Gå til innhold

Ligthning bolt kondensator...

Ranger emnet


SunIx^

Anbefalte innlegg

Hei. For en stund siden kjøpte jeg meg en kondensator fra ligthning bolt. <| Denne | >

 

Denne har ikke noe remote så den slår seg på når annlegget slåes på og slår seg av etter 5 min uten bruk.

Problemet er bare at av og til står den på i lang tid etter at biln er slått av og annlegget er slått av. Men noen ganger slår den seg ikke på når jeg slår på annlegget.....

 

Noen som har peiling hva som skjer?

 

Mvh

SunIx^

Mvh SunIx^

 

--2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline

--1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt*

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger kondiser remote da? er den ladet opp så er den vel det... trekker jo ikke no strøm da..... og det lille 7 segmentene trekker tar jo år før det lader ut batt. skjønner ikke helt problemstillingen her....?

 

 

Mvh

 

Corbin Klovnen

 

(drar til bergen imorgen drekka mer!! weeee)

- Ford Mondeo stv. 2.0 16v -95 mod

X Ford Courier 1.3 illsinte liter -97 mod

X Ford Escort 1.8 Si sen -95 mod

X Ford Fiesta 1.1 enda sintere liter -85 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corbin

trenger kondiser remote da? er den ladet opp så er den vel det... trekker jo ikke no strøm da..... og det lille 7 segmentene trekker tar jo år før det lader ut batt. skjønner ikke helt problemstillingen her....?

 

 

Mvh

 

Corbin Klovnen

 

(drar til bergen imorgen drekka mer!! weeee)

 

Nei ikke alle kondiser trenger remote men når du ikke har remote må den jo slå seg av og på automatisk.

Problemstilling og problemstilling....I manualen til kondisen står det at hvis ikke kondisen er i burk i 5 min så skal den automatisk slå seg av. Noen ganger kutter den etter 5 min men slår seg på igjen etter en stund selv om biln og annlegget ikke blir rørt. Og av til når jeg setter meg i bilen og slår på annlegget så slår kondisen ikke seg på...Dette er vel litt rart?

Mvh SunIx^

 

--2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline

--1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt*

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at mine kunnskaper på dette området er helt feil men, visste ikke at kondiser kunne slåes av og på jeg, vi får håpe på noen ekspert innspill her så vi kan få klarhet i dette her...

 

er det ikke slik at reomoten på de kondisene som har det kun brukes for å slå av og på voltmeteret?

 

hmm

 

Mvh

 

Corbin Klovnen

 

weee

- Ford Mondeo stv. 2.0 16v -95 mod

X Ford Courier 1.3 illsinte liter -97 mod

X Ford Escort 1.8 Si sen -95 mod

X Ford Fiesta 1.1 enda sintere liter -85 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corbin

 

er det ikke slik at reomoten på de kondisene som har det kun brukes for å slå av og på voltmeteret?

 

hmm

 

Mvh

 

Corbin Klovnen

 

weee

 

 

Jo det er også en mulighet...

Mvh SunIx^

 

--2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline

--1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt*

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corbin

Mulig at mine kunnskaper på dette området er helt feil men, visste ikke at kondiser kunne slåes av og på jeg, vi får håpe på noen ekspert innspill her så vi kan få klarhet i dette her...

 

er det ikke slik at reomoten på de kondisene som har det kun brukes for å slå av og på voltmeteret?

weee

 

jeg har en lightning audio kondis på 1.0 farad... jeg fikk med ett stk grønt print kort med 3 ledninge.... å det var til å koble kondisen på remoten til en forsterker.... Men så stod d også i papirene som fulgte me at den ville stå å gå ca 5 min etter at bilen va stoppet...

 

Men hvis jeg åpnet bakluka å lyset i taket kommer på så startet kondisen å lade med en gang... Så min starter å lade med en gang d er noe som bruker strøm fra batteriet...

 

Om dette skal være sånn eller ikkje veit æ ikkje... men e nu sånn min funke...

99 Opel Astra G 1.6 16v Stv (Familiebil)

87 Volvo 240 B230K (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kondensator slår seg hverken av eller på, da det i utgangspunktet er en mpassiv komponent. Det som slår deg av eller på, er voltmeteret, og dette slår seg som oftest på ved spenningsendringer, og slår seg av etter en periode uten spenningsendringer på systemet.

 

Det at den ikke slår seg på, eller av, kan skyldes forsinkelser i systemet, og har ingen ting med kondisen sin funksjon å gjøre.

 

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det grønne kortet en snakka om med noen ledninger på er hvel for å lade opp kondensatoren? jeg fikk også med et sånt, og det er for å lade den føre førstegangs bruk.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

En kondensator slår seg hverken av eller på, da det i utgangspunktet er en mpassiv komponent. Det som slår deg av eller på, er voltmeteret, og dette slår seg som oftest på ved spenningsendringer, og slår seg av etter en periode uten spenningsendringer på systemet.

 

Det at den ikke slår seg på, eller av, kan skyldes forsinkelser i systemet, og har ingen ting med kondisen sin funksjon å gjøre.

 

mvh

 

Ok men da er saken grei. Takk for hjelpen :)

 

 

Mvh

SunIx^

Mvh SunIx^

 

--2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline

--1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt*

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår