Gå til innhold

Tunink av 230 k motor.

Ranger emnet


Rollaboy83

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Rollaboy83

Robert du robert...jeg skal ikke tenke på å sette inn turbo engang, for å sette inn ledningsnett osv er bare tidkrevende, og jeg skal bare ha den som lekebil på vintern, og turbil på sommern, er ikke en bil som skal kjøre fra alt, men jeg får lett 150 hester og det holder for meg!

 

da jeg ikke har penger til å bytte ut og kjøpe nye ting, og jeg får billige ting til forgasser trimming, samt doble webere

 

ledningsnett? hmm... sist jeg sjekket fungerte turboer uten ledninger.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Texascom

 

Toppen passen kun sammen med resten av motoren... Det nytter ikke å bruke den k-toppen (631) på en A-motor... Toppen er grom den med litt modifgiseringer.

 

Hva må man gjøre for at toppen skal bli grom da?

Passer k.jet innsprut rett på toppen?

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

trudde stortsett forskjelle på B23 og B230 var at forbrenningskammeret ligger i stemplene på B230 jeg

Trudde også dette gjaldt B200.

 

er vel litt forskjell på vekt og sånn også. Røret fra vannpumpa til varmeapparatet er forskjellig på b23 og b230. litt andre dimensjoner på oljetrykksensor hullet. Sikkert mange andre forskjeller også...

 

Forskjell på b20 og b200 er er veldig stor.

 

Men et k-jet burde vel gå greit på en b200.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At B20 er en helt annen motor enn B200 veit jeg, Lavtliggende kam og støtstenger mot direktevirkende overliggend kam, ca 20-30 års forskjell, og enda så går B20 best.

Og dessuten har vel ikke B20E K-jet, men D-jetronik(Nesten som MAP-sensor).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

At B20 er en helt annen motor enn B200 veit jeg, Lavtliggende kam og støtstenger mot direktevirkende overliggend kam, ca 20-30 års forskjell, og enda så går B20 best.

Og dessuten har vel ikke B20E K-jet, men D-jetronik(Nesten som MAP-sensor).

 

Veit nå ikke helt om en standard b20 går bedre enn en standard b200...

 

Blei b20 levert med injection?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår