westside Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Funker jo greit å kappe, men anbefales ikke! Du kan faktisk miste lappen hvis du blir stoppet i teknisk kontroll og de finner det ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 jeg måtte kappe halve senkefjæra på 242n min for og få den lav nok. sikkert pga stive koni dempere men er ikke sikker.... viste den på EU kontroll sånn å, dusten som så på bilen var vel nervøs av hele greia, åpnet ikke panseret en gang :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Demperen kan vere så stiv eller blaut som den bare vil.. Det er uansett fjøra som tilsier høyden på bilen.... Kun fjøra som holder bilen oppe.. Demperen skal bare jevne ut dabbinga som fjøra lager.. Derfor dei anbefaler stivere dempere til stivere fjører.. Slik at demperen skal klare og dempe dabbinga til fjøra effektivt nok.. Du hører ofte snakk om samstemt senkesett. Der demperen er samstemt med fjøra, men med justerbare dempere så kan du bruke mange forskjellige fjør merker, akkuratt fordi du kan stille inn demperen til den harmoniserer med fjøra du bruker..! Så sånn er det!! :D (bare ta ein demper og prøv selv.. Sett den ene enden på bakken, og legg vekta di på den andre enden.. Ka skjer??) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Har 40mm senkesett på min 740 som jeg har kappet 1 runde foran, fungerer egentlig bra men kunne tenke meg gule Koni og få bilen enda litt lavere... men på en annen side, hvor bra er det å kappe mer enn 1 runde? vil jeg få problemer med å holde fjæra på plass da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Gjer som dei smarte bøheringane på 240 og laurelane, fjern fjørene, blir det ikkje lågt nok, fjern demparane au. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Originally posted by Moldvarp Demperen kan vere så stiv eller blaut som den bare vil.. Det er uansett fjøra som tilsier høyden på bilen.... Kun fjøra som holder bilen oppe.. Demperen skal bare jevne ut dabbinga som fjøra lager.. Så sånn er det!! :D (bare ta ein demper og prøv selv.. Sett den ene enden på bakken, og legg vekta di på den andre enden.. Ka skjer??) Hva som skjer? Den dytter opp igjen. Gassdempere har gjerne litt trykk, men det er ikke så fryktelig mye. Det holdt akkurat til at den ganske signe laurelen min ble litt høyere bak og ikke så fult så sliten ut lenger. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo SlayeR Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Gjer som dei smarte bøheringane på 240 og laurelane, fjern fjørene, blir det ikkje lågt nok, fjern demparane au. hehehe.. Jeg har 40 mm senkefjører på 240`n som jeg har leika meg litt med vinkelsliperen på...funker fint det. Har egne fjører som jeg bruker til eu-godkjenning og slikt da;) Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Ellers har me vanleg bø-senk, lesse ne kjerra med stein, betong å slikt yvielt(overalt). Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Originally posted by Yoneck Hva som skjer? Den dytter opp igjen. Gassdempere har gjerne litt trykk, men det er ikke så fryktelig mye. Det holdt akkurat til at den ganske signe laurelen min ble litt høyere bak og ikke så fult så sliten ut lenger. Gassdempere har jo ein gassblære for å holde trykk på olja, slik at det ikkje skal oppstå luftbobler i olja under aktiv kjøring.. Dermed holder demperen sin gode dempende virkemåte selv under "hard" kjøring..! Det er jo ingen fjør inni demperen, så når du først har trykket demperen heeeelt sammen, så må du dra den opp igjen selv.. Vist den "spretter" opp igjen, så fungere den ikkje skikkeligt.. (demperen skal dempe i begge retninger, ikkje bare 1 retning) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Bare husk visst du kapper mer en 40 mm på vanlig koni lengde, da er det lett for å ta knekken på dem visst man ikke har korte gule koni. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Originally posted by Moldvarp Gassdempere har jo ein gassblære for å holde trykk på olja, slik at det ikkje skal oppstå luftbobler i olja under aktiv kjøring.. Dermed holder demperen sin gode dempende virkemåte selv under "hard" kjøring..! Det er jo ingen fjør inni demperen, så når du først har trykket demperen heeeelt sammen, så må du dra den opp igjen selv.. Vist den "spretter" opp igjen, så fungere den ikkje skikkeligt.. (demperen skal dempe i begge retninger, ikkje bare 1 retning) KYB-demperene som jeg kjøpte splitter nye til laurelen var gassdempere, og de hadde et visst trykk oppover. Jeg kunne presse dem sammen med henda, men slapp jeg, så seig de oppover igjen. Absolutt ikke noe spretting, men dog et visst press. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Originally posted by Yoneck KYB-demperene som jeg kjøpte splitter nye til laurelen var gassdempere, og de hadde et visst trykk oppover. Jeg kunne presse dem sammen med henda, men slapp jeg, så seig de oppover igjen. Absolutt ikke noe spretting, men dog et visst press. Jepp. Alle gassdempere er slik, men trykket er ikke mer enn en kilo eller to, og har ikke noen betydning for bilens høyde... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Oktober 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 Er da bare å kappe på det, ett originalt senkesett senker som regel ikke nok og det er standard å få stuk med originalt senkesett uten å kappe en runde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladetrykk Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 rart ingen fra Møre har nemt "varmesenking" ... .. varm fjærene til bilen siger ned der du vil ha den... Siter Do you understand the words comin outa my mouth? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 vil ikke dette svekke fjæren noe grassalt? Det beste er nok å kjøpe seg ett sett og la det være, er trossalt deres egen og andres sikkerhet det går utover! :rolleyes: Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.