Gå til innhold

får ikke av felgen?

Ranger emnet

shaniboy

Anbefalte innlegg

hei

en kompis fikk problemer idag..han skulle vist legge om til vinter hjul..men han fikk tatt av boltene på bilen..men felger sitter limt fast..har prøvd å sparke og dra og litt sånt..og masse wd40.. hva kan være lurt å gjøre...for å få den av billigst som mulig?...kjøre den varm?`så ta den av`? eller? takk for svar...og en ting var litt usikker hvilken forum jeg skulle poste dette i hehe

mvh

nå værende bil: =)

-Honda CRX v-tec 91mod

-Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer)

Tidligere biler:

- opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt

-Nissan Cherry GT Turbo Intercooler

-BMW 325 e30

-Opel corsa 1,3 gt sport

-BMW 320 e30

http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..takk for svar...skal si ifra til han...så får se se om felger detter av hehe...

nå værende bil: =)

-Honda CRX v-tec 91mod

-Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer)

Tidligere biler:

- opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt

-Nissan Cherry GT Turbo Intercooler

-BMW 325 e30

-Opel corsa 1,3 gt sport

-BMW 320 e30

http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by momo

Det man SKAL gjøre er å slå på dekket med plasklubbe fra innersiden... Hvis du ikke har plasklubbe men men vanlig hammer husk å slå på hjulet å ikke felgen :D

Legg en 2x4" i mellom når du slår med slegga på utsiden, funka som snus på forrige bilen min :D

-edit- Ikke heelt å anbefale om du har dårlig tid og dyre felger da.. :rolleyes:

Og jeg stiller ingen garanti for at det ikke blir kast i felgen.. :D

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dalan

Legg en 2x4" i mellom når du slår med slegga på utsiden, funka som snus på forrige bilen min :D

-edit- Ikke heelt å anbefale om du har dårlig tid og dyre felger da.. :rolleyes:

Og jeg stiller ingen garanti for at det ikke blir kast i felgen.. :D

Er vel helst en stålfelg som sitter dette tenker jeg. Alu. pleier ikke sette seg slik.

SLEGGEMEKK!!!! ....da løsner den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DrLaban

Alu. pleier ikke sette seg slik.

Å jo....de sitter de å.....tro meg.....på Peugeot som jeg jobba på før brukte vi bare litt simpel karate......et eller to spark på dekket å hjulet datt av.....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh...

mange kjerringråd her nå.

den proffe måten å gjøre dette på er å bruke tid.

du skaffer deg masse wd40 og ei kopperklubbe.

du lar wd40'n stå over natta. pøs på ei halv boks. så jekker du dritten. legger deg bak og klistrer på ett lag med sølvtape dersom du er litt redd for riper i felgen bak .. :P

så dunker du moderat hardt, tørner hjulet 20 cm, dunker tørner dunker tørner dunker tørner helt til dritten går av. etter tjue minutter begynner du å slå hardere, hold på sånn en time halvannen før du til slutt slår så hart at bilen rister på bukkene. du kan hvis du gidder kjøle ned navet med kjølespray. husk da og kjøle ned midten og la kulda arbeide seg utover og dunk før den sprer seg til felgen.

lykke til :D

ps: kjøre med bolter ute er ikke spes lurt. stor sjans for å føkke opp gjenger .. og tro meg .. det ønsker du ikke.

--

Anders

- 1990 BMW 525ia

x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hjinx

heh...

mange kjerringråd her nå.

den proffe måten å gjøre dette på er å bruke tid.

du lar wd40'n stå over natta. pøs på ei halv boks. så jekker du dritten. legger deg bak og klistrer på ett lag med sølvtape dersom du er litt redd for riper i felgen bak .. :P

så dunker du moderat hardt, tørner hjulet 20 cm, dunker tørner dunker tørner dunker tørner helt til dritten går av. etter tjue minutter begynner du å slå hardere, hold på sånn en time halvannen før du til slutt slår så hart at bilen rister på bukkene. du kan hvis du gidder kjøle ned navet med kjølespray. husk da og kjøle ned midten og la kulda arbeide seg utover og dunk før den sprer seg til felgen.

lykke til :D

ps: kjøre med bolter ute er ikke spes lurt. stor sjans for å føkke opp gjenger .. og tro meg .. det ønsker du ikke.

3mm, da viler den på boltene! Til nød på senternavet! Gjengene? Da har du jo nesten tatt ut boltene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hjinx

Kan jo godt verr man ønsker det?? (skal montere 10 mm spacere for eks.. og derfor må man bytte til lengre bolter..! ;) (drit i bolter til vinterhjula :D )

*hehe* Bare tuller vettu..!!

Og apropos WD40.. Vis du har tromler bak kan det jo verr litt dumt og drukne den i dette??? Ikkje det at du bremser så altfor mye bak alikevel da..

Kopperklubbe??? Gummiklubbe, Sandslegge, Sandklubbe even, men kobberklubbe? Trodde Kobberen ville fint klare og lage stygge sår i Aluminium.. Ikkje det at eg følgte med i Matrial Lære timene altså, men trudde liksom bare kobber var litt hardere og sprøere enn alu..

Har personligt brukt plastikk slegge til å dunke av ein felg, og det funket nå for meg..

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider