Gå til innhold

slitte framdekk

Ranger emnet

mjepson

Anbefalte innlegg

Senka bilen for ca 1 måned siden og tok forstilling en uke etter. Nå er framdekkene veldig slitt i forhold til bak. Venstre framdekk er slitt på innersiden, høyre på begge sider.

Hva lufttrykk bør jeg ha i dekkene? 195/45-14 profil. Tror det lå på 2.2-2.3 bar når jeg målte dem nå. Infoen på veggen på bensinstasjon sier jo 2.1 men på 195/55-15 eller noe slikt.

Jeg senka bilen 5mm foran etter jeg hadde forstilling, men har rettet det opp igjen etter det var litt for lavt for norske veier...

Jeg kjørte bilen til evje som er 500 km med dårlige veier, og da ble det sikkert slitt ganske bra.

Det jeg tenkte å gjøre nå var å sette framdekkene bak. Kan jo være forstillingen som er gåen etter turen og et par humper som fikk meg til å lette i setet.

Bak er fine:

141004_005.jpg

Venstre framme slitt på innsiden:

141004_002.jpg

Høyre framme slitt begge sider:

141004_003.jpg

Noe må jo bli gjort før sporene er helt vekke...

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by illenium

det eg og slite me, har ikje fiksa det ennå :( det e camber vinkelen hos meg vertfall så e feil, e stillt inn etter orginalt understell, skal stilles inn etter sportsunderstell..men snapdrive klarte ikje å utføra det.. så mine dekk e og slitt på innersiden fremme

Snapdrive hahaha, de kan ikke noe annet enn å tjene penger!!!

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toyo proxes slites veldig fort. har slitt ut noen sånne:D og poloer spiser framdekk til lunsj, iallefall hvis du kjører litt aggressivt i svingane. min sliter dekkene helt jevnt over hele dekket. kjører med ca 2.2 bar i alle. tror du må få sjekket hjulstillingen din litt:)

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hva foreslår du på min da?

dårlig forstilling og feil trykk?

Kan det hende at 5mm for mye senk på ene siden kan ha hatt noe å si på forstillingen?

Det kan ha vært litt sjeivt... tyder jo på det siden jeg tok forstillingen før jeg senka 5-10 mm til foran

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider