Gå til innhold

PC i bil?

Ranger emnet

Shyggen

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du tror ikke det blir litt STORT?

poenget her er at det gjerne skal være en pc i bilen

men, vil ikke at den skal dominere hele dashn.. det som kunne fungert var en LCD skjerm typ 7" og en bærbar bak i bilen..

eller under et sete..

Men, en vanlig bærbar maskin på en mekanisk arm, som står fast i dashn.. blir vell LITT dominerende?

:D bare min mening altså, jeg er ingen doktor..

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shyggen

Problemet med sånt er bare å finne plass til det, og fremdeles beholde Hanserom og alt intakt, s.feks. Supraen er det ikke kjempestor plass under Dashbordet på.. å her har du alt i en

boks :D

et ITX hovedkort er på størrelsen med et CDcover ..

og bredden er vel på ca 3CDcover stablet oppohverandre

ITX gir en myyye større bruksområde og mer UMFH!

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det.. men, det er jo en fullverdig pc..

i minimal størrelse, og mye mindre en en ITX oppsett ville blitt uansett hvor mye man minsker på det.. pluss at det er ferdig

med touch screen osv :D

Vet at ITX er en grei løsning men, syns den virket genial denne

lille boksen.. hadde den ikke kostet så mye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for all del, ITX som kebabgud sier!

den er mindre enn å få plassert i en gammel nintendo boks... det vil si, mindre enn hjernen som styrer motoren din! (ihvertfall nissan). er det vel ingen problemer med å stuffe en slik under det ene framsetet. koster ikke mye heller, og du får et grensesnitt du selv kan utforme, og ikke ferdigløsninger.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder harddisk teknologien som er idag, på dagens bærbare så vil ikke bilen vibrasjoner være noe problem..

Ihverfall etter min egen mening.. Og om du lager en PDA maskin som den lille saken der er.. så regner jeg med at de har gjort noe ekstra i tillegg for at disken skal overleve støt og vibrasjoner..

Det skal fakstisk et ganske bra støt for at lesehode i en bærbar

skal dulte borti leseskiva og deretter lage såkaldte "bad bytes" på

disken..

Det jeg mente var genialt med denne maskinen var at den

er på størrelse med envært LCD skjerm som du kan få montert i bilen, i tykkelse,bredde osv.. pluss at den har Touchscreen..

Men, om dere vet noe om disker jeg ikke vet? :D please tell me :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

En bærbar pc fastmontert i bilen vil ganske kjapt få en defekt harddisk. Med mindre bilen har gressklippermotor.

Ja vell? Det kan du fortelle til min toshiba lappis som har vært fastmontert i bilen i over ett halvt år nå... den har vært med på det meste for å si det sånn :)

Dessuten vil du ikke komme i nærheten av den "kraften" en bærbar pc leverer med en mini itx løsning, eller denne dingsen som trådstarter refererer til.

Kan dere spille nfs underground med masse detaljer og "høy" oppløsning i bilen?

Jeg bruker ikke laptop-skjerm eller tastatur.. denne er gjemt unna.. har lilliputskjerm og et bittelite tastatur som blir helt borte mellom midtkonsoll og passasjer-setet..

Men uansett bruk av laptop er genialt.. for det første så slipper du å tenke på at spenningen kutter, faller eller lignende ved feks oppstart av bilen. Du kan koble den fra strømnettet i bilen når motoren er av.. lilliput skjermen bruker jo minimalt med strøm.

Dessuten kan du ta den ut av bilen på kvelds-tid... slipper du å bekymre deg for tyveri.

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider