xr3icabbis Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Hei folkz!! Står en 1992 Mitsubishi Galant 2,0 GLSI 4x4 her i Bodø! Men denne har gått som taxi 210 000, og hatt en gammel mann som eier etter dette, tilsammen har den gått 410 000! Er det ekstremt mye? Går det bra å bare bytte motor eller tror dere at 4x4 systemet er fåkka, samt andre slitedeler??? Han skulle ha 40 big-ones for bilen! Hva sier dere galant folk?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v|ncenT^ Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Hmm, mener jeg har sett en annonse på den på auto db.. Mener å huske den var sølvfarget, og så ikke så ille ut... Dersom den er gått som taxi er den nok gått vedlikeholdt, det er sikkert mye bil igjen i den.. Men prisen på 40K var drøy, ville begynt kjøpt den for max 30k. Motorswap er ikke noe prob, du kan enten sette inn en GTI-16v eller en VR-4 om du vil =P Siter '93 Audi S2 Hybrid ! sZwei '86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO" '87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil ! [x2] Type 44 quattro avant + sedan [x]'91 Audi Coupe quattro20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr3icabbis Skrevet Oktober 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Jepp! Er den sølvgrå Galanten på autodb! Så man kan kanskje si at den er gått 200 000 da.... hmmm, tror jeg må ta kontakt med gamlingen som eier den å prute litt! Hadde passet bra med ny bil snart! Du som er Galant eier da, er det en go-bil??? Eller må man være mekaniker for å kjøre seg en tur til sverige? Hehe! Hvor mye er forsikringa på en slik bil? Om jeg skal ha den på meg selv?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Girkasse og drivverk er dyrt til bilen! (girkasse: 83k, vinkeldrev:25k) 40k er dobbelt så mye som jeg kunne tenkt meg å gi. Jeg synes 30 k også er for dyrt, er jo en GTI 4x4 med "halve kmstanden" til salgs for 35k.. synes 20 høres riktig ut.. edit: Litt småfiks i lakk. Litt småfiks tekninsk.Ring tror jeg hadde stått over akkurat den bilen.. forsikring på GLSi er ikke så halvgale, er jo en "familiebil" ;) :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr3icabbis Skrevet Oktober 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Ja, kanskje bedre å satse på GTI'en! Men er ikke forsikringa på den så alt!alt!alt for mye??? Hvordan kan jeg finne ut hva forsikringa kommer til å koste for å registrer den på meg? Hvor mye vil du si at GTI'en er verdt da? Er den litt prutbar? Er Galant plaget med rust eller noe slikt på 1989 modellen? Må bare spørre i vei jeg! Hehe :D Vet dere kanskje om en side hvor det er litt innformasjon om disse bilene slik at jeg slipper å mase så mye på dere??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 GTi'en koster for meg dobbelt så mye som GLSi forsikringa, men dette er en ganske spesiell bil så det kan nok være store forskjeller på forsikringsprisen fra selskap til selskap. prisen på den GTien kan sikkert prutes litt, men jeg synes den høres grei ut, hvis bilen er grei.. tror dette er det største Mitsu-miljøet i Norge, og vi hjelper deg gjerne vi :) ellers så kan du jo sjekke http://www.mitsuclubsweden.com :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Her er en GLSi 4x4 til, 25k, har riktignok gått relativt langt, 267000km http://www.finn.no/finn/car/object?pdc=1097815516775&id=4752781 men fremdeles nesten halv pris av den "opprinnelige.." ;) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Galanter kan gå langt de! Min har gått 352 000km, uten at ei fjær eller støtdemper er byttet! Av større ting som er tatt: Motor (min feil, Biltema oljefilter), dynamo, en drivaksel og bensinpumpe. Rust: Hjørnet i bakkant av forskjeremene/start på kanal + bremserør rett inn på bensinpumpa. Mener å ha hørt at støtdempertårn er utsatt også, men det er greit på min. Kan bruke en god del olje etter hvert, men det er kanskje et tegn på at de er slitt. Begge våre har passert 250 000 km og bruker minimalt med olje. Gjerrige på drivstoff! Gli-utgaven er litt kjedelig, og Gti er nok morsommere å kjøre! Bra med deler på hoggerne (gli/Glsi), men til dels høye priser på nye deler, spesielt på deler som skjelden byttes. Spør om verkstedhistorikk! Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.