Gå til innhold

Avgifts Norge. IGJEN!

Ranger emnet

ehrnst

Anbefalte innlegg

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by ehrnst

igaar maatte jeg bite i meg en skyhoy veil. pris paa bensin, og naa vil dem faen meg ha snusen til aa koste 100 spenn!!!

100kr boksen!

naa vurderer jeg sterkt sverige!

ps. beklager amerikansk tastatur!

Hahaha. Typisk Norge. Da blir det bare å reise over grensa da.. De oppfordrer jo nærmest direkte til at vi skal smugle. Vi har jo ikke noe annet valg, når en boks i .se ligger fra 20-25 SEK.. Får jo snart 4 bokser i sverige til samme prisen av 1 i Norge. Sykt.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

glad jeg ikke bruker hverken røyk eller snus...

spiller ingen rolle for meg hva de oker avgiftene paa, men at de skal gjore det paa alt som blir solgt her i landet irriterer meg noe sinnsykt, hadde blitt like forbanna om de hadde satt skyhoye avgifter paa tamponger og jeg. selv om det ikke er jeg som maa lide for dyre tamponger;) men alt handler om prinsipper, og bare fordi det er en organisasjon som ikke liker tobakk saa fiksa de en roykelov og naa vil de ta snuserene, hva blir det neste? ja.....kanskje det blir kondomer fordi det er noen som hater at dem ikke faar seg noe aa derfor vil ha avgifter paa nettop kondomer, og starter foreningen mot kondomer!:rolleyes:

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kondomer og tamponger ødelegger ikke helsa... men derimot alkohol, røyk og snus er en del av krf's kampanje for å bedre helsa vår.

røykeloven er bra etter min mening. Mye triveligere å gå ut å spise... Men avgiftene på røyk og snus er i høyeste laget.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er ung, er jeg absolutt for høye avgifter på alkohol, og høye avgifter på røyk.

At røykerne plager folk med røyken har vi heldigvis fått begrenset noe med de nye lovene.

Men snus har de ikke klart å finne noe særlig helseskadelig med. Og når mange røykere velger å snuse i stedenfor å røyke, burde egentlig snusen bli subsidiert.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

Selv om jeg er ung, er jeg absolutt for høye avgifter på alkohol, og høye avgifter på røyk.

At røykerne plager folk med røyken har vi heldigvis fått begrenset noe med de nye lovene.

Men snus har de ikke klart å finne noe særlig helseskadelig med. Og når mange røykere velger å snuse i stedenfor å røyke, burde egentlig snusen bli subsidiert.

Øyvind, jeg kunne ikke sagt det bedre selv!!

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rage

Hahaha. Typisk Norge. Da blir det bare å reise over grensa da.. De oppfordrer jo nærmest direkte til at vi skal smugle. Vi har jo ikke noe annet valg, når en boks i .se ligger fra 20-25 SEK.. Får jo snart 4 bokser i sverige til samme prisen av 1 i Norge. Sykt.

hehe.. jeg kunne ikke sagt det bedre selv!

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit og ha høye avgifter på røyk siden dette er veldig skadelig og gir samfunnet høyere kostnader osv..

men med snus så er det jo bevist at det ikke er kreft fremkallende, det eneste som skjer er jo at du ødelegger tannkjøtt og tenner. Staten har vel ikke noe med om folk har lyst til og ødelegge tenner og tannkjøtt!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lasse_GT

greit og ha høye avgifter på røyk siden dette er veldig skadelig og gir samfunnet høyere kostnader osv..

men med snus så er det jo bevist at det ikke er kreft fremkallende, det eneste som skjer er jo at du ødelegger tannkjøtt og tenner. Staten har vel ikke noe med om folk har lyst til og ødelegge tenner og tannkjøtt!?

hadde det vært sunnt og bra for helsa så hadde de nok anbefalt snus til alle.. og det hadde kostet en krone for boksen...

Snus er ikke akkurat pent og det sykeste er at tobakk og snusprodusentene prøver å få jentene til å bruke dette svineriet.. jente med snus er skikkelig turn off.. kanskje enda litt værre enn røyking..

Men jeg er ikke noen helsefanatiker, men samboeren min er sykepleier på hjerte/lunge avdeling og det er en skremmende utvikling i samfunnet der stadig yngre folk blir innlagt med diagnoser for det ene og andre som spores tilbake til diverse bruk av rusmidler og annet(røyk osv..)..

Men for all del så kan folk gjerne dø tidlig.. Da blir det bare mer på meg...;)

om 100år er alt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er drikker (nesten) ikke, røyker ikke, snuser ikke. men jeg er ikke for høye avgifter på dem. derimot lavere slik at man reduserer smugling, og hjemme brenning etc. det er feil å si at man reduserer bruken med å øke avgifter. man øker smugling, og risikoen for å få dårlige varer inn i landet. røykeoven er bra. men avgiftsøkning er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men reduserte avgifter dvs.. billig røyk, snus og sprit vil garantert øke forbruket drastisk. Prisen på tobakk i kombinasjon med røykeloven gjør jo at folk slutter. '

Kristoffer Schau sa på programmet sitt (ett norge i krig) at ingen hadde enda tatt opp hvorfor folk røyker og hvorfor de starter.. Han gjorde det og konkluderte med ; pga at det var tøfft..

kunne ikke vært mer enig...:)

om 100år er alt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har røykt i 5 år nå.

Jeg begynte IKKE fordi det var tøft.

Fordi det heller var digg etter maten, men så bare begynte jeg liksom...

Det farlige med å begynne er at selv om du en gang slutter, vil den sterke savnen etter røyken være der.

Men nå holder jeg på med å slutte, siden jeg skal ha sunnere livstil, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider