Gå til innhold

skrape/klirrelyd under bilen

Ranger emnet


mjepson

Anbefalte innlegg

Det kommer skrape og klirrelyder fra under bilen, en plass mellom girkassa og passasjersetet (ca der katalysator sitter).

 

I begynnelsen kom det bare i humper f.eks. i rundkjøring hvor det er spor. Så hørte jeg det mer og mer etter evje turen. Nå idag bare tre dager senere så hører jeg det nesten hele veien.

 

Har vært under og sjekka og sett at alt henger som det skal og det gjør det...

 

Lyden kommer mest når jeg svinger til venstre, aldri til høyre, men av og til ved rett kjøring. for å beskrive lyden best mulig så høres det ut som jeg har senka bilen til bakken og kjører på ekstremt sporet vei slik midten av veien tar oppi bilen...

 

Mener jeg har posisjonen på lyden til under bilen, kanskje midt på men høres ut som under passasjersetet/fotmatten.

 

Tror ikke det kommer fra hjullager/bremser, lyden er for nærme til det. Virker jo som noe er løst og kommer borti en annen del av bilen. Men har pirka borti eksosen og den sitter godt fast og lager ikke lyd når jeg rister litt på den.

 

Any ideas? Setter pris på litt hjelp her før jeg tar den inn på verksted så de kan se på det...

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med verksted og de mente det kunne være katalysator...

 

i tilfelle de har rett så hadde det vært greit å vite litt om katalysator. Kan man ta ut innmaten og passere avgasskontroll på EU kontroll med en polo?

 

Passer 1.4l vanlig katalysator til 1.4 16v katalysator?

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok være kat da ja...jeg hadde det prob på mittre lyddemper.......der hadde alt løsna inni og det bråka noe så hemningsløst.......Jeg leita meg ihjel etter løse deler før jeg skjente at det var inni potta...

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige uke kom også en spesiell lyd som kom ved ca 4000 rpm (da 16v liker seg).... Dette var ca under førersetet som igjen vil si at det er dr kat sitter !

Jeg var ute nå og donket bak i eksosen og hørte ut som om det var den ja ;)

 

Egentligt positivt.... nå kan jeg jo fjerne driten :p

eu kontroll er ingen prob.... bare ikke bilen blir tatt inn til etter sjekk.... men er 2 år til..... den tid , den sorg..........

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår