Gå til innhold

tips om kjøp av calibra 4X4!

Ranger emnet

Eirik jarl

Anbefalte innlegg

hva må jeg passe på hvis jeg kjøper calibra?

mange sier det er masse feil med dem! familien min sier at jeg ikke burde kjøpe en sånn på grunn av mange feil på bilen, men jeg synes calibra er dritt fet!!!!

jeg skal ha den som første bil så jeg har ganske gunstig forsikring i jernbanebanken!

jeg har 150.000kr men jeg må litt til forsikring og annlegg vis det ikke er i bilen! og litt styling!

jeg vil ha 4X4 det må jo være bedre en vanlig calibra med to hjuldrift?

Opel Vectra A 2.0i 8v 90 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er med 4x4'en til opel calibra er at det trenger vedlikehold og omtanke... det er faktisk ikke så skjørt som folk sier.

Jeg testa ut dette på min 16v 4x4 og fant ut etter div sladding på grus at det faktisk går an å bruke det på annet enn snø.. problemet derimot var overgangen fra grus til asfalt... der fikk hjula godt tak plutselig og fordelingskassa røyk..

Jeg har gode venner i et firma som er "spesialister" på Opel deriblant 4x4 systemet. Der fikk jeg tips om å handle inn fordelingskasse fra 4x4 Turbo (c20let) fordi den tåler mere juling (Nm) enn fordelingskassa fra 16v (c20xe).

Ellers så har jeg ikke akkurat kjørt pent verken vinter eller sommer og jeg har aldri hatt annet problem enn at forrige selger dreit seg ut ang bytteintervallen på trykkakkumulatoren (en viktig del av 4x4 systemet) Den må byttes etter hver 60-80000km. Dette er en del av vedlikeholdet.

Jeg har hatt Calibra i 3 år og KUN hatt småe men irriterende problemer... de er som regel lett å løse.

Rust er forøvrig et problem på de aller fleste biler som runder 10-13år tenker jeg.

til å være en gammel bil så er den utrolig spennende den dag idag og en kjempegøyal bil å eie.. en av de få bilene som ser pene ut originalt også...

Du får tre typer Calibra med 4x4.

Den ene er 2.0i 8v (115hk) (c20ne)går bra og er utrolig slitesterk artig å turbokonvertere.

2.0i 16v. (150hk) (c20xe+c20xev) går kjempebra men sliter med lekkasje i toppene sine (kom med to forskjellige topper GM og CosCast sistnevnte er bombesikker mot lekkasje) Men enkelte firmaer ordner lekkasjen og sikkrer den med livstidsgaranti.

2.0i 16v Turbo. (c20let) glimrende bil med 4x4 og 204hk dog samme problemet med toppen som c20xe.

Calibra er en flott bil med masse muligheter.

Se kjøpeguide her: http://www.calibra.no/howto.aspx?id=7'>http://www.calibra.no/howto.aspx?id=7

Men denne er generell.

Et godt tips er at du surrer litt rundt på http://www.calibra.no for der kan du plukke opp MYE nyttig!

Mvh:

Perry

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider