cyanide Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 S4en min er chippa til 265 kameler med en MTM chip. (93 mod 2.2) Får ikke mer enn 0,8 - 0,9 i ladetrykk. Den er også veldig treig med å komme over 4000rpm, og bruker masse bensin.. Hadde den inne på møller her i dag. De fant ut at en turtallsgiver var gåen. Den styrte både tenning, bensin og ladetrykk. Men de mente også at wastegaten min var gåen. Den slapp ut trykket for tidlig. Er det vanlig at wg'en går sund på s4en? Syns det hørtes litt merkelig ut. Har en 'nippel' på wastegateklokka der det ikke er koblet noen ting til. Skal det ikke være en slange på her, som gir trykk over stemplet/ventilen? Eller tuller jeg bare nå? Kanskje noen har bilde av motorrommet på en s4 eller en s2..? Siter '07 Mercedes C Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
annelise Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Hadde samme problemet på min s4,da viste det seg at wastegaten hadde satt seg fast og ladet ikke mer en 09 bar.Trengte bare litt smøring så var den helt fin igjen.Tror ikke at det skal vere noe på den nippelen på wastegaten,er ikke det på min ivertfall. Siter FOUR RINGS TO RULE THEM ALL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Kan ta bilder i morgen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Har S4 wastegate på golfen min, og det er ikke koblet til noe på den nippelen. Min er også veldig treig til 4000 rpm, men skyldes nok komp. (6:1) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cyanide Skrevet Oktober 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Takk for svar folkens :) Skal prøve å dele wastegaten og sjekke om den kanskje sitter fast. Møller sa også at det lå et membran øverst i wastegaten. Hvis det var ødelagt, så ville man heller aldri få det rette turbotrykket. Siter '07 Mercedes C Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cyanide Skrevet Oktober 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Danna Har S4 wastegate på golfen min, og det er ikke koblet til noe på den nippelen. Min er også veldig treig til 4000 rpm, men skyldes nok komp. (6:1) Min går fort opp til 4000, men treig med å komme videre.. Får liksom ikke den overboost funksjonen. Men det har nok med turtallsgiveren å gjøre. Får den på mandag, så får vi se om det blir noe forskjell :) Siter '07 Mercedes C Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Originally posted by cyanide Min går fort opp til 4000, men treig med å komme videre.. Får liksom ikke den overboost funksjonen. Men det har nok med turtallsgiveren å gjøre. Får den på mandag, så får vi se om det blir noe forskjell :) Her er bilde: http://pictureposter.audiworld.com/21801/engine.jpg Har akkurat bytta toppdekselpakning så det er litt olje her og der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cyanide Skrevet Oktober 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Bytta turtallsgiver i dag, men det ble ikke noe forskjell :( Mekanikerne på møller her mener at det er wastegaten som er gåen. Men, det kan det jo ikke være, siden turboen lader 0,8 - 0,9 bar.. Siter '07 Mercedes C Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.