Gå til innhold

Tunink av 230 k motor.

Ranger emnet


Rollaboy83

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått kjøpt meg en 230 motor til min 242, og har plukket den fra hverandre.

 

Vil tune den, og lurer på om det er noen norske forhandlere som selger billig tuning.

 

MEn, har noen peil på tuning? hva burde jeg gjøre?

 

Jeg har tenkt på å slipe toppen, porte toppen, hone sylinderveggene, og jeg har tenkt på å bytte kam!

 

og seff dobble webere! hehe!

 

Kom med forslag!! jeg trenger hjelp her! og bilder om prosjektet kommer!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor satse på sugemotor trim? Det er dyrere, du får ikke like mye hester, bruker mere bensin, dårligere dreiemoment osv..

 

Jeg ville anbefalt på det sterkeste å bygge turbomotor, du får svært billige mahle stempler til disse motorene, turbomanifolder er grei å få tak i, en T3 får du brukt for 3000, og da mangler du bare et insprut eller evt et par trykkgassere..

 

Råder og veiv er skuddsikkert hvis du kjører med 250 hester ca...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert du robert...jeg skal ikke tenke på å sette inn turbo engang, for å sette inn ledningsnett osv er bare tidkrevende, og jeg skal bare ha den som lekebil på vintern, og turbil på sommern, er ikke en bil som skal kjøre fra alt, men jeg får lett 150 hester og det holder for meg!

 

da jeg ikke har penger til å bytte ut og kjøpe nye ting, og jeg får billige ting til forgasser trimming, samt doble webere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det som er gjort med den.

 

Motor: En B230K som er borret opp til 2,4L, portet topp, planet blokk, doble ventilfjærer, hvassere kam, ventiler felt opp i toppen for å ikke slå ned i stemplene, nye freste stempler, komp: 11,5:1. Alt er balansert sammen: stempler, råder, veivaksling, svinghjul og clutch. To doble Weber 48mm forgassere, 2,5'' grenrør. Tenningsanlegg fra A-motor. Bremset i presis bremsebenk på hjulene: 215Hk i motor og 189Hk i bakhjula, 240Nm.

Turtallsperren ligger på 7300 rpm.

Nytt svinghjul som veier 5,3kg og det er plant.

Nye råder og alle lagre og pakninger er selvsagt nye.

Facet Red-Top bensinpumpe.

Karbon luftinntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår