Gå til innhold

Noen som har en hjerne tilsalgs

Breisladdern

Anbefalte innlegg

I følge motorforum så trenger jeg antagelig en ny hjerne, tenkte jeg skulle sjekke om det er noen tilgjengelig her.

Vincent? sendt deg ei melding, Jafo du solgte vel motoren videre til hiip?

Må vel sende han en pm og høre..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by The cowboy

hehe.. du vet jaggu hvordan du ska ordlegge deg.. har ikke ledd så mye på lenge (litt trøtt og da..)

"trenger ny hjerne.." "noen som selger?" hehe! yodude yodude hapyhappy hapyhappy :roll: :roll: lol lol :cocain: :cocain: :dude: :dude:

ja jeg ringte dit, snakket med verksmesteren, og fikk denne kommentaren.. "Nei hvis det itte funkæ så erre hjernen din som har tatt kvelden"

Kan tolkes på flere måter.. Men i dette tilfellet så er det da bilens hjerne /ecu som det er snakk om.. ikke min, den er relativt oppegående.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, sårry, solgte min for 1000'enlappen til en fyr nordpå, men tror selve boksen er den samme på omtrent alt av Mitsu biler (med ecu) fra den tiden, Han som kjøpte min satte den på en 1,8 og den gikk som en klokke.

Hørte jeg ordet "delebil" ;)

Var det så at bensinpumpa gikk? og du hadde trykk forover?

har du gnist?

slutter "Check Engine" å lyse?

Sjekk alle kontaktene i motorromet. Selve ECUen sitter på høyre side ved fotbrønnen til passasjersetet. på den er det tre kontakter, sjekk de, oppe under hanskerommet er det ett par sjøter som sikkert også kan testes.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensintrykk og gnist ja..

Ringte som sagt motorforum. de mente jeg antagelig måtte bytte ecu, den var forskjellig på manuell og automat.. Var vist ikke så lett å få tak i brukt.. og koster 10 lapper ny..

hørte jeg salg av bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk:

http://www.laga.se/

Brødrene London averterer at de har fått inn en hvit 89, men dette er vel en manuell kasse. Mitsubishi sa også at hjernen på 2,0 og 2,4 ikke gikk om hverandre, men det gikk på min...

Skedsmo Biloppuggeri på Berger hadde en hvit 88 (89?) i våres. Husker ikke kassa. Østfold bildemontering på Grålum (Sarpsborg) har 4-5 Galanter inne. Ring og hør (69 12 72 22) om de har en hjerne til en automateier....

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daggy

Sjekk:

http://www.laga.se/

Brødrene London averterer at de har fått inn en hvit 89, men dette er vel en manuell kasse. Mitsubishi sa også at hjernen på 2,0 og 2,4 ikke gikk om hverandre, men det gikk på min...

Skedsmo Biloppuggeri på Berger hadde en hvit 88 (89?) i våres. Husker ikke kassa. Østfold bildemontering på Grålum (Sarpsborg) har 4-5 Galanter inne. Ring og hør (69 12 72 22) om de har en hjerne til en automateier....

Takk!

Fant mye på laga.se, men i følge motorforum var det "hjernen" som var gåen, men på laga.se finnes det jo "kontrolboxar" for masse, tror du det er en "kontroll box for innjection" jeg skal ha? fant ikke "hjernen" i lista dems..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av hoggerne kan kontaktes via nettet (men det er ikke alltid de svarer momentant...). Send epost til noen av dem som har en kontrollboks, forklar problemet og vent på svar. Fortell dem at du trenger til automatbil.

Ikke alle sender til Norge. Jeg fikk bensinpumpa mi sendt til postkontoret i Strømstad og hentet den der. Så bor jeg 20 km fra svenskegrensa da... Hørt med hoggeren på Grålum?

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke ringt grålum enda. Skal se over bilen en gang til før jeg bestiller noen deler jeg kanskje ikke trenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jafo

Det vi kunne ha gjort, var at jeg stakk en tur innom deg i morgen, og så testet vi om bilen startet med GTi-boksen min, et panel og noen skruer for å teste..

whatdayathink?

Åh!! Det hadde vært kjempebra!!

Ringte grålum bildemontering, de hadde ikke noen hjerner, han hadde prøvd å få tak i en forrige uke, men det var vist tørke på dette.

Men la oss si at GTI boksen din virker. hva gjør vi da?

Foresten hva slags panel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det panelet som sitter foran boksen, tror det kalles "sparkepanel" eller noe, foran høyre fordør.

Hvis en GTi-boks virker, trenger du hvertfall ikke en "egen automat-boks", så da står du jo mye friere til å finne en "passende" boks. (f.eks den GTi'en Vincent og jeg har nevnt her på forumet.;))

Det måtte ha blitt rundt 13:30-14:00.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har ikke fulgt med på detta jeg.. Skulle hatt MD nummeret på boksen Espen, sånn at jeg kan sjekke mot den som satt på min gamle motor...

Istedet for å selge din som delebil, ville jeg ha montert Manuell Girkasse !!!! Litt arbe, men funker gjør det !!

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MD nummeret på min enhet er: MD120207

Men både MD155679og MD161184 vil virke i følge motorforum

En boks fra manuel vil funke, men jeg vil miste kickdown funksjonen tror jeg de pratet om for automat hjernen kommuniserer med girkassa det gjør ikke manuell hjernen, eb automat hjerne vil fungere på en manuell bil også..

For å bli 100%sikker på at det er min hjerne som er død så kan vi jo teste den i din bil jafo? Virker den der så er det ikke den som er død..

Fikk svigers (elektromekaniker) til å se på enheten, målte litt her og der og fulgte printkortets kretser, han fant ingen feil.. men det beste hadde vært å kryss bytta som Jafo foreslo.

Du har fortsatt nummeret mitt? eller så kan jeg sende deg en sms i morgen. Bor på Jessheim så det er vel ikke så vanskelig å finne fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider