Gå til innhold

Kappe fjærer?

Ranger emnet


-EKS-

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir ALDRI godkjent.

 

Du senker det du senker når du kapper, tar det gode med det onde.

 

Bilen har en tendens til å bli "kenguru", vugger litt mer en den pleier etter å ha kjørt over humper, og demperene tar garantert kveld på sikt hvis du kapper mer enn en ring...

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by E-K Racing

Okey...

hadde ikke tenkt til og ta helt av.. man bare rund 60-70mm... burte jo gå.. får jo kjøpt 60mm senke fjærer..

 

Sign by:

E-K Racing

 

Kappe 70 mm? jaja.. da tror jeg det blir jævlig å kjøre.. kjøp heller senkefjærer og hvis de senker 60 så burde du også ha noen andre dempere..

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kappa fjærene på gamle bilen (240) 2 1\2-3 runder og det ble laaavt og stiivt. ble ikke veldig god venn med fartshumer akkurat. var egentlig helt kurant å kjøre med. mye stivere enn 740en som er lovlig senka og stivere understell orginalt pga turbo.

 

men ville heller gått for lovlige senkefjærer.. blir det ikke lavt nok så kapp littegrann å håp det ikke blir oppdaga på Eu.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by E-K Racing

Okey...

hadde ikke tenkt til og ta helt av.. man bare rund 60-70mm... burte jo gå.. får jo kjøpt 60mm senke fjærer..

 

Sign by:

E-K Racing

Hei

 

Hvor får du tak i 60mm til 740/940? Hakke sett det jeg.

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by E-K Racing

Okey...

hadde ikke tenkt til og ta helt av.. man bare rund 60-70mm... burte jo gå.. får jo kjøpt 60mm senke fjærer..

 

Sign by:

E-K Racing

 

Så mye må du ikke senke med å kappe fjærer !

Forskjellen er at når du kjøper senkefjærer, så er disse mye stivere. Kapper du så mye, så vil fjærene fortsatt være like bløte, og kjører du over en dump eller noe, så vil fjæra komprimere like mye som den ville gjort vel full høyde, og du risikerer å ødelegge ting. Skal du senke så mye, så må du ha stivere fjærer og andre dempere. Dette med dempere er viktig når du senker så mye, ellers kan du risikere at fjæra løsner fordi det ikke er spenn igjen i den. Det er demperen som begrenser fjæringsveien.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper man stivere dempere kan man kutte fjærene, de store gutta gjør jo det (innen volvo i alle fall)! noen bruker 240 front dempere (på 7/940`r).. og kutter org fjærene.. men da snakker vi om 10cm senking..

 

problemet jeg har hørt er at når man kutter orginal fjærer så tar man av lengden (høyden av fjæra), men senke fjærer er like lange som org men blir stivere og lavere under trykk,

problemet med forlave er at de hopper av under ett lite "opp" dette gjør ikke senke fjærer så lett..

 

men det var ett engelsk firma som selgte 60mm senke sett til 7/940, skal se om jeg finner hvor det er igjenn... :)

 

Sign by:

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapp orginalfjørene du, og stikk til Biltema og kjøp sånne gummiklosser til og legge mellom ringene.. (Mange av dem)

Og vips, så får du knall stiv og lav bil.. (som du for all del ikkje må kjøre over humper eller lignende med!)

 

Eller du kan skaffe deg noen brukte orginalfjører eller no lignende, og prøve deg fram med disse.. Vist du finner ut selv at det ikkje var no lurt, så kan du jo bare bytte tilbake til orginalene.

:D

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår