Gå til innhold

CO-utslipp og EU-kontroll

Ranger emnet

BrainMass

Anbefalte innlegg

Har hatt bilen min på EU-kontroll idag, gikk ganske så greit det, bortsett fra CO-utslippet. :( Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å redusere disse, annet enn å skifte luftfilter og tennplugger? Har B230A motor med Pierburg forgasser, og EGR-system som er åpent og i bruk (skiftet i fjor sommer).

Om noen har tips, så spytt ut. Takker og bukker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jøss. Jeg trudde dem bare "så" på lyden jeg. snakka med naboen angående eu på min 245TIC her om dagen. Nabo'n jobber på seriøst merkeverksted hvor dem utfører eu-kontroll og selger biler. Og han sa at dem så og si bare kunne si noe på støytallet til gamle biler fordi dem ikke har katalysator og dermed er det ikke mye å få gjort sa han, hvis jeg husker riktig. Men sånn er det, mulig jeg er helt på jordet men... Må på eu med min før jeg setter skilter på, hvis den passerer da... :rolleyes: :o

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BurnPr00f

Men jøss. Jeg trudde dem bare "så" på lyden jeg. snakka med naboen angående eu på min 245TIC her om dagen. Nabo'n jobber på seriøst merkeverksted hvor dem utfører eu-kontroll og selger biler. Og han sa at dem så og si bare kunne si noe på støytallet til gamle biler fordi dem ikke har katalysator og dermed er det ikke mye å få gjort sa han, hvis jeg husker riktig. Men sånn er det, mulig jeg er helt på jordet men... Må på eu med min før jeg setter skilter på, hvis den passerer da... :rolleyes: :o

ikke for å være frekk :) men TOSK :) det står jo tilogmed på eu-sjemaet jo :P tror du missforstod han naboen din :P

hehe.. eneste som er forskjellen er at man kan ha opptil 4.5 i CO

og med katalysator kan man ha 0.

..

------------------

ps. den gasseren din har vel en skrue under gasseren som viss du har en 8mm pipe kan få skrudd på. men er vel ikke noe triks å gjøre viss du ikke har et aparat å se etter.

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider