolla 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider