Gå til innhold

Wastegaten gåen?

Ranger emnet

cyanide

Anbefalte innlegg

S4en min er chippa til 265 kameler med en MTM chip. (93 mod 2.2)

Får ikke mer enn 0,8 - 0,9 i ladetrykk. Den er også veldig treig med å komme over 4000rpm, og bruker masse bensin..

Hadde den inne på møller her i dag. De fant ut at en turtallsgiver var gåen. Den styrte både tenning, bensin og ladetrykk.

Men de mente også at wastegaten min var gåen. Den slapp ut trykket for tidlig. Er det vanlig at wg'en går sund på s4en? Syns det hørtes litt merkelig ut.

Har en 'nippel' på wastegateklokka der det ikke er koblet noen ting til. Skal det ikke være en slange på her, som gir trykk over stemplet/ventilen? Eller tuller jeg bare nå?

Kanskje noen har bilde av motorrommet på en s4 eller en s2..?

'07 Mercedes C Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Danna

Har S4 wastegate på golfen min, og det er ikke koblet til noe på den nippelen. Min er også veldig treig til 4000 rpm, men skyldes nok komp. (6:1)

Min går fort opp til 4000, men treig med å komme videre.. Får liksom ikke den overboost funksjonen. Men det har nok med turtallsgiveren å gjøre. Får den på mandag, så får vi se om det blir noe forskjell :)

'07 Mercedes C Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cyanide

Min går fort opp til 4000, men treig med å komme videre.. Får liksom ikke den overboost funksjonen. Men det har nok med turtallsgiveren å gjøre. Får den på mandag, så får vi se om det blir noe forskjell :)

Her er bilde:

http://pictureposter.audiworld.com/21801/engine.jpg

Har akkurat bytta toppdekselpakning så det er litt olje her og der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider