Gå til innhold

Endelig grom lyd

CoilOver

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror vi har hatt den diskusjonen før på forumet, hvorvidt effektpotte gir effekt eller ikke. Dessuten kommer bilen ikke gjennom eu-kontrollen uten katalysator. Høyere avgasser, og en bil med katalysator skal ha katalysator. Det kan godt hende det finnes noen verksteder som ser gjennom fingerene. De verkstedene jeg har spurt, har svart at det ikke er lov. Men den diskusjonen kan taes videre på http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=39685&perpage=20&pagenumber=2

Og ellers, det viktigste er at en selv liker det en har på bilen, og jeg synes det ble riktig så pent og ekstra fin lyd. Om effekten er kun på noen få hester, så bryr jeg meg ikke noe om det. Noen liker boble, mens andre liker bmw, jeg liker japse biler og synes stylet biler er finere en biler som ser ut som dem kommer rett fra fabrikken. Smaken er som baken, og vi har alle ulik smak. :)

Og det er ikke kun ei potte som har erstattet orginal potten. Det er 2,5" rør helt bort til katalysator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by partypulp

Kan jo også skaffe en ekstra kat som du huler ut og trer et rett rør gjennom.. Når EU konten kommer så bare bytter du.

Vist du alikevel må bytte for EU kontrollen,så er det vel like greit og bare få laget til et strakt rør med passende flenser i ver ende???

Eller var det mer for å skjule det du tenkte kanskje? (i tilfelle teknisk kontroll eller no)

Tenkte kanskje at ein katalysator var inni hamp#¤"% dyr og kjøpe..

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist eksos anlegget er likt på alle P11 bilene opp til P11-144 osv..

Så er det den siste delen til høyre du vil ha tak i vist du bare vil ha endepotta.. Men vist du ser litt nøye etter, så er flensen på den svingt oppover, for å treffe kardangbøyen.. Må nok ha ein egenmekka, eller spesial laget der..

Men vist du har bil med katalysator, så ser du at det skal gå rimeligt greit og bytte ut bare kat. delen med eit strakt rør..

Kan noen med ein "eldre" P11 komme med noe info om eksos systemet er heelt likt der eller ei?? (1.6 og 1.8 liters motoren på den modellen eg har har samme eksos anlegget) Viser ingen forskjell jaffal.. (Muligt rørene er annen dimensjon)

Edit:

eksos.gif

Hehe.. glemte og legge til skjemaet..

Edit 2:

Originally posted by Primera SI

Er det stress å bytte ut orginal potten med ei effekt potte? vill bytte minst mulig..

Ikke no problem, så lenge den passer, og så lenge boltene på flensen ikkje har satt seg for godt..! (greit og huske at du bør bytte pakning samtidigt)

Med passer mener eg at den treffer flensen slik den skal, og opphengs punktene treffer med orginalene.

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Moldvarp

Vist du alikevel må bytte for EU kontrollen,så er det vel like greit og bare få laget til et strakt rør med passende flenser i ver ende???

Eller var det mer for å skjule det du tenkte kanskje? (i tilfelle teknisk kontroll eller no)

Tenkte kanskje at ein katalysator var inni hamp#¤"% dyr og kjøpe..

Tenkte for å skjule ja.

Få tak i en på høggern. Er dyrt der også.. men går jo ann å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider