-EKS- Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Hei.. hvordan er det å kappe fjærene? Hvordan vet man hvor mye man "senker" når man kapper? Går det ann og god kjenne sånt? Sign by: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Blir ALDRI godkjent. Du senker det du senker når du kapper, tar det gode med det onde. Bilen har en tendens til å bli "kenguru", vugger litt mer en den pleier etter å ha kjørt over humper, og demperene tar garantert kveld på sikt hvis du kapper mer enn en ring... Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Okey... hadde ikke tenkt til og ta helt av.. man bare rund 60-70mm... burte jo gå.. får jo kjøpt 60mm senke fjærer.. Sign by: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by E-K Racing Okey... hadde ikke tenkt til og ta helt av.. man bare rund 60-70mm... burte jo gå.. får jo kjøpt 60mm senke fjærer.. Sign by: E-K Racing Kappe 70 mm? jaja.. da tror jeg det blir jævlig å kjøre.. kjøp heller senkefjærer og hvis de senker 60 så burde du også ha noen andre dempere.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 har 40mm fjærer og har bestilt koni sport (gule) i disse dager.. men føler ikke det blir laft nok :D Sign by: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 kappa fjærene på gamle bilen (240) 2 1\2-3 runder og det ble laaavt og stiivt. ble ikke veldig god venn med fartshumer akkurat. var egentlig helt kurant å kjøre med. mye stivere enn 740en som er lovlig senka og stivere understell orginalt pga turbo. men ville heller gått for lovlige senkefjærer.. blir det ikke lavt nok så kapp littegrann å håp det ikke blir oppdaga på Eu. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Derja.. den der likte jeg.. jeg kapper en halv runde jeg... så lakker jeg så ikke man ser det er kappet :D Sign by: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by E-K Racing Okey... hadde ikke tenkt til og ta helt av.. man bare rund 60-70mm... burte jo gå.. får jo kjøpt 60mm senke fjærer.. Sign by: E-K Racing Hei Hvor får du tak i 60mm til 740/940? Hakke sett det jeg. Hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Originally posted by E-K Racing Okey... hadde ikke tenkt til og ta helt av.. man bare rund 60-70mm... burte jo gå.. får jo kjøpt 60mm senke fjærer.. Sign by: E-K Racing Så mye må du ikke senke med å kappe fjærer ! Forskjellen er at når du kjøper senkefjærer, så er disse mye stivere. Kapper du så mye, så vil fjærene fortsatt være like bløte, og kjører du over en dump eller noe, så vil fjæra komprimere like mye som den ville gjort vel full høyde, og du risikerer å ødelegge ting. Skal du senke så mye, så må du ha stivere fjærer og andre dempere. Dette med dempere er viktig når du senker så mye, ellers kan du risikere at fjæra løsner fordi det ikke er spenn igjen i den. Det er demperen som begrenser fjæringsveien. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Vist det er progressive fjører som står på orginalt, så kan du ta vekk den "bløte" delen, så blir det rimeligt stivt... Men fjørene kan fremdeles falle ut av posisjon.. Spar heller til noe skikkelige greier.. Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 kjøper man stivere dempere kan man kutte fjærene, de store gutta gjør jo det (innen volvo i alle fall)! noen bruker 240 front dempere (på 7/940`r).. og kutter org fjærene.. men da snakker vi om 10cm senking.. problemet jeg har hørt er at når man kutter orginal fjærer så tar man av lengden (høyden av fjæra), men senke fjærer er like lange som org men blir stivere og lavere under trykk, problemet med forlave er at de hopper av under ett lite "opp" dette gjør ikke senke fjærer så lett.. men det var ett engelsk firma som selgte 60mm senke sett til 7/940, skal se om jeg finner hvor det er igjenn... :) Sign by: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Kapp orginalfjørene du, og stikk til Biltema og kjøp sånne gummiklosser til og legge mellom ringene.. (Mange av dem) Og vips, så får du knall stiv og lav bil.. (som du for all del ikkje må kjøre over humper eller lignende med!) Eller du kan skaffe deg noen brukte orginalfjører eller no lignende, og prøve deg fram med disse.. Vist du finner ut selv at det ikkje var no lurt, så kan du jo bare bytte tilbake til orginalene. :D Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 vi kappet senkefjører på en 240 en gang, hehe.. bilen ble LOOOOW, men fjørene datt av da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 det er ingen hyggelig opplevelse..:D Sign by: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shaky Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Hadde en Volvo 142 som jeg kappa fjørene 2 runder. Fungerte glimrende på slett vei og i svinger, men på ujevn vei og huller i veien så var det som å kjøre en truck, stiv som pokker. Var mye bedre å kjøre den da jeg fikk på et senkesett. Siter 02 Caravelle tdi 84 Golf GTI (i deler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.