Gå til innhold

Avgifts Norge. IGJEN!

Ranger emnet

ehrnst

Anbefalte innlegg

Originally posted by VolvoMan

Noen mener det vokser tobakksplante på en liten øy i nord-norge (lofoten)... bodde der i 15,5 år..

Noen som vet hvordan en tobakksplante ser ut, så jeg kan sammeligne dem og starte produksjon

Jeg verken røyker, drikker eller snuser, men jeg mener avgiften er for høye på dette..

Er vel ikke tilfeldigvis på Værøy du har bodd?

Kommer derfra skjønner du:D

Finn nærmeste Flora(Blomster bok), så kan du sammenligne;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Øyvind.H

Selv om jeg er ung, er jeg absolutt for høye avgifter på alkohol, og høye avgifter på røyk.

At røykerne plager folk med røyken har vi heldigvis fått begrenset noe med de nye lovene.

Og det smalt selvfølgelig fra en som sperrer venstrefila på motorveien...

Folk vet at røyk og alkohol ikke er det sunneste man kan bruke, men man gjør det likevel siden det er deilig/morsomt etc.

Livet er ikke en konkurranse i og leve lengst. Er du for høye avgifter på alkohol og tobakk for å "beskytte" de uvitende? Eller for at du kan gå på en folketom bar og kose deg med cola? Du og sosialistene vet vel best hva vi vanlig mennesker trenger og ikke trenger. Den røde tankegangen er jo at folk helst ikke skal nyte livet, det skal vi bruke på å jobbe og sove

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette utgjør bare en enda større forskjell på rik og fattig i Norge. Rike får kjøpt seg røyk/snus til enhver tid de trenger det, fattige får ikke gjort det. Slik jeg har forstått det, så skulle de gjøre denne forskjellen mindre..? (Vet ikke om det bare er Ap som stod for det men.)

Har jo muligens noe med Høyre i spissen å gjøre..? kan ikke huske at KrF har vært så frampå med så mye piss før..?

Men som en sa, heia FrP. (og NEI, det gjør meg ikke til noen rasist av noe slag, jeg har selv dame som er fra Asia :D )

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

Men som en sa, heia FrP. (og NEI, det gjør meg ikke til noen rasist av noe slag, jeg har selv dame som er fra Asia :D )

Frp har mye annet bra, ikke bare innvandringspolitikken.

Men noen aspekter med Frp får meg til å tvile på om de faktisk ville gjort Norge til et bedre sted og leve. De lyver for velgerne/folket mhs til innvandringspolitikk når de sier en ting, men går bak ryggen deres og samarbeider med H om å få inn flere asylanter. Dessuten er Frp hypp på et DNA-register for alle nordmenn, og dette misliker jeg fordi det vil misbrukes i hytt og gevær, og styrker "Storebro ser deg"-samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Frp har mye annet bra, ikke bare innvandringspolitikken.

Men noen aspekter med Frp får meg til å tvile på om de faktisk ville gjort Norge til et bedre sted og leve. De lyver for velgerne/folket mhs til innvandringspolitikk når de sier en ting, men går bak ryggen deres og samarbeider med H om å få inn flere asylanter. Dessuten er Frp hypp på et DNA-register for alle nordmenn, og dette misliker jeg fordi det vil misbrukes i hytt og gevær, og styrker "Storebro ser deg"-samfunnet.

dette blir off topic men.. jeg syns den DNA greia er en genial sak jeg.. du blir jo ikke overvåket..men lettere å identifisere om du har 1. gjort noe "dumt" 2. kjørt utenfor og kræsjet og ikke ha id på deg 3.dauet og ikke har id på deg 4. blitt brent ihjel av den tyrkiske mafian.. hehe

og jeg hadde hvert jævlig gla om purken kunne finne ut hvem som hadde voldtatt bestevennina mi (har ikke skjedd..er bare teoretisk tanke her) 15 min etter at det skjedde..pga at han sto i en DNA database!og han da ble tatt!

tipper krimmen kommer til å synke kraftig..fram til folk finner ut en måte å lure systemet på!

men tilbake til topic.. snus..dyr.. noen tanker?? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg stemte FRP en gang tidligere, ved et skolevalg. når folk spurte hva jeg stemte så var ikke folk i heimen jævla happy, og når dama spurte hva jeg skulle stemme neste gang så sa jeg også FRP, og hun blei enda mindre blid, skjønner ikke dette jeg:D de har jo den eneste politikken som gjelder, så det blir nok FRP neste gang og! GO, GO, GO

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke tilfeldigvis på Værøy du har bodd?

Kommer derfra skjønner du

Finn nærmeste Flora(Blomster bok), så kan du sammenligne

Stemmer det

OK

Bare fortsett og stem Frp uansett hva sosialistene sier. Er man bilinteressert i dette landet er faktisk Frp et av få partier som er aktuelle. SV og RV kan brenne i Satans kjeller!

STEM FRP.... Har gjort det vær gang jeg

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by andrej1

jess, jeg ble litt usikker nå. Men er det ikke slik at snus er forbudt i alle andre land i eu, med sverige og norge som unntak? Selvom vi ikke er i eu. Blir det dop det da, å ha det med seg til andre land?

jo det stemmer at norge og sverige har faatt dispansasjon for snus. og at finner og dansker drar til sverige/norge for aa kjoepe. de eneste stedene de selger er paa tax-free, baater og flyplasser.

drar du andre steder enn skandinavia saa faar du mye rare blikk, med unntak av tyskland og et knippe andre land. grunnen til at norge og sverige har snus er fordi det var vi som starta greia med aa lage snus, og siden vi lagde det og eksporterte det til utlandet saa fikk vi tilatelse til aa ha/og bruke snus. men naa vil de jo tydeligvis ha det ut av landet da

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er maks 10 bokser, men nå kommer det tax-free når du lander og så da kan du sikkert kjøpe så mye du vil 109,- for 5 bokser

10 bokser med porsjon, ja.....5 bokser skikkeligsnus.

Men den 'kvoten' driter jeg stort sett i hver gang jeg er i Sverige å handler..... :D

mvh

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider